Vorba reclamei : N-ai cu cine , ba ! Neste …. liberali !

Frate , ieri a fost ziua dilemelor pentru mine ! Si a umilintei ca sunt roman !
Da , asa-i cum va spun ! Care ma cunosteti mai bine , stiti ca sunt un malac fioros dar cu naturelu` destul de sensibilos , ca sa zic asa !
Prima data cind am simtit eu , acut, ca mi-e rusine ca sunt roman a fost cind eram pusti , pe la 14 -15 ani .
Era pe timpul lui Ceasca si aveau loc , mai ales toamna , expozitiile alea internationale , unde-i acum „Vanghelionarul” , de se fac revelioane cu pensionari si profesori in el ! Se numeau RomExpo si TIBCO , parca !

Veneau o gramada de firme straine , cu tot felul de masini si aparate , ca – la cit de amariti si disperati eram noi in puscaria comunista a lu` Nea Nicu – pierdeam zile intregi cu ochii cascati pe razboaiele de tesut aduse de italieni , pe televizoarele color aduse de coreeni sau pe macaralele nemtilor .
Stiu ca pusti fiind ( da` si cei mai jmecheri si descurcareti din cartierul nostru ) cumparam timbre ordinare , din spatele Salii Palatului si le insiram in clasoare ieftine , oarecum pe categorii . Cu aceste clasoare ne duceam sa le vindem la expozitie ,pe valuta , italienilor sau nemtilor .
Cei mai prosti erau italienii , care credeau ca le-a pus Dumnezeu mina-n cap si au facut o afacere „tare” , cu cine stie ce timbre valoroase romanesti , de dincolo de cortina de fier .
Scoteam de la „broscari” pe vremea aia si 100 de dolari , de clasor . Clasor care , cu timbre cu tot , ne costa sub un „Balcescu” !
Acolo , pe holurile alea , asteptind cu inima mica – mica (de frica securitatii , ca doar aveam valuta la noi ) sa ne mai cada „prada” inca un fraier din Milano sau Roma , doritor de chilipiruri ieftine de la bastinasii romani , vedeam cum sute de romani se bateau pe viata si pe moarte pe brichete , pixuri si tot felul de cataloage de hirtie cu poze frumos colorate , in care erau explicate performantele unei pompe de turnat beton suedeze sau calitatea unei faiante portelanate spaniole ……

ATUNCI , PRIMA DATA , M-AM SIMTIT UMILIT CA ROMAN !
Cine-i mai tinar nu stie ce valoroasa era o bricheta Bic (eventual si dotata cu supapa pentru reincarcare) sau un pix de firma .. eheee … ca de pixuri Flaro Sibiu ne cam saturasem sa ne tot curga pasta prin buzunare , mai ales vara !!

Mai ales ca aveam in buzunar 200 de dolari , care-mi dadeau (pe linga frica) si un sentiment de superioritate in fata amaritilor din plebea aia jalnica , care se batea pe pixuri si brichete …

Sa revin la dileme mele , de astazi :

In primul rind , mirat ca Tariceanu a plecat pe tacute – chiar in toiul crizei mondiale ??? – la Berlusconi , mi-am zis ca-i bine asa : abia nu mai apare la televiziuni vreun ministru idiot , din cabinetul Manechinului Liberal Emo , cu declaratii tembele care sa dea peste cap toata stabilitatea economica a tarii …. Si , minune !!!! ….. chiar asa s-a intimplat ! Cum a plecat in Italia cabinetul liberal , si-a revenit , timid , si cursul leu/euro dar si Bursa . ….
Ce bine , mi-am zis ! Macar sa dureze vizita asta citeva saptamini – ba chiar o luna si jumatate – pina la alegeri – poate , am sperat in sinea mea !

Da , dar pe la prinz mi-au adus repede aminte „emotivii” liberali , ca mai bine ramineau , dracu , in Romania . Ca asa , sigur, nu-l mai lua la misto pe Pradoiu – fatalaul ala de avocat ajuns ministru din cauza de tata socru – paiatza aia idioata de Berlusconi , ca purta cravata de pionier , rosu-stacojiu ……..
Toti au sarit de fund cind , in plina conferintza de presa comuna , Basescu i-a troznit niste contre bine tintite lui Il Comendattore , de nu mai stiau traducatorii oficiali cum sa traduca smetia presedintelui nostru , oprita in barba transplantatului de chelie .
Acum , am asistat ca si atunci cind eram pusti , cum un idiot de italian a facut misto de un guvern de bizoni mioritici prosti , care nici macar nu sunt in stare sa-si asorteze culoarea cravatei , la camase si costum !
Iar Manechinul -Adesgo ridea cu gura pina la urechi de „glumitza” facuta de tzapul mogul macaronar !!
Oricum , tot este bine ca nu a fost chiar Tariceanu in pozitia de papagal , ca si lui ii placeau intru-un timp , cravatele roz !! Noroc ca a facut mishto de el Becali , acum citeva luni si si-a schimbat trusoul de cravate si papioane , culorate pro- gay.
PENIBIL , DE TREI ORI PENIBIL !!!!

Si totusi , mai pe seara , cind mi-am mai revenit din umilinta , i-am multumit , din nou , dictatorului Basescu , „dusmanul” partidului Emotivilor penali !
Pai , ia ginditi-va si voi : Daca in locul lui Predoiu , Basescu era de acord cu nominalizarea ministretei Norica Nicolai ?????
Daca ieri , in locul cadoului sub forma de cravata oferit lui Predoiu , Berlusconi ii facea cadou Noricai un ……. shampon anti-matreata , pentru par gras si un aparat electic , de barbierit ??????

E ???? Va puteti inchipui umilintza mai mare ??
Spuneti voi , cinstit !
Mare noroc am avut , din nou , cu Basescu ! 😛

