Pentru a vedea tot interviul dati clik aici : REVISTA „22”

…………………………………….

Cea mai importanta intelegere cu PNL a fost scoaterea PD-L de la guvernare

Au fost doi ani si jumatate aproape de cand cu suspendarea presedintelui, in care chiar dvs. ati spus acum ca ati sustinut PNL si ati avut tot felul de intelegeri. Dati-mi un exemplu de cea mai importanta intelegere pe care ati avut-o cu PNL.
Cea mai importanta este cea de la inceput, cea in care am scos PD-L de la guvernare.

Adica PNL a avut acordul dvs.?
Sustinerea, nu acordul. Nu ne cerea nimeni acordul atunci.

Si v-au promis ceva atunci?
Atunci PNL este cel care s-a tinut de cuvant, adica a scos PD-L de la guvernare. Discutia a fost ca ii vom sustine pana la alegerile generale, logic fiind ca dupa alegerile generale, in eventualitatea ca eram in fata lor, ca rezultate, sa ne sustina ei pe noi.

Deci aceea a fost cea mai importanta intelegere.
A fost inceputul. Noi am colaborat extrem de bine in parlament, daca ati observat, pe ceea ce inseamna legislatia si, practic, guvernul si-a trecut legile PNL prin parlament fara dificultati majore. A!, ca am avut si noi legi pe care le-am trecut, este adevarat.

De ce ati facut aceasta intelegere cu PNL pe Legea votului uninominal? Vedeti acum ca ea este o lege efectiv proasta, care a produs niste anomalii din care electoratul chiar nu mai intelege nimic.
D-na Pora, nimeni nu ne-a ascultat atunci cand vorbeam despre lege la vremea respectiva. Atunci sustineam ca vor fi cazuri cand colegi care sunt pe locul intai nu vor intra in parlament. Daca va uitati acum, procentul celor care au intrat de pe locul intai este de peste 75%, deci eu n-am gresit cu mult cand am prognosticat ce va fi la alegeri. Dar toata lumea uita un singur lucru: ca principala calitate a acestei legi este ca nu se pierde niciun vot al niciunui partid. Este aceasta proportionalitate mult discutata. Si aici a fost, de fapt, chestiunea care ne-a unit.

Olteanu a negociat cu PSD Legea votului uninominal

Metoda de redistribuire a mandatelor a fost acceptata de comun acord pentru a favoriza PNL?
Vreau sa va spun ca metoda de redistribuire este cea care avantajeaza partidele mari. Or, noi cand am discutat, daca va uitati la ziua votului acestei legi in parlament, o sa vedeti ca la un moment dat eu, Hrebenciuc, am intrerupt sedinta de vot, pentru ca, atunci cand am ajuns la redistribuire, cei de la PNL – si spun cu simpatie acest lucru – au vrut sa ne traga presul si au propus o alta maniera de redistribuire care avanjata partidele mici. Or, acest lucru m-a facut pe mine sa opresc sedinta, sa discut cu cei de la PD-L, sa le explic faptul ca ceea ce propune PSD, lucru care a si fost aprobat in cele din urma, este in avantajul partidelor mari, adica al PSD si PD-L. Cei de la PD-L au inteles si au votat alaturi de noi impotriva PNL. Asta s-a intamplat in sedinta de vot.

SI ACUM , MARE ATENTIE !!!!(n.b.)

Cate mandate au obtinut in plus PNL?

Din analiza mea, aproape jumatate din mandatele pe care le au le-au obtinut in plus pe aceasta metoda de redistribuire. Si aici ar trebui sa-i multumeasca lui Olteanu.

De ce?
Pentru ca el a negociat legea cu PSD.

Au fost glumite prin presa in aceste zile referitor dumneavoastra si Bogdan Olteanu, pe care l-ati instruit in arta negocierii. Elevul si-a depasit maestrul, reusind sa va pacaleasca pe ultima suta de metri.
Eu nu cred ca m-au pacalit pe mine, cred ca s-au pacalit pe ei. Acum se mangaie cu gandul ca ii avantajeaza, dar nu cred ca pe termen mediu ii va avantaja. Atata timp cat exista un curent liberal si in PD-L, exista si posibilitatea, nu spun ca se va intampla, dar exista posibilitatea teoretica ca o parte dintre liberali sa migreze catre PD-L.

