Mi-am pus de multe ori întrebarea :
Ce principii fundamentale trebuie să avem la bază ca să facem politică și să fim acceptați, aprobați și încurajați de semenii noștri, astfel încât activitatea noastră să aibă sens?
Nu am studii politice, prin urmare voi vorbi mai mult din instinct, din ceea ce am citit, am trăit, am raționat și mi s-a părut de “bun simț”.
Problematica este generală atât pentru femeile cât și pentru bărbații care sunt interesați de politică.
De ce trebuie să facem politică ? Pentru că realitatea are o formă politică.
Pentru că politica ne organizează, de exemplu, viața administrativă – Parlamentul care adoptă legi care, tot ca exemplu, împart bugetul – care se distribuie la: șosele, sănătate, cultură, etc.
Partidele din Parlament sunt formate din oameni: bărbați și femei – aleși prin vot și care trebuie să reprezinte România și s-o ducă înainte, spre progres.
Atât bărbații cât și femeile din partide trebuie să aibă câteva calități fundamentale pentru a face față activităților politice. Haideți să încercăm să le enumerăm împreună!
Eu încep.
Pe voi, vă rog să continuați și să adăugați, atunci când veți face comentariile.

  • Calități generale pentru bărbați și femei:
    – caracter puternic-să lupte pentru o idee până la capăt. Care este capătul? (aici vă rog pe voi să spuneți)
    – curaj
    – rezistență la atacurile opoziției – până unde? (iar va întreb pe voi)
    – stăpânire de sine
    – echilibrat în răspunsuri bine gândite
    – comportament general natural și firesc
    – spontaneitate
    – răbdare
    – controlat în reacții (n-are voie să „explodeze”)
    – să nu fi făcut Poliție Politică (acum 30-40 de ani) – ATENȚIE : NU SE CERE CE FACE ACUM !!!, ci doar ce-a făcut. (ridicol!!! – din punctul meu de vedere)
    – aspect exterior decent și plăcut (ar trebui să fie clasic sau trendy? – vă întreb pe voi)
    – viața privată decentă adică: nu înșeală, nu fură, nu este bandit. Până unde îi judecăm ? Tot pe voi vă întreb.
  • Calități în plus pentru o femeie în politica românească :
    – mult mai multă rezistență la jigniri de genul celor ale Ciutacului – pe care tocmai le-am comentat o zi întreagă
    – multă, multă, multă rezistență la jigniri – de genul: ”Treci la cratiță” !!
    – multă, multă rezistență la jigniri de genul: ”Vezi-ți de copiii tăi, ai grijă de ei, lasă politica!”
    – multă, mult mai multă rezistență la jigniri de genul: ”blondă proastă!” sau ”picioare lungi si minte scurta!”
    – multă, multă rezistență la afirmațiile: ”S-a culcat cu ….” (acum 10-30 de ani) – despre bărbați nu auzi așa ceva
    – multă, multă rezistență la afirmațiile: “Este nevasta sau trăiește cu …” – despre bărbați nu auzi așa ceva, prea des.

AMP comenta într-un articol că astfel de comportamente sunt tipice pentru societățile primitive, nedezvoltate și că au fost studiate de un psiholog de la UCLA.
Ce mă uimește pe mine, care urmăresc numai de câteva luni presa, blogurile (august 2008) este că există și comentarii răutăcioase ale unor alte femei la adresa femeilor care sunt în politică.
Titluri ca: “Femeile lui Băsescu” sau “Femei Întreținute” le-am găsit sub semnătură la Sabina Fati în RL. Am rămas cu gura căscată după ce le-am citit. Eu nu înțeleg ce le oprește pe celelalte femei care nu sunt în politică să se afirme și să-și arate adevărata valoare. Să înfrunte toate criticile, din toate părțile și să meargă înainte, crezând într-un ideal.
Am înțeles deci, că femeia în politica românească trebuie să aibă multe, mai multe calități decât un bărbat.

Hai să le analizăm împreună pe femeile noastre din politică și să vedem ce calități are sau nu are fiecare din ele:
Vă propun să vă dați cu părerea referitor la: Mona Muscă (ex. Politician, în acest moment), Ecaterina Andronescu, Elena Udrea, Roberta Anastase, Monica Ritzi, Monica Macovei, Elena Băsescu, Alina Mungiu Pippidi și cine mai vreți Dvs.

În final aș vrea să precizez că:
Nu sunt o feministă dar de multe ori am schimbat, cu lacrimi în ochi, roata la mașină pentru o pană sau am plecat reclamând la OPC mecanicii și service-ul la care duceam mașina la reparat, pentru că mă păcăleau, sau am desfundat o țeavă din instalație când s-a înfundat. Am învățat să lupt până la o limită a decenței și a puterilor și mai ales ca să-mi cresc copilul. Cam asta este viața unei femei normale în România.
Și când știu care este această viață a unei femei în România stau și mă întreb: oare de ce în politică se cere mai mult de la ele? De ce sunt batjocorite și jignite atât de des și la nivelul de pe blogul lui Ciutacu? Și nu numai de către bărbați dar și de către alte femei.
Există o mentalitate românească, specială, care desconsideră femeia?
Oare de ce, în afară de blogul nostru, nu a mai luat nimeni atitudine la „manifestarile” lui Ciutacu?

DE CE NU ESTE RESPECTATĂ FEMEIA ÎN ROMÂNIA AȘA CUM ESTE RESPECTATĂ ÎN OCCIDENT ?

Haideți să încercăm să descoperim împreună !!
Iar, la sfârșit, chiar dacă nu cădem la un acord complet – vă rog:

SĂ NU VĂ SUPĂRAȚI ȘI SĂ PLECAȚI PUR ȘI SIMPLU !!

Suntem doar parteneri de dialog și învățăm unii de la alții. Așa sper.

Desves

