Verificările efectuate la execuţia lucrărilor la autostrada Transilvania arată sute de nereguli, printre care alunecări de teren, bucăţi de stâncă şi calcar în loc de piatră spartă în fundaţie, fisuri în betonul turnat.
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) şi consultantul atrag atenţia turco-americanilor asupra abaterilor calitative, dar aceştia pretind că premierul Tăriceanu şi-ar fi dat acordul ca ei să îşi primească banii înainte de a le fi verificată calitatea lucrărilor. Neregulile sunt confirmate atât de o scrisoare a CNADNR, cât şi de sutele de rapoarte de calitate făcute de consultantul Egis Scetauroute BCEOM.
Antreprenorul a utilizat şi utilizează pe cele două sectoare aflate în execuţie personal ce nu deţine o pregătire profesională suficientă pentru executarea unor lucrări de construcţii de autostradă. (…) Ca urmare a acestui fapt, au rezultat întârzieri majore în executarea unor lucrări absolut necesare care au condus în unele situaţii la alunecări de teren importanteţţ, se arată într-o scrisoare trimisă de CNADNR Guvernului.

În plus, „aproximativ 90% din elevaţiile pilelor şi culeelor de la poduri şi viaducte, turnate până în prezent, prezintă fisuri şi crăpături la care au fost necesare reparaţii”. Situaţia este agravată şi de faptul că pentru tot ce strică Bechtel, societatea cere bani să repare. Constructorul condiţionează efectuarea acestor reparaţii de o viitoare confirmare a plăţii acestora, spune compania.
Până în prezent, consultantul Scetauroute, angajat de stat, a trimis câteva sute de sesizări privitoare la lucrările făcute de mântuială de americani şi de partenerii lor turci

Situaţia este mult mai gravă când vine vorba de betoane. Foarte multe dintre lucrările din beton armat observate în zona Marghita – Chiribiş – Suplacu de Barcău erau “vopsite” cu dungi groase de material izolant.

Atât muncitorii, cât şi sursele din CNADNR ne-au confirmat că respectivele dungi acopereau fisuri în beton, apărute din cauza neglijenţei constructorului.

Defectele de acest tip micşorează mult durata de viaţă a lucrărilor. Cel mai mare pericol este creat, de departe, de nepăsarea constructorilor care ridică viaductul de la Suplacu de Barcău.
La o primă vedere, uriaşii piloni ai viitorului viaduct impun respect şi siguranţă. După ce discuţi cu unii dintre cei care au asistat la turnarea lor şi cu cei care au citit rapoartele din CNADNR, respectul se risipeşte.

TOTI PILONII VIADUCTULUI , FARA EXCEPTIE , PREZINTA FISURI DATORITA COMPACTARII NECORESPUNZATOARE A BETONULUI SI A NERESPECTARII TIMPILOR DE TURNARE A SARJELOR DE AGREGATE ………….

.
.
Si acum , cea mai zdrobitoare proba :
Reportaj Realitatea TV la Suplacu de Barcău , exact pe santierul autostazii Bechtell , exact la viaductul cu pilonii fisurati …………. 👿

Ma gindesc ca acest clip poate ca o sa fie folosit ( ca proba ) de CINE TREBUIE , dupa alegerile generale ! Ca doar Manechinul aprobator de facturi , fara avize de calitate , n-o sa poata spune ca nu stia de calitatea lucrarilor atunci cind aproba plata miliardelor de euro catre Bechtell !!!!

Anunțuri