Preiau aici un post de la mine d’acasă, pentru că mi se pare important !
Dat fiind că pe câteva bloguri ale fraţilor noştri moldoveni si-a facut loc o anume productie video, la recomandarea lui Alex Cozer si a Vitaliei Pavlicenco, mi-am rupt o oră să văd respectiva „istorie crudă a Basarabiei”.

Autorul, un anume Vlad Pârău, spune în preambul:

„Multi cunosc elemente de cultura si civilizatie straina mai bine decât istoria propriului neam. Si este atât vina lor, dar mai cu seama vina noastra, a intelectualilor, care nu ducem o munca sustinuta de educare a maselor. Prea putine filme s-au facut pe tema Basarabiei. Se tace prea mult, atât din ignoranta, cât si din rea-vointa.

De aceea, am dorit sa fac un prim-pas, prin realizarea unui film despre istoria Basarabiei si a întregii Românii, o prezentare sumara, dar care puncteaza momentele esentiale si ofera atât explicatii istorice, cât si reprezentari cartografice, pentru o deplina lamurire asupra subiectului…”

Ce am văzut eu însă este cu totul altceva.

Imagini de voievozi, hărţi cu România mare, foarte mare şi extrem de mare, alti voievozi, muzica folk, unire, preoţi, texte pe fond verde, tricolorul, imagini din conflictele mondiale, victime, copii scheletici, tricolorul iar, muzica folk, câmp de cruci albe, harta Romaniei Legionare, Dumnezeu, copii cu lumânari, cranii, salutul nazist, tricolorul împreuna cu flamura verde la comemorari, arhanghelul cu sabia de foc, muzica folk, texte pe verde, „Heil”, tineri cu banderole neonaziste, flori, cruci….
Pe fundal cântă Vintilă, Şeicaru…Hruşcă… care mă îndoiesc că şi-ar fi dat acordul pentru asta, dar nu ridicăm acum problema copyright-ului că ne râd curcile.
Am selectat câteva imagini, ca să vă lămuriţi fără a fi nevoie să pierdeţi un ceas decât dacă vreţi într-adevăr să  vedeţi asta.
.

Ca realizare tehnică, se încadrează undeva în vacanţa de vară dintre grădiniţă şi şcoala primară, dar nu asta e problema.
Trec şi peste faptul ca cel puţin asupra câtorva imagini am îndoieli serioase ca ar ilustra zona şi momentele istorice la care fac referire.

Problema este penetrarea acestui gen de propagandă neonazistă în mintea celor din opoziţia anticomunistă de dincolo de Prut.
Iata cateva reactii de pe bloguri si siteurile unde este promovată drăcovenia :

– Filmul e super ! Bravo Vlad! Cat de bine ar fi daca in Moldova de azi ar gandi toti romaneste..
– ..sunt din R.M. si mie foarte trist cind privesc acest filmulet… Stefan cel Mare si ceilalti stramosi ai nostri au luptat pentru noi, iar acum in tara ramin putini care cu adevarat sunt romini, ….
– … filmul este super, multumesc…
-Filmul este magistral, exceptional.Adevarat! Bravo, bravissimo realizatorului Vladut. Ii multumim din suflet. Sigur stiam toate evenimentele pe de rost. Dar oare de ce nimeni pana acum, absolut nimeni nu s-a invrednicit sa faca un asemenea film? …

– Aceasta comoara trebuie sa fie adusa la cunostinta fiecaruia ca sa stim de unde venim si unde ne ducem….
– e super as vrea sa stiu cine canta prima piesa din film e tare frumoasa lectia..
-…Filmul trebuie transmis din ce în ce mai mult tinerilor născuţi după 89.Aceste generaţii au piedtud şi pierd din ce în ce mai mult filile adevărului..
– BRAVO AUTORULUI ADEVARAT PATRIOT ROMAN SINCER SA VA SPUN MA IMPRESIONAT MULT FILMU SI CHEAR AM SI SCAPAT SI NISTE LACRIMI MERSY MULT AUTORULUI.
….şamd.
E cât se poate de evident că în stadiul în care se află moldovenii acum, cu câteva asemenea lucrături şi o ceată de hăitaşi, poţi distruge credibilitatea opoziţiei mai mult decât a reuşit înscenarea lui Voronin de la Chişinău.
Dacă Voronin oferă lumii  imaginea opoziţiei anticomuniste cu mâna’ntinsă oblic sub flamura verde, se duce dracu’ toată munca lor pentru apropierea de valorile civilizaţiei Europei moderne.
Plecând de la premisa că de fapt cele 50 de minute NU au fost vizionate de fapt de propietarii blogurilor la care am facut referire, mi-am exprimat opinia, chiar uşor acidă, mai cu seamă la adresa doamnei Pavlicenco, a cărei carte de vizită obligă extrem de mult.
Nu e vorba numai de studii ci mai cu seamă că din poziţia unui (fost) parlamentar şi a celei de (tot fost) preşedinte al Partidului Liberal din Moldova, dumneaei este un nume în opoziţia politică anticomunistă a Moldovei.
Raspunsul pe care l-am primit însă m-a îngrijorat şi dezamăgit mai mult decât varianta unei gafe copilaresti. Eliminând alte arabescuri nesemnificative, cam aşa înţelege domnia sa să abordeze problema, la  atentionarea din comentul meu  :
  1. Vitalia Pavlicenco spune:
    26 Aprilie 2009, la 19:07 Pt viq

    Imi cer scuze, cind am intervenit a doua oara aveam in cap raspunsul dat lui Kosti, din care as fi selectat pt postarea dumitale fragmentul “Daca vi se pare ca fascismul lui Voronin este mai indicat decit elementele de legionarism despre care imi scrieti, judecati cum vreti. Noi avem libertatea de opinie. Si sintem metodic supusi genocidului de “nelegionarii” de la Kremlin.”

Încapaţânându-mă să plec de la premisa că e vorba doar de o greşeală pe care doamna refuză să o recunoască din orgoliu, şi dumneaei nu este de fapt o coadă de topor a comuniştilor, trag concluzia că e destul de uşor pentru propaganda comunistă să-şi bată joc de poporul ăla amarât, pe care-l duc de nas cu sentimente până dincolo de raţional.

E mult de mers din Moldova pâna-n lumea de azi. Nu ştiu dacă se vor descurca singuri.
Viq.

