Motto : „LA FEL , DAR PESTE ANI ……..”

O INREGISTRARE PIERDUTA

……………..
ACTUL II
(Acelasi salon, acelasi hotel , acum al apropitarului Rushanu ,Sinaia)

SCENA I
( Zaharon Tradiceanu , Crin Antonidi si Ludovic Orbanescu stau imprejurul unei mese rotunde, studiind listele electorale; fiecare are cate un creion colorat in mana , roshu , galben si portocaliu 🙂 ….)
Orbanescu : Saizeci si noua cu rosu, pesedaci ,…bunnnnnnnn ,… tot de-ai nostrii ; unsprece cu portocaliu …pedisti ……. `mnezeii mamii lor…
Antonidi: Acu ai nostrii …….Unsprezece … Ba nu , …Doisprezece !….
Tradiceanu : Ai putintica rabdare… unu, doi, cinci… sapte… zece… unsprezece.
Antonidi: Doisprezece…d-ai nostrii , liberoi !
Tradiceanu : Cu Felix Voiculeanu doisprezece…. , nu ?
Orbanescu : Nici nu mai are drept de vot, de cand si-a maritat fata… Nu i-a dat „Antenele” de zestre? Ei? Daca voteaza ca data trecuta, merge la puscarie onorabilul !
Tradiceanu: Ai putintica rabdare… Da’ daca-l putem aduce sa voteze cu noi?
Antonidi: Alta vorba !!… Sa voteze cu noi, e usor ; are procesul cu C.N.S.A.S-ul , luna viitoare… dar sa voteze cu noi? Adica cum sa voteze cu noi?…
Orbanescu : Adica cum sa voteze cu noi?
Tradiceanu: Sa voteze cu noi. Uite asa ! …
Orbanescu : Nu pricepi, neica Zaharoane, vorba noastra ? Adica „noi”, partidul nostru, pentru cine votam noi, pentru cine lucram noi? Noi inca nu stim…
Tradiceanu : Ma rog, aveti putintica…
Antonidi: Nu stim…
Tradiceanu: Ma rog, aveti…
Antonidi: Ba eu merg si mai departe si zic, cum ziceam lui amicul meu ,Orbanescu : ma tem de tradare…
Tradiceanu : Cum de tradare?
Orbanescu: De-aia noi astazi , cand am mirosit ceva ,cumva…
Antonidi: Ceva ,cumva…
Tradiceanu: Ceva ,cumva?
Orbanescu: Daca e ceva la mijloc…
Antonidi: Ceva la mijloc…
Tradiceanu: Ceva la mijloc?
Antonidi: Da, asa!….. Daca e tradare, adica daca o cer interesele partidului, fie , ma-nvoiesc !!
Orbanescu: Ne-nvoim ! ….Dar ,cel putin, s-o stim si noi! ( Tradiceanu vrea sa-i intrerupa, fara sa izbuteasca.)
Antonidi: Pentru ca eu am zis-o : cu strabunii nostri, cu Mircea cel Batran si cu Vlad Tepes, cu Bratieniiii …. cu Rrrrromania , neica Zaharoane !! ….. imi place tradarea, dar urasc pe tradator…
Tradiceanu : Ia vezi ! …Alo ! … Ma rog, ai putintica…
Orbanescu: Ce rabdare, neica Zaharoane ! Nu mai e vreme de asa lucru. Asta-seara e intrunire? E !…..
Antonidi: La toamna , incep alegerile pentru Ioropa? Incep ! ….
Tradiceanu: Cred ! … Adica , da ! … ca nu ne lasa coana Ioropa asta ,sa mai aminam !
Antonidi: Ei ! ….Pentru cine votam?
Orbanescu: Pentru cine votam?
Tradiceanu: Aveti putintica rabdare! Pentru cine ati mai votat si pana acuma ………
Orbanescu: Eu , spui drept : nu mai inteleg ! Nimic !
Antonidi: Nici eu.
Tradiceanu: Ma rog, ia sa ne talmacim noi putintel…
Antonidi:: Sa ne talmacim, da, sa ne talmacim, asta o cerem si noi.
Tradiceanu: Ce sunteti d-voastra, ma rog? … Cauzasi? Nu… Zavragii? Poate ?!… Vagabonti de pe ulita? Asta ,Da !…D-voastra, adica noi, suntem cetateni, domnule, suntem onorabili , …..Suntem , mai presus de toate , o Famiglie , domnilor ! Si cum e Famiglia , stimabile , asa si Statu`… .si cum e statu ` , asisderea si noi ! Mai ales noi trei suntem stalpii puterii: apropitari, membrii Comitetului permanent, ai Comitetului electoral, ai Comitetului scolar, ai Comitetului pentru a -naltza cit mai sus statua lui Traian, ai Comitiului agricol si etetera. Noi votam pentru candidatul pe care-l pune pe tapet partidul intreg… ma rog , cit a mai ramas , onorabililor ….. pentru ca de la partidul intreg atarna binele nostru si de la binele nostru atarna binele tarii ! …Cum zicea inaintasii nostrii : prin noi , pentru noi …insine !
Orbanescu: Asa e…
Antonidi: Asa e, dar…
Tradiceanu: Dar ce? Numele candidatului poate sa fie al meu, al d-tale, ori al d-sale,…..ori chiar al lu` Prostovenescu , dupa cum cer enteresurile partidului. Din moment in moment asteptam sa-l stim… Paturiciu trebuie sa vie; nu-l asteptam sa vie de la telegraf? Ei? Nu bate telegraful?… Bate; ce treaba alta are? Poate ca acuma cand noi vorbim, poate sa fi si sosit numele… pe sarma, stimabile… Da, pe sarma, ce crezi d-ta? Sa vedem ,ce mai asculta serviciile !!!
Antonidi: Toate bune si frumoase cum le talmacesti d-ta, neica Zaharoane , dar noua… noua ni-e frica de tradare…
Orbanescu: Nu din partea d-tale….
Antonidi: Nu din a d-tale…nu ! ….
Tradiceanu: Da’ din a cui , daca nu din a mea ?
Antonidi: Din a cui, din a cui? Stii d-ta din a cui…
Tradiceanu: Sa n-am parte de Joanica , daca stiu.
Orbanescu: Ei, stimabile, prea te faci chinez din Colentina, da-mi voie…
Antonidi: Stii ce, venerabile neica Zaharoane , ia sa dam noi mai bine cartile pe fata.
Tradiceanu: Da-le, neica, sa ti-le vedem.
Antonidi: Ti-am spus ca mi-e frica de tradare… Ei?
Orbanescu: Ei?
Tradiceanu: Ei?
Antonidi: Ei? Ni-e frica din partea amicului!
Tradiceanu: Care amic?
Orbanescu: Care amic, care amic? Stii d-ta…
Tradiceanu: Sa n-am parte de Joanica, daca stiu.
Antonidi: Iar te faci chinez…
Tradiceanu: Zau nu…
Antonidi: Din partea amicului… Paturiciu…..de !…
Tradiceanu: (surprins) Ce?
Orbanescu: Din partea amicului ,de…..
Tradiceanu: (încruntat) Cum?
Antonidi: (scurt) Noua ni-e frica… de! Ca-si da coatele cu Prostovenescu…
Tradiceanu: (urmeaza jocul crescendo) Cu Prostovenescu?
Antonidi: Cu moftologul…
Orbanescu: Cu nifilistul…
Antonidi : Cu veshnicul catindat , de …..
Tradiceanu: (de abia stapanindu-si indignarea) Cu Prostovenescu ? Tradare? Paturiciu tradator! Ei bravos! Ei! Asta mi-a placut! Ei! Nu m-asteptam! Ei! Ne-am procopsit!
Antonidi : De! Noi…
Orbanescu: Ce ne-am zis…?
Tradiceanu: (biruit din ce in ce mai mult de indignare) Ai putintica rabdare, stimabile. Nu dau voie nimanui sa-si permita, ma-ntelegi, sa banuiasca macar catusi de putin pe Paturiciu . Pentru mine, stimabile, ma-ntelegi, sa vie cineva sa-mi banuiasca nevasta, pe Joanica…
Orbanescu: Pe coana Joanica, onorabile…
Antonidi : Imi pare rau, neica Zaharoane, noi nu…
Tradiceanu: (si mai indignat) Ai putintica rabdare… zic: pentru mine sa vie cineva sa banuiasca pe Joanica, ori pe amicul Paturiciu , totuna e !… E un om cu care nu traiesc de ieri de alaltaieri, traiesc de shapteshpe ani, o jumatate de an dupa ce m-am însurat a patra oara. De opt ani traim împreuna ca fratii, si nici un minut n-am gasit la omul asta macar atitica rau… Credeti d-voastra ca ar fi ramas el membru simplu aici , la Prahova ….. S-ar fi dus el, director la Rompetrol , daca nu staruiam eu si cu Joanica … la drept vorbind, coana Tamara Bombonel a staruit mai mult…
Antonidi : Ei! Se-ntelege, „damele” sunt mai ambitioase…
Tradiceanu: (si mai indignat) Ai putintica rabdare… Nu de ambit , ca ni era prieten, – pentru enteresul partidelor noastre si al nostru ! Cine altul ar fi putut fi amic al amindorura?
Antonidi : S-ar mai fi gasit, poate.
Tradiceanu: Sa-mi dai voie sa nu te crez. Un om endependent financiar , care a facut servicii partidului, judetului Prahova , tarii… si mie, ca amic, mi-a facut si-mi face servicii…….. mai ales la bursa … da!… Si sa veniti d-voastra, tot din partid (cu ton de mustrare aspra) si sa banuiti ca… sa va pronuntati cu astfel de cuvinte neparlemantare… Imi pare rau…
Orbanescu: In sfarsit, noi…
Tradiceanu: Ai putintica rabdare… Imi pare rau… (indignat rau de tot.) Care va sa zica unde nu intelegeti d-voastra politica, hop! Numaidecat tradare! Ne-am procopsit! Ce sotietate! Ce printzipuri ! … Adevarat, bine zicea fiu-meu , al mare , la concursurile de karting : unde nu e moral, acolo e coruptie si o sotietate fara printipuri, va sa zica ca nu le are….. (in culmea indignarii.) Tradare! Bravos! Paturiciu , tradator! Frumos, n-am ce zice ! (pleaca.) Salutare! Salutare, stimabile! (iese foarte turburat prin … fund.)

