Este un subiect la care ma gandesc de mult timp ,din mai multe motive.

1. Baronii locali si controlul domeniilor lor
In zona in care locuiesc de cca 9 ani (undeva izolata de aglomeratia urbana ,dar aproape de ea ), datorita densitatii scazute de populatie, se pot identifica in scurt timp cam cine sunt “sefii”, adica baronii locali.
Indiferent prin cate partide ar fi trecut, analizand atent imprejurimile si constatand ca in decurs de cativa ani au aparut: o benzinarie Lukoil, o fabrica de placi ceramice cu patroni din Rep. Moldova, un hotel unde director si receptioneri sunt persoane venite tot din Rep Moldova – incepi sa te gandesti la legaturile unui baron local cu vecinii din estul Romaniei.
Pe de alta parte, expresie a altui patron local este o bezinarie Rompetrol si alte constructii imense care au patroni liberali.
Si ca o incununare a colaborarii intre cei 2 “baroni “este o alta constructie ce apartine clinicii Medlife ridicata pe domeniul public, cu autorizatie de la Primarie ( PNL) care a fost realizata anul trecut si care a fost si este pazita cu strajnicie de Politia Comunitara .
Tot sub nasul acestei Politii Comunitare ( care in mod normal ar trebui sa fie in slujba cetateanului), au trecut si hotii care mi-au intrat mie pe geam si au iesit pe usa incuiata pe dinauntru, in timp ce eu eram in spatele casei. Intreband Politia Comunitara care era chiar vis a vis in momentul furtului mi-a raspuns ca n-a vazut nimic.
A urmat reclamatia obisnuita la Politie, etc – ABSOLUT DEGEABA.
Chiar daca hotul a folosit telefonul meu mobil dupa ce mi l-a furat, tot nu s-a gasit nimic.
Ba mai mult, am fost sfatuita sa incerc sa dau sfoara-n tara ca doresc sa-mi rascumpar calculatoarele furate.
Eu insa REFUZ SA DAU SFOARA-N TARA !! – Din ambitie ! Nu asa vreau sa se rezolve lucrurile ! Vreau ca Statul sa-si faca datoria si sa prinda hotii !!
De cate ori incerc sa sun la Politie mi se raspunde rastit sa nu mai insist, ca ma suna ei cand si daca vor gasi ceva si sa nu-i mai deranjez. Parerea mea este ca Politia stie cine a furat, dar daca nu te duci “pregatit”- nu-ti cauta hotul!
Pe de alta parte, hotii s-au dovedit a fi foarte bine organizati, avand cu siguranta complici in cladirea de vis a vis – construita prin colaborarea celor 2 baroni carora lor nu le place ca eu sunt independenta, ca nu-i laud nu le ridic osanale. Din contra critic ca nu avem trotuare, canalizare, etc
Am incercat sa intru in audienta la Primar ca sa-i sugerez sa faca un sistem de supraveghere in care sa implice Politia Comunitara, care oricum nu face nimic. Sa platim toti un abonament ca sa fim protejati. N-am avut succes. Secretara mi-a spus ca primarul nu are timp de audiente pentru ca este ocupat cu “trotuarele”.
Imi mai amintesc ca in 2004 cand au fost alegerile locale si a iesit primar PNL se zvonea cum ca el, din banii lui personali ar fi cumparat cele 4 Tuareguri ale Politiei Comunitare ( nu cred asa ceva). In final am fost sfatuita de politia obisnuita sa apelez la o firma de paza si protectie. Mi-au si recomandat una, care insa, in opinia mea costa mult prea mult iar pe de alta parte, daca accesezi butonul de panica ajunge numai in 15-20 minute, mult prea tarziu ca sa mai prinzi niste banditi !

2. Aparitia, cresterea si dezvoltarea firmelor de Paza si Protectie in Romania

Ieri am fost la Bricostore. Cred ca erau in numar egal de casieri si agenti de paza. Agentii de paza te controleaza dupa ce iesi din magazin atat la factura cat si la marfa. La fel fac si cei de la Metro. Mai ramane sa te si pipaie ca in aeroporturi. Eu, in occident asa ceva n-am vazut !
Inteleg existenta agentilor de paza si protectie in banci, sau diverse alte institutii de stat, dar sa te controleze la iesirea din magazine este absolut umilitor pentru noi, ca si cumparatori cinstiti! Firmele de paza si protectie au aparut in ultimii 10 ani si sunt recomandate cu caldura de Politie. Probabil ca asteapta ca acestea sa le faca treaba. Intrebarea mea este de ce Politia nu-si face datotia si ne trimite la firmele de paza si protectie? Politia o platim noi, din taxe si impozite ca sa-si faca treaba

3. Moldoveni K1
Banditii pe care-i vedem prezentati de mass media ca ataca banci, exchage office-uri sunt, in principal tot felul de luptatori de K1 din Republica Moldova, care au in mod straniu relatii stranse cu politia: vedeti ultimul jaf din Brasov, soldat cu crime unde pana acum au fost cercetati 2 reprezentati de K1, dar nu s-a concretizat nimic.

4. Clanuri mafiote colorate
De restul clanurilor mafiote “colorate” nici nu mai vorbesc. Este cunoscut faptul ca sunt organizate tot pe domenii si ca au relatii stranse atat cu baronii locali cat si cu Politia si incearca, impreuna cu acestia sa controleze cam tot ce reprezinta resursele tinutului ( in special imobiliare).

Concluzie
Am incercat mai sus doar sa enumar fortele care simt eu ca se manifesta in societatea in care traiesc, in afara structurii organizate a STATULUI-si care, dupa parerea mea au tendinta de a submina si chiar inlocui exercitarea fortei sale in societate. Sunt convinsa ca si in alte parti, in alte tari, aceste forte exista.

Se pot pune mai multe intrebari:

Cat de puternice sunt aceste forte in Romania?
Ce putem face noi ca sa lasam ca STATUL oficial, organizat sa se impuna si sa-si fac treaba si intr-adevar sa ne apere?

Cele doua intrebari le pun pentru a incerca sa discutam si sa ne autolamurim ce ar trebui sa fie facut pentru a trai in siguranta si liniste in casele si la joburile noatre.

PS.
Incidentul cu furtul s-a petrecut anul trecut, in timpul vechiului Guvern. De atunci s-a schimbat Guvernul, iar la Ministerul de Interne s-au schimbat vreo 3 ministri.

Desves

