If
If you can keep your head when all about you
Are losing theirs and blaming it on you;
If you can trust yourself when all men doubt you,
But make allowance for their doubting too;
If you can wait and not be tired by waiting,
Or, being lied about, don’t deal in lies,
Or, being hated, don’t give way to hating,
And yet don’t look too good, nor talk too wise;
If you can dream – and not make dreams your master;
If you can think – and not make thoughts your aim;
If you can meet with triumph and disaster
And treat those two imposters just the same;
If you can bear to hear the truth you’ve spoken
Twisted by knaves to make a trap for fools,
Or watch the things you gave your life to broken,
And stoop and build ‘em up with wornout tools;
If you can make one heap of all your winnings
And risk it on one turn of pitch-and-toss,
And lose, and start again at your beginnings
And never breath a word about your loss;
If you can force your heart and nerve and sinew
To serve your turn long after they are gone,
And so hold on when there is nothing in you
Except the Will which says to them: „Hold on”;
If you can talk with crowds and keep your virtue,
Or walk with kings – nor lose the common touch;
If neither foes nor loving friends can hurt you;
If all men count with you, but none too much;
If you can fill the unforgiving minute
With sixty seconds’ worth of distance run –
Yours is the Earth and everything that’s in it,
And – which is more – you’ll be a Man my son!
Rudyard Kipling – 1896
Dacă te poţi stăpâni, când norodul din jur se frământă,
Brav înfruntând insolentul reproş, cu linişte sfântă,
Dacă-ţi păstrezi, în virtute, credinţa şi-ncaleci sfiala,
Când se îndoieşte de tine mulţimea, şi-i ierţi îndoiala…
Dacă aştepţi cu nădejde şi nu te răpune-aşteptarea,
Dacă minciunii, stăpână pe lume, îi spulberi chemarea,
Dacă asaltul mâniei te lasă senin, fără ură,
Dacă păşeşti peste dorul de-a fi cel dintâi, cu măsură…
Dacă te leagănă visul, dar stărui stăpân peste vise
Dacă din gânduri măreţe renunţi să-ţi faci ţeluri prezise
Dacă cuvântul, izvor de ispite şi cruntul dezastru,
Nu-s pentru tine oprelişti, nici vâsle în drumul spre astru…
Dacă suporţi să auzi, despre spusele tale cinstite,
Gânduri jelene, scornite de răi, pentru gloate smintite,
Dacă din opera ta s-au ales doar ruine şi spaţii,
Singur, cu scule stricate, de poţi s-o refaci, din fundaţii…
Dacă pierzând, într-o clipă de risc pe o şansă, avutul,
Poţi să începi, de la capăt, uitând în tăcere trecutul,
Ferm adunând cu răbdare, întregul pe lungă durată,
Fără să sufli o vorbă, de pierderea grea îndurată…
Dacă superb, prin voinţă forţezi, când îţi vine sorocul,
Inima, capul, tăria, să nu îşi astâmpere jocul
Gol de puterea vieţii, urmându-ţi destinul spre ţinte,
Tare, cu vrerea din tine, ce-ţi spune mereu: Înainte!…
Dacă mulţimilor poţi să vorbeşti, cu deprinderi egale,
Dacă constant îţi păstrezi modestia, şi-n cercuri regale
Dacă eşti nevulnerabil la prieteni, la cei cu pornire,
Dacă pe toţi îi stimezi îndeajuns, însă nu peste fire…
Dacă momentul cumplit al prăpădului crâncen şi mare
Calm vei putea să-l asemeni, în timp, c-un minut oarecare.
Lumea cu tot ce cuprinde va fi stăpânită de tine,
Tu, peste toţi vei răzbate: om al puterii depline!
(România liberă, 14 nov. 1995)
Preluare de pe Saitul George Pruteanu
10 Iulie, 2009 at 21:33
În trecerea grabita prin lume, catre veci,
Fa-ti timp, macar o clipa, sa vezi pe unde treci!
Fa-ti timp sa vezi durerea si lacrima arzând,
Fa-ti timp sa poti cu mila sa te alini oricând!
Fa-ti timp sa vezi padurea, s-asculti lânga izvor,
Fa-ti timp s-asculti ce spune o floare, un cocor!
Fa-ti timp pentru-adevaruri si adâncimi de vis,
Fa-ti timp pentru prieteni cu sufletul deschis!
Fa-ti timp, pe-un munte seara, stând singur, sa te rogi,
Fa-ti timp, frumoase amintiri, de unul sa invoci!
Fa-ti timp sa stai cu mama, cu tatal tau – batrâni,
Fa-ti timp de-o vorba buna, de-o coaja pentru câini
În trecerea grabita prin lume catre veci,
Fa-ti timp, macar o clipa, sa vezi pe unde treci!
Fa-ti timp sa fii aproape de cei iubiti, voios,
Fa-ti timp sa fii si-al casei si-n slujba lui Hristos!
Fa-ti timp sa gusti frumosul din tot ce e curat,
Fa-ti timp, ca esti de multe mistere-nconjurat!
Fa-ti timp cu orice taina sau adevar sa stai,
Fa-ti timp, caci toate-acestea au inima, au grai!
Fa-ti timp s-asculti la toate, din toate sa înveti,
Fa-ti timp sa dai vietii adevaratul pret!
Fa-ti timp acum, sa stii, zadarnic ai sa plângi –
Comoara risipita a vietii n-o mai strângi!
Rudyard Kipling
10 Iulie, 2009 at 21:35
„Daca reducem (…)-flatia, nenorocim populatia!”
T. Flatulescu
10 Iulie, 2009 at 21:48
Skorpi
pe asta n-o știam. Oare HRP-ul ăsta de mai sus o fi citit-o pe la ei prin grajdurile galbene? 🙂
10 Iulie, 2009 at 21:56
Cînd am cules fructele pentru acest articol am căutat cea mai bună traducere posibilă. Am găsit vreo șapte fiecare cu bunele și relele ei, însă dintre toate, cea a lui Corneliu Coposu mi s-a părut cea mai încărcată de mesaj. Mesajul trimis într-o sticlă din 1967 și care azi a ajuns pînă și la mine.
10 Iulie, 2009 at 21:58
Probabil Corneliu Coposu era disperat cind a tradus If (si eu eram disperat cind l-am traduus 🙂 )
Si cum sa nu fi disperat ?
. C.: Da, Pătrăşcanu şi Georgescu. Erau comunişti. Am
văzut ulterior, mult mai tîrziu, memoriile lui Clarck Kerr care
a avut cinismul să arate cum a trebuit el să mintă pe
reprezentanţii opoziţiei, asupra intenţiilor occidentale. Iar în
memoriile lui Harriman, scrie negru pe alb, că în drumul spre
Bucureşti, pentru aplicarea acordului de la Potsdam, la
Moscova, discutînd cu Vîşinski, l-a întrebat: „Domnule
ministru, ce procentaj „credeţi că va realiza PCR la alegerile
libere?” La care, zîmbind, acesta i-a răspuns: „Dacă ar fi alegeri
libere ar lua vreo 7-8 % ca în Finlanda, dar alegerile nu vor fi
libere şi PCR va lua 80 %, fiindcă noi avem nevoie de guverne
prietene. Opoziţia din România numai prietenă a U.R.S.S. nu
poate fi numită”. Vîşinski a definit cu cinism care va fi
atitudinea Moscovei, lucru pe care Harriman l-a înregistrat,
dar nu a suflat o vorbă despre el, decît în memoriile care i
s-au publicat postum..
V. A.: Domnule Coposu, totuşi de ce încercau puterile
occidentale să dezinformeze opoziţia din România din
moment ce ajunseseră la un tîrg cu Moscova?
C. C.: Puterile occidentale erau într-o situaţie penibilă.
Aliaţii occidentali, care ştiau că au contractat o obligaţie
morală în faţa întregului univers, care a fost antrenat în acest
război, erau în postura jenantă de a recunoaşte că s-au tîrguit
asupra frontierelor şi că au vîndut 200 milioane de europeni
pentru a salvgarda nişte interese de moment. Dacă este să
fim obiectivi, trebuie să recunoaştem, că situaţia
occidentalilor devenise destul de critică, în urma colaborării
contractate cu Uniunea Sovietică, americanii au continuat să
livreze cu nesăbuinţă, în cadrul legii de împrumut şi închiriere,
Uniunii Sovietice, alimente, echipament de război, arme,
muniţie, mijloace de transport, mult peste necesităţi, iar
Uniunea Sovietică, prin guvernanţii săi, foarte grijulii, au
depozitat tot acest material şi la încheierea războiului ruşii
dispuneau de echipamente militare suficiente pentru a le
permite prelungirea războiului cu încă doi-trei ani. în acelaşi
timp Marea Britanie era suptă de toate rezervele, iar
disponibilităţile americane erau confruntate cu dificultăţile
de transport pe o distanţă aşa de mare.
în acel moment Aliaţii occidentali tremurau de groază
că armata sovietică nu se va opri pe Elba, ci va înainta pînă
la Canalul Mînecii, fără a i se putea opune forţe eficiente. Nici
nu ştiu de ce Stalin n-a făcut-o, pentru că putea reuşi fără
prea mari dificultăţi. După ce au lichidat rezistenţa germană
din jurul Berlinului, armatele de ocupaţie anglo-americane şi
franceze, care erau în partea occidentală a Germaniei, nu
puteau opune rezistenţă unui asalt al armatei sovietice, care
dispunea de rezerve umane incomensurabile şi de material
16
militar american. Armata URSS a intrat în România cu
echipament american, conserve americane şi cu armament
american!
10 Iulie, 2009 at 22:07
Dacă ciolanul nu ar fi fost prea mare să-i rămînă în gît probabil că ursul ar fi considerat omisiunea asta o mare și regretabilă eroare. Cine poate ști acum?
10 Iulie, 2009 at 22:12
fldl
Constat ca nu-i mare diferenta intre tine si leberali. Asumi, insumi, trop-ezi pro-fund.
10 Iulie, 2009 at 22:12
kipling a trait o drama personala, si-a pierdut unicul fiu in WW1, unde a plecat voluntar, in urma discursurilor tatalui. A fost si un film, „My boy Jack”.
10 Iulie, 2009 at 22:17
Kipling si ricki tiki tavi mangusta- Va amintiti ? 🙂
10 Iulie, 2009 at 22:33
E aiurea observatia cu baiatul lui Kipling. Ala poftea sa mearga la razboi din tot sufletul, dar nu l-au primit pentru ca avea o deficienta de vedere. La rugamintile juniorului, taica-sau a intervenit pana la urma sa il primeasca pe al mic la oaste.
10 Iulie, 2009 at 22:33
Cand vei cuprinde lumea cu mintea,simtirea si ganduri curate,te vei implini si vei deveni stapanul pamantului -omule!
10 Iulie, 2009 at 22:37
Sa ne odihnim bine, dragi colegi pendelisti. Maine parca vad ca iarasi e o zi. Ha en God natt!
10 Iulie, 2009 at 22:40
HRP
chiar dacă ar fi așa cum ai spus observația lui Riddick rămîne valabilă nu aiurea.
10 Iulie, 2009 at 22:48
In primul razboi mondial, Franta a avut pierderi~16%, Germania~17%, Romania~47%. Echipament insuficient + tifos. Totusi, soldatul roman (taran, de fapt) nu a marsat la propaganda bolsevica, nici la manifestele colonelului Sturdza, fugit la nemti. Ferdinand I a dat o proclamatie in 1917, prin care se promitea reforma agrara, pamant pentru tarani. S-a putut aplica efectiv din 1923.
10 Iulie, 2009 at 22:55
filadel,
nu zic ANCORA ,
iti trimit o melodie care sper sa-mi adune gandurile zburatacite din cap inapoi :
10 Iulie, 2009 at 22:58
….nu pot cladi castele din nisip uscat …..
10 Iulie, 2009 at 23:02
Poantaviecici,
esti inepuizabil !
bine ca macar ti-ai tras fermoarul .
emoticon razand ca proasta-n targ !!!!!!!!!!!!!!
10 Iulie, 2009 at 23:06
Lumi
e suficient dacă accepți invitația la citit. 🙂
10 Iulie, 2009 at 23:09
Interviu cu GRIGORE MOISIL
(ianuarie 1970)
„- Vreţi să ne daţi un interviu pentru revista Teatrul?
– Cu foarte mare plăcere, dar nu prea ştiu despre ce subiect.
– Dvs., desigur, vă duceţi la teatru…
– Desigur, şi-mi face mare plăcere. Îmi pare rău că am omis să mă abonez la revista Teatrul, dar o citesc adeseori, şi acest lucru îmi face de asemeni mare plăcere.
– Ce piese v-au plăcut mai mult, ce actor sau actriţă, ce autori vă plac?
– Asta nu ţi-o spun.
– De ce?
– Fiindcă eu găsesc că nu mă pricep destul în lucrurile acestea şi că părerea mea nu ar fi o părere competentă, deci că nu ar putea să influenţeze decât în rău evoluţia teatrului nostru care – asta pot să ţi-o spun – progresează.
– Dvs. sunteţi o personalitate şi părerile dvs. ne interesează.
– Nu ştiu dacă sunt o personalitate, dar tocmai fiindcă sunt dispus să cred că sunt, cred că părerile mele nu am dreptul să le comunic publicului, fiindcă l-ar putea influenţa.
Eu cred că am datoria să nu influenţez publicul decât în lucrurile în care mă pricep, şi anume în cele în care mă pricep destul de bine.

Sunt destul de încrezut ca să cred că sunt şi unele lucruri în care mă pricep, dar despre ele nu pot să vorbesc la revista Teatrul. Dacă vreţi, pofteşte…
– Dacă nu acceptaţi să vă cer părerea ca unei personalităţi, răspundeţi-ne ca un om oarecare, să avem părerea unui spectator oarecare.
– Anchetele statistice se fac altfel. Trebuie ca fiecare din cei întrebaţi să ştie că nu i se comunică numele său şi deci, în cazul acesta, nu ai putea să-mi ceri un interviu mie. Tehnica anchetelor statistice este foarte dezvoltată, şi dacă vrei sfaturi în această privinţă îţi sugerez să te adresezi Centrului de statistică matematică al Academiei RSR. Eu personal, ştiind că statistica este o disciplină foarte importantă, nu o cunosc.
– Şi nu vreţi să ne mai spuneţi chiar nimic?
– Ba da. Eu cred că ar fi bine ca atitudinea mea să fie adoptată de toţi cei care se pricep în ceva.
Imaginează-ţi dumneata că eu mi-aş da cu părerea despre teatru sau despre actori sau despre autori sau despre regizor, despre sufleuri, despre electrician, despre regizorul de culise sau despre croitoreasă.
În cazul acesta, de exemplu, croitoreasa ar putea să-şi dea cu părerea asupra activităţii Combinatului de gheaţă fierbinte, iar directorul acestui combinat mi-ar putea da sfaturi cum să fac logică matematică. Eu nu mă îndoiesc că directorul sus-numitului combinat are o anumită părere despre logica matematică, dar exact pentru acest motiv îţi dau interviul, ca să n-aibă el curajul să mă înveţe să fac logică matematică.
– Credeţi că e nevoie să-i trimitem un număr din revista Teatrul, cu interviul dvs.?
– Cred că trebuie să trimiteţi prea multe exemplare şi mi-e teamă că interviul meu, costându-te prea scump, n-o să mai îmi ceri altul.
– La revedere?
– Crezi?
(Teatrul, 1 ianuarie 1970)
10 Iulie, 2009 at 23:12
filadel,
pe Kipling l-am descoperit acum treizeci si ceva de ani.
Am citit si ceea ce ai ales tu .
Asculta si versurile cantecului pe care ti l-am trimis eu.
Multi poeti sunt alaturi de noi , ne soptesc versurile lor minunate ….dar nu avem chef sa-i ascultam ,…
10 Iulie, 2009 at 23:15
Luminiţa,
DACĂ nisipul se umezeşte oleacă, nu mult… cât de-un lat de lacrimă,
se pot face chestii foarte faine.
Care ţin.
Pân’ la prima ploaie.
DACĂ nu-şi întinde mai curând valul o mână să dea cu picioru’…
dacă.
10 Iulie, 2009 at 23:18
Kaa : „trusssst in mee !” 😉
10 Iulie, 2009 at 23:19
Lumi, Viq
😀
de acord dar îmi zic, chiar și acum sau mai ales acum, cît din ceea ce spune Kipling prin traducerea maiestuoasă a seniorului ne este de folos nouă personal și peste lăsînd la o parte modul poetic în care reușește să o facă?
10 Iulie, 2009 at 23:22
Riddick
cred că știu pe dinafară toate replicile din cartea junglei (ediția Disney 1964 sau 67 parcă) venită, iaca din aceeași perioadă cu traducerea.
10 Iulie, 2009 at 23:31
Mowgli respinge propria specie, oamenii, pe care nu-i intelege. Totusi, amicii lui non-umani fac alegerea pentru el si il indreapta spre satul cu fata. Idealizare, niciodata mowgli nu se va integra in mod real.
10 Iulie, 2009 at 23:39
Cu siguranță că la bogăția de teme și motive ar fi multe de povestit dar mă rezum să-mi dau cu părerea numai despre felul extraordinar în care sînt prezentate. Admirabil! 🙂 Un standard la care încă aspiră multe producții artistice.
10 Iulie, 2009 at 23:47
Anyway
People are often unreasonable, illogical, and self-centered: Forgive them anyway.
If you are kind, people may accuse you of selfish, ulterior motives: Be kind anyway.
If you are successful, you will win some false friends and true enemies: Succeed anyway.
If you are honest and frank, they may cheat you: Be forthright anyway.
What you spend years building, they may destroy overnight: Build anyway.
If you find serenity and happiness, they may be jealous and scornful: Be joyous anyway.
The good you do today, they often will forget tomorrow: Do Good anyway.
Give the world the best you have, and it will never be enough: Give the world the best you’ve got anyway.
You see, in the final analysis, It is between you and God: It was never between you and them anyway.
Autor: necunoscut
11 Iulie, 2009 at 00:07
Filadel,
„…cît din ceea ce spune Kipling .. ne este de folos nouă personal și peste..!
pentru întrebarea asta nu-ndrăznesc alt răspuns decât „dracu’ ştie !”
Şirul ăla de „daci”, ca mărgele pă aţă, odată îndeplinite, te-ndepărteză de calitatea imperfecţiunii de om cu ochi spre zona cu aripioare …
Aşa cum spuneam dincolo este ceea ce ne-a fost lăsat cu limbă de viaţă să ne dorim definitiv şi irevocabil, conştienţi că NU vom atinge obiectivul. Superparadox.
Dar satifacţia parcurgerii drumului cu ţinta asta bine bătută-ntre emisfere cu piroane de şaişpe, face toţi banii.
Mă gândeam odată că parcă mergem pe suprafaţa unei benzi Moebius, circulară şi sucită, încât chiar şi după un ciclu complet, aflându-te’n locul de plecare eşti pe altă suprafaţă, a următorului început de ciclu…
„..cît din ceea ce spune Kipling .. ne este de folos nouă personal și peste..”
DACĂ ne este 9 personal de folos !
Mie da.
Şi cred că multora.
Cam tuturor celor ale căror gânduri se rotesc în coordonatele versurilor lui Kipling.
Pentru că înclin să le atribui mai degrab rolul daltei ce dă formă pietrei, dezvăluind ceva ce „era acolo dintotdeauna, dar ascuns vederii” de neşte prostioare inutile a căror îndepărtare este un câştig pentru ansamblu.
„…cît din ceea ce spune Kipling prin traducerea maiestuoasă a seniorului ne este de folos nouă personal ŞI PESTE …”
Nu cred că şi celorlalţi.
Cei în care cuvintele alea nu-şi găsesc cuib, nu văd cum le-ar putea folosi.
Ceea ce e cam haios, dacă stai să te gândeşti.
E !
E doar un punct de vedere.
Noapte bună !
11 Iulie, 2009 at 00:11
Dan,
Poate a fost publicată anytime de Anybody !
11 Iulie, 2009 at 09:25
http://www.revista22.ro/la-3-ani-de-la-raport-6321.html
11 Iulie, 2009 at 10:37
Iata comentariul meu de la interviul lui Vladimir Tismaneanu… Mira-m-as insa sa apara… Acest Gosu e unul dintre cei doi care, la timpul potrivit, au zis ca Interviu cu un destin nu poate sa apara in „22”… Ghici, de ce…? 💡
…………………………..
Asta e situatia : va trebui s-acceptam realitatea dura ca Activistii si Securistii mai luminati si mai orientati, impreuna cu liota de aliati, ne-au scapat de Ceausescu si de comunism, fabricand in acest scop „Revolutia in Direct” si Mitul Frontului Salvator, in frunte cu fantosa zambokului Nea Nelu, intr-o prima faza, iar de-acum se pare ca sunt hotarati sa ne scape de insusi Ilici si de comunisti, inclusiv de cei mai multi dintre fostii securisti, lansand alte mituri si alti ieroi ai zilelor noastre, precum popularu Base, voila…
Sigur ca-i putem banui pe acesti ex-Tovi si ex-Baieti ca n-au facut ei ditamai „Revolutia” de dragul „idealurilor capitaliste” sau pentru ca nu le era bine la vechiul stapan, ci din motive mult mai pragmatice, de pilda pentru ca oricum ar fi venit Perestroika preste ei, iar Glassnostu nu statea nici el cu mainile-n san, n-asa…? si daca „baietii” n-ar fi pregatit urgentissim un plan prin care fosta Reactiune a lui Conu Leonida din Carpati sa se transforme miraculos in Revolutiune, Securitatea si varfurile mai luminate ale fulgerator disparutului Partid al clasei muncitoare s-ar fi pomenit pe post de tapi ispasitori, alaturi de Odiosu si Sinistra… Insa, repet, de-acum asta e situatia : cei care au aranjat „revolutia in direct” si-au reusit sa-i transforme pe fostii militieni, securisti, activisti si uaseceristi, efectiv intr-o noapte, in „revolutionari” (carora preste mode si timp li se va inchina cartofu tras in teapa din „Piata Revolutiei”), iar apoi pe unii dintre ei i-au sublimat nu doar in mic-burghezi, ci chiar in mari capitalisti, nu s-ar mai intoarce de buna-voie la regim si la retributia comunista nici sa-i pici cu smoala, vorba ceea, darmite cu ceara…
Bun, dar daca lovitura de stat din decembrie 1989 a fost o Revolutie – asa cum sustine Vladimir Tismaneanu ori de cate ori are ocazia -, iar Ion Iliescu a fost liderul maximus al acestei Revolutii timp de 10 ani postdecebristi, jucand si azi un rol politic importantissim (ca presedinte de onoare al unui partid guvernamental), de ce nu-i vom face lui Ivan Ilici un Mausoleu ca al lui Vladimir Ilici Lenin, ci din contra, il vom considera capul rautatilor postdecembriste, capo din tutti capi…? (sau, nu…???) Aceasta-i intrebarea…
…………………..
ps.Oricum, io o sa-i trimet adresa acestui link lui Vladimir Tismaneanu, asa cum la momentu dat i-am recomandat si linkul „MountThor”…
11 Iulie, 2009 at 10:44
AVP,
Si tocmai opozitia sa fara rost l-a facut sa astepte 10 ani pâna sa-si vada versurile nu doar premiate, ci si publicate
nu am inteles fraza de mai sus, in special adaugarea lui „FARA ROST” la „opozitia sa”,
ce a vrut sa spuna Cucerai, ca nu inteleg…
+
nu merge nicicum casuta ta postala, AVP
11 Iulie, 2009 at 10:49
Buna ziua, nobil Skorpion. Habar n-am ce a vrut sa spun Sorin Cucerai. O sa-l intreb, public, pe Liberalism.ro….
Cat priveste casutaza mea postala: cum, adica, nu merge ? De ce sa nu mearga ? O triaza cineva ?
11 Iulie, 2009 at 11:07
AVP,
salve !
ti-am trimis un porumbel alb , sper ca mi-l inapoiezi .
11 Iulie, 2009 at 11:40
skorpion,
„fara rost ” cred ca inseamna fara rezultate stricto senso , adica sortita esecului.
Asa am priceput eu ca a vrut sa zica S. Cucerai.
11 Iulie, 2009 at 11:42
Salut, Luminita ! Ti l-am inapoiat cand l-am vazut. Scuza-ma daca nu voi fi pe faza tot timpul, caci ma aflu intr-o alergatura continua pe-aci. Oh, daca as fi la un castel de creatie, alaturi de draga mea, ca Caratarescu et aliis ejusdem farinae…
11 Iulie, 2009 at 11:49
….subtilitatile limbajului unui „auctor” de cuvinte sunt infinite ….dar „fara sortzi de izbanda” cred ca a vrut sa spuna.
11 Iulie, 2009 at 11:50
@37 era pt skorpion , ca o continuare la precedenta.
11 Iulie, 2009 at 11:52
Lumi,
o fi cum spui tu, dar in nici un caz nu este „fara rost” pentru autor…parerea mea..
probabil ca S.Cucerai a vazut=o fara rost..
care rost ar fi? banii, de exemplu?
:mgreen:
11 Iulie, 2009 at 12:07
skorpion,
incearca sa intelegi acel „fara rost” ca pe
„fara sorti de izbanda” , mi se pare cel mai apropiat de adevar sens al acelei constructii .
11 Iulie, 2009 at 12:25
Acuma, vbind serios, „opozitia fara rost”, in spetza, cred ca inseamna o lupta eroica, dar fara sansa de castig, caci nimeni nu-si facea iluzia ca un Sistem precum cel comunist (ori Sistemul Ticalosit, de-un paregzamplu…) ar fi putut da jos de un biet poesel…(si chiar de o armata de poesei, precum Batalionul Sacru al celor 300 tineri eteristi care s-au luptat cu ordia infinit mai numeroasa si mai experimentata a turcilor, la Dragasani, desi n-avea nicio sansa sa invinga…)
„Fara rost” e o figura retorica, in context. Cum tot fara rost, sa zicem, e si efortul supraomenesc al alpinistului care vrea sa escaladeze, pe carari nestrabatute, Everestul, desi ar putea sa-l expecteze din avion ori sa-l cartografieze, centimetru cu centimetru, din satelit… „Fara rost” e, de altfel, orice gest simbolic, chiar si – sa zicem – rastignirea Fiului pe o cruce de doi bani, spre a mantui omenirea pacatoasa, cand totul se putea face mult mai simplu si chiar invizibil, la asemenea Fortze implicate…
Daca n-ar fi existat gestul meu „fara rost”, asta ar fi insemnat:
– ca n-am reusit, noi, romanii, sa producem macar un individ care sa redacteze si sa incerce sa lanseze singurul manifest strict anticomunist din Iepoca;
– ca n-am avut macar un singur om care sa fi produs un samizdat strict anticomunist, iar nu doar solidarnostrit ori sindicalist ;
– ca n-am avut macar un singur scriitor care sa fi protestat public impotriva Cenzurii, printr-un proces juridic simbolic (v.dosar 611/1987 al Judecatoriei sectorului 1 Buc.)
Acestea nu sunt fapte „fara rost”, ci performante demne de cartea recordurilor ro, aloo… Numai cate 50 de mii de ieuroi daca as lua pt iele (cum se spune ca se plateste pt recordurile din guiness book) si tot m-as pricopsi, mey copii… Ma tem insa ca voi termina precum bietu Emin, ranit la cap de gandul „patriei recunoscatoare” :
– Cine esti ?
– Sunt Matei Basarab, am fost ranit la cap de catre Petre Poenaru, milionar, pe care regele l-a pus sa … Un om bogat care are 48 de mosii, 48 de rauri, 48 de garduri, 48 de case, 48 de sate si care are 48 de milioane. …..
Hai paa…
11 Iulie, 2009 at 12:40
Sau, daca permiteti sa-mi anticipez un fragment din episodul Planeti Ou din seara asta…:
Păi dacă dintr-un om nu rămâne în urma sa, spre a da mărturie c-a existat cândva, după ce şi veşnica pomenire a mea sau a ta despre homu’ cu pricina va dispărea, n-aşa?, decât numai ceea ce defunctu’ va fi înfăptuit cândva sub speciae aeternitatis, şi nimic altceva, aloo…, înseamnă că omu’ nost’, fie el regele-soare ori burghezul cutare, papa de la Roma sau popa din Trivale, e totuna cu faptele sale cardinale, n-aşa?, aşa cum scrie şi-n cărţile imortale, unde se vbeste despre judecata de apoi a faptelor oricărui didiloi… Viaţa ta nefiind, de fapt, a ta, ci a Aceluia ce trăieşte local & temporar şi moare – cică – în făptura-ţi mitiutică, însă-n realitate doar spre a re-nvia prin next generation ce mereu şi mereu va urma, înseamnă că doar faptele din timpul vieţii tale, pe care tu ai fost liber să le faci or ba, sunt aporturi strict personale, n-aşa? la conturarea fiinţei trăitoare între alfa şi omega… O creaţie duhoasă, un fiu sau o fiică duioasă, un destin de ingeniu or de cenuşăreasă, o poesie sau o conceptie novissimă & aleasă, o invenţie superdrăcoasă, o biserică a neamului mai mult sau mai puţin măroasă, dar caldă şi omenoasă, o fire nobilă şi generoasă, o vorbă sau o mână prietenoasă spusă / întinsă unui semen cu inima grea sau păcătoasă (căci inimă vie, aloo…), o construcţie politică sau o ideologie mişto, un cod de legi maibaro, iată faptele ce fac dintr-un simplu poolică frânar, altfel muritor ca orişice kknar, un homo dei exemplar, care supravieţuieşte şi după ce membrii cooperativei „Munca şi Viaţa-n Zadar” dau colţu spre Bellu iar, şi iar…
11 Iulie, 2009 at 12:50
Că io am ştiut de la bun început că e vba de fapte simbolice se poate vedea, negru pe alb, din această scrisoare pe care i-am trimis-o lui N.Manolescu la 03.04.1985 (înainte de a porni procesul meu cu editura „Cartea Românească” şi Consiliul Culturii şi Educaţiei Socialiste, care refuzau să-mi publice volumul „Poemul de oţel”, premiat la concursul de debut din 1982):
…………….
03.04.1985
Iubite Maestre,
În curând voi porni proces împotriva Cărţii Româneşti, proces simbolic, vezi bine, căci nu-mi fac iluzia că voi obţine de la justiţia orei ceea ce n-am obţinut de la confraţii clipei…Procesul ăsta-i pentru mai târziu (ştiu eu cât de târziu) : când se va dezvălui cum, în chip firesc, poetu’ ăla a fost incompatibil, absolut de neatins cu talpa iadului (şi nu pentru că ar fi fost asta prea rea, odioasă, ci pen’ că e aiuritor de proastă, de urâtă), şi nu pentru că el ar fi vrut aşa, dar pentru că totul îl chema la aşa ceva : norocul, fapta, soarta…
Cineva – poate chiar dumneavoastră – , constrâns de raţiunele actualităţii (profund întemeiate, în felul lor) ar putea să zică: cine mama dracului mai e şi ăsta, de se crede ăla, ce scofală a dat, ce-a fătat, cine a auzit de el, ce dărâmă şi ce zideşte „opera” ăstuia, azi ?
Dar, bre, curând de tot multe dintre raţiunele clipei vor fi spulberate, asta e ! Chiar şi – mai ales – inexistentul de azi va avea atunci drept de cetate, dar puţin, aproape nimic din ceea ce pare a fi. Repet : pare a fi (are raţiuni părelnice, mincinoase, monstruoase, e un cancer) ; căci nimeni, de când lumea, n-a pomenit real fără liberatate şi artă fără adevăr.
Nu-i aşa?
Şi atunci de ce, pentru cine şi pentru ce? Mai scrieţi ? Al dumneavoastră, /avp
11 Iulie, 2009 at 13:05
http://209.85.229.132/search?q=cache:8ujTLc7b9OgJ:www.ziare.com/articole/Armand%2BGrosu-s13+armand+grosu&cd=2&hl=fr&ct=clnk&gl=ro
http://209.85.229.132/search?q=cache:QRnvSZHhR8YJ:www.cotidianul.ro/scrisoare_de_recomandare_pentru_dragos_petrescu-9547.html+dragos+petrescu&cd=1&hl=fr&ct=clnk&gl=ro
11 Iulie, 2009 at 13:21
AVP,
inseamna ca am inteles bine sensul acelei constructii lingvistice .
De altfel rareori imi scapa esenta anumitor subtilitati voit introduse intr-un context care altfel – la o prima privire- iti par goale de sens si de continut sau bizare.
Kipling – ca tema de azi a noastra adusa aici de FILADEL e doar un exemplu despre cum reusim , fiecare dintre noi , sa ne lasam perceputi de ceilalti in profunzimea gandurilor si sentimentelor care ne alcatuiesc acest TRUP efemer de OM .
Respiram si emanam LIBERTATEA de a fi noi insine , unici si irepetabili .
Sau nu ?
11 Iulie, 2009 at 13:26
…mai ascultati o data melodia de la @15 .
Cuvintele sunt potrivite contextului.
11 Iulie, 2009 at 13:33
Da, Lumycel, ai inteles bine. De altfel, sunt convins ca si Skorpion a inteles despre ce-i vba, insa el a vrut sa provoace – s-ar zice – chiar explicatiile mele mai amaruntite in legatura cu rostul faptelor simbolice.
Din pacate, tre sa ma retrag defintiv – probabil – pt ziua de azi.
Hai pa
11 Iulie, 2009 at 13:48
AVP,
De cite ori iti citesc opera cit si multe alte scrieri din trecut, vad mai intii un tinar matur, care poarta cu el povara si responsabilitatea unui moment istoric dureros si revoltator…Apoi te vad ,acum , zbuciumat ,desi ar trebui sa fii fericit, ptru ca acel regim s-a dus si cit de cit ti-a adus acea libertatate pe care ti-ai dorit-o.
…Dar de cite ori iti citesc iar si iar opera si scrierile tale, unde se afla toata viata ta ,ma apuca o tristete si o revolta tot atit de mare, ca atunci cind simteam pe pielea mea nedreptatea .
Eu cred ca timpul acela pe care il asteptam (mai ales tu )si noi cei de aici, care te pretuim la justa ta valoare ,va veni in curind..Am o intuitie pe care mizez si care s-a adeverit de cite ori mi-am incercat-o…:D
11 Iulie, 2009 at 14:02
P.S. tot atit e mult m-am intristat si la citirea celor doua poezii de R. Kipling..
Ce bine ar fi ,daca macar un sfert din cei”daca ” invocati de autor am incerca fiecare din noi sa ii atingem !
Asadar, m-am intristat ptru nereusitii mei”daca”…
11 Iulie, 2009 at 14:30
Stely,
o zi frumoasa !
11 Iulie, 2009 at 15:04
ce linişte s-a aşezat în livadă !!!
O linişte ce parcă ne întreabă nedumerită de ce ne vine peste mână să ne exprimăm asupra unor subiecte fără Ridzi-Pidzi şi Vanghelie !
De ce oare cuvintele se pitesc prin coclaurii cutelor scoarţei de sub chelie şi fac „SSStttt” şi semn să nu spunem că-s acolo ???
În ce măsură nu ne interesează şi în ce măsură ne e „frică” de domeniu ?
Să fie lipsa de exerciţiu ?
Spunea cineva că
„exersând se atinge perfecţiunea. Aşa că… aveţi grijă ce exersaţi !”
Din nefericire ceea ce culege interfaţa presei din societate şi oferă minţii noastre este de o cu totul altă categorie.
Şi suntem siliţi efectiv să mestecăm şi mizeriile alea….
Din fericire nu ne-am pierdut complet minţile şi ne păstrăm weekendul.
😀 😀 😀
11 Iulie, 2009 at 15:15
De weekend
.
11 Iulie, 2009 at 16:21
Luminita,
multumesc ptru urare,dar nu stiu cit de frumoasa ae putea sa fie ptru ca ,iata,nori negrii se apropie ..ieri tot pe vremea asta s-a facut intuneric si o vijelie in urma careia s-a pornit un potop de apa care a inundat strada ,din cite am vazut si auzit la IRTV!!!….si o grindina care a acoperit cu un strat gros asfaltul !!!.
P.S.am pus semnul exclamarii ca desi locuiesc in Slobozia si chiar in centru(acolo unde acel martor ocular a filmat) eu nu le-am vazut pe nici una din cele doua 😀 Sa fi fost eu prea preocupata sa inchid geamurile si sa nu fi vazut? D’aia ma mir >..
11 Iulie, 2009 at 16:33
Viq ,
da ,e liniste ,dar poate meditativa ..Eu am recitit poeziile si mi-am facut bilantul ..Cit a trecut ,cit mi-a mai ramas ,ce am realizat si ce imi mai doresc, ptru mine si ptru ..toti .
p.s Nu m-am abtiunut si am intrat ,mai intii la Rogozeanu ,apoi la Lucescu.
Am avut o stare „de bine „cind am citit postarile tale si ale lui Gabi.Nu i-ati iertat de loc..La fel si la cel de ieri al lui Teodorescu..A!..si cel al lui Fumurescu a fost chiar relevant ..Duceti-va ,daca n-ati fost!”Venitul brut,net,fix „si Bibi Cucernicul etc.,a fost demascat ..dar va las pe voi sa vedeti cine este el in „carne si oase”..
11 Iulie, 2009 at 16:37
Fara aparenta legatura dar insistenta cu care primarul Mazare e mediatizat ma face sa ma gandesc ca ar putea fi arma secreta a psd-lui.
11 Iulie, 2009 at 16:47
Stely,
o zi frumoasa in sufletul tau voiam sa zic !
ca altfel si la noi se anuntza furtuni si ploi torentiale ….si au mai fost .
Mi-am pus cainii la adapost -pe cei mici mai ales , care au doar o luna si pe care i-am salvat la ultima inundatie dintr-o groapa in care m-am scufundat la propriu ca sa ii gasesc , ceilalti sunt „babaci” si se adapostesc singuri , usa de la magazie este mereu deschisa ….si usa casei ..daca in custi intra apa ….iar eu nu adorm daca nu-i stiu in sigurantza.
11 Iulie, 2009 at 16:51
viq,
toata ziua mi-a bubuit capul numai de versuri scrise si nescrise ….
postarea lui filadel merita macar efortul meu de a aduce aici si alte poezii….
din pacate impart tastele cu juniorul meu si tre’ sa mai fac si pe gospodina.
Poate mai tarziu …..
11 Iulie, 2009 at 16:52
http://www.reportervirtual.ro/2009/07/plec-definitiv-din-presa-de-sila.html
11 Iulie, 2009 at 16:56
Acest Mazare nu a aparut din neant si am din ce in ce mai mult convingerea ca insul e produsul serviciilor (ramura tradatoare vanduta pretinilor de la est).
Va invit doar sa va reamintiti cum si in ce conjunturi acest ticalos a iesit din anonimat, apoi sa incercati sa-i urmariti traiectoria de la celebra replica:”mai animalule” si pana azi…
„Succesul” in afaceri al acestui ciudat e marca sigura a laboratoarelor specializate si seamans izbitor cu succesul camarazilor sai cu grade tatuate pe vecie in dosarele ce nu vor fi studiate niciodata…
11 Iulie, 2009 at 16:56
bre,
inteleg din ce-a scris Steliana ca voi haladuiti inca si pe la Rogozanu si pe la Teodorescu……
eu nici macar in poiana minunata a lui Patrasconiu nu am mai intrat de luni bune .
Sa-mi fie rusine !
Dar mi se facuse sila de Coti si nu l-am mai deschis .
11 Iulie, 2009 at 16:58
Stely,
Mai trecem şi noi, că doar nu suntem legaţi.
Nici la gură nici la deşte.
Dar de multe ori nici nu merită timpul pierdut.
Rogozanu şi Teodorescu sunt de tot ridicolul, să-şi verse offul ca nişte babe.
Cristi Pătrăşconiu e inspirat la faza asta.
Iar în ce-l priveşte pe Lucescu, mie mi se pare că sâsâie şi se tot învârte-n jurul cozii, cătând să muşte cât mai adânc şi mai decisiv. Postarea aia e o iybucnire de furie că piratu-şi bate joc de „strategiile” lui parşive. Cel puţin aşa cred. Poate o să scriu mai mult despre asta.
Şi DA.
Cel puţin o dată la 7 zile tre’ să ne uităm atenţi în oglindă şi să observăm ce ne place şi ce nu la individul ce se zgâieşte la noi de acolo.
11 Iulie, 2009 at 16:58
harap dalb,
Pastaie are tatuat genetic pe creier cuvantul MAFIE .
11 Iulie, 2009 at 17:05
Acum chiar ies ,
adica simplific peisajul , bre .
A inceput sa tune si netul imi face figuri .
Daca nu cade de tot….. mai vin.
11 Iulie, 2009 at 17:09
Luminiţa,
Acum recitind ce am scris mai sus, constat că se oate desrinde o tentă de reproş.
Nu am vrut asta.
Mă gândeam doar la faptul că luaţi de nebunia în care ne atrag secăturile astea ce au infectat presa română, ne dezvoltăm într-o direcţie pe care s-ar putea să nu ne-o dorim.
Cât despre hălăduială, nu-ţi fă griji, că nici eu nu umblu prea mult. Nu merită. Cel puţin în poiana veche e o putoare în ultima vreme că nici nu mai citesc decât câteva nickuri pe sărite.
Când intru totuşi, o fac doar dacă cred că trebuie neapărat să spun două cuvinte iar astea le pun pe temă, ura şi la gară. Ar fi gafă monumentală să mă las atras în discuţii idioate cu unii care bântuie p’acolo.
11 Iulie, 2009 at 17:12
TOG,
Tot mai interesant !!!!
Nici nu-mi imaginam că n-or să iasă la suprafaţă măgăriile lor, dar e mult mai devreme decât mă aşteptam.
Şi când mă gândesc că abia a inceput 🙄
O să fie circotecă.
A zis piratu’ că e bne să fie lăsaţi să-şi rupă singuri gâturile. Că-s profesionişti la trebuşoara asta.
11 Iulie, 2009 at 17:19
O versiune mai puţin circulată. Traducătorul este incert. După unii, ar fi Dan Duţescu. Eu îmi amintesc că am citit-o prima oară în 1977, într-o antologie de poezie engleză, îngrijită şi ilustrată de Margareta Sterian. Şi, dacă nu mă înşel, traducerea îi aparţine.
Dacă eşti calm, cînd toţi se pierd cu firea
În jurul tău, şi spun că-i vina ta;
De crezi în tine, chiar cînd Omenirea
Nu crede, dar îi crezi şi ei cumva;
De ştii s-aştepţi, dar fără tevatură;
De nu dezminţi minciuni minţind, ci drept;
De nu răspunzi la ură tot cu ură
Şi nici prea bun nu pari, nici prea-nţelept;
Dacă visezi – dar nu-ţi faci visul astru;
De poţi să speri – dar nu-ţi faci jindul ţel;
De-ntîmpini şi Triumful şi Dezastrul
Mereu senin şi în acelaşi fel;
Dacă suporţi să-ţi vezi vorba sucită
De şarlatan, ce-ţi spurcă al tău rost;
De poţi ca munca vieţii, năruită,
S-o faci de la-nceput precum a fost;
Dacă-ndrăzneşti agonisita-ţi toată
S-o pui, făr’a clipi, pe-un singur zar
Şi, dac-o pierzi, să-ncepi ca prima dată
Făr-să te plîngi cu un oftat măcar;
De ştii, cu nerv, cu inimă, cu vînă,
Drept să rămîi, cînd ele june nu-s,
Şi stai tot dîrz, cînd nu mai e stăpînă
Decît Voinţa ce le ţine sus;
Dacă-ntre Regi ţi-e firea neschimbată
Ca şi-n Mulţime – nu străin de ea;
Amic sau nu, de nu pot să te-abată;
De toţi de-ţi pasă, dar de nimeni prea;
Dacă ţi-e dat, prin clipa zdrobitoare,
Să treci şi s-o întreci, mereu bonom,
atunci: a ta e Lumea asta mare
şi, mai mult, fiul meu: atunci – eşti Om!
11 Iulie, 2009 at 17:41
Salut prieteni
Hai sa va contrazic. Poiana lui Patrasconiu e un pic mai salubra decit acum multe luni.Mai an era doar idioata aia de Tibi softul acela de calculator numit (aici sunt rau, Nicole nu e chiar ultima cirpa de sters pe jos ci dimpotriva) Au venit ceva baieti noi si buni (imi pare rau ca nu au avut increderea sa vina si aici) iar CP s-a mai maturizat un pic. Nu mai scrie teophyl care e un carturar autentic (eu l-am cam nedreptatit o vfreme)
Poiana e mai salubra decit era inainte si decit sunt toate blogurile de pe Coti
11 Iulie, 2009 at 17:48
UTS,
O să reconsider, dacă zici tu.
Aşa cum am zis, doar am planat de la distanţă şi fără prea mare tragere de inimă. Am observat şi eu nişte nicuri de calitate p’acolo dar n-am stat la numărat boabe.
O să fiu mai atent.
Dacă o iei la comparat cu celelalte bloguri Coti, numai ITM mai merită luat în considerare din ce am văzut.
11 Iulie, 2009 at 17:50
BALADA trista DESPRE politicieni!
(adaptare personala dupa François Villon)
De sulita, de lance aruncata,
de ghioaga si de buzdugan strunjit,
de barda, de sageata ferecata,
de palos, de baltag si de cutit,
de teapa si de furca otravita,
de iatagan, de cange, de custura
si de banditi pândind la cotitura
sa fie dati gramada la pamânt,
strapunsi în inimi, sfartecati pe rând,
taiati la beregati sa-i arda vinul
si-n fund de iad sa stea cât mai curând
politicienii ce ne-adapa chinul!
De arc turcesc, de spada-ncovoiata
le fie-mpuns burtoiul ghiftuit;
de foc grecesc le arda chica toata
si creierii le urle-n nesfârtit;
în streang le-atârne hoitul împutit
si ciuma bata-i cu vatamatura ;
ba m-as ruga sa fie trasi, cu ura,
în tepi aprinse, sa-i aud zbierând;
beli-i-ar zece gâzi de vii, rânjind
si în ulei încins sa-si iute cinu;
legati de patru cai sa vad crapând
politicienii ce ne-adapa chinul!
Plesni-le-ar tunul capatâna boata,
lovi-i-ar trasnetul pe drum, cumplit
si-apoi o haita de dulai, turbata
le rupa halci din trupul hacuit;
orbeasca-i fulgerul ca un cutit,
zapezi si grindeni bata-i pe caldura,
uda-i-ar ploile fara masura
când umbla goi si-n preajma n-au vesmânt;
sa piara de pumnal far’ un cuvânt
si hoitul lor sa-l valureasca Rhinul;
de optzeci de ciocane piara-n vânt
politicienii ce ne-adapa chinul!
ÎNCHINARE:
Stapâne, blestema-i-ar Domnul sfânt
sa suga pâna or crapa, veninul,
ca necinstiti si fardelege sunt
politicienii ce ne-adapa chinul!
11 Iulie, 2009 at 18:09
Vad ca ati trecut pe artistikarii 🙂
Carol talmaceste din zapezistul d’antan
Nora publica o carte cu titlul si coperta misto. Felicitari si la mai mare Nora ! Dan Iancu a mai comis o carte (pacat ca nu mai trece pe aici)
11 Iulie, 2009 at 18:16
TDS,
69
concluzie la cele spuse de tine:
nu toti din Ro sint doar niste ticalosi!
🙂
11 Iulie, 2009 at 18:18
Pe mine m-a pus dreak sa accept sa scriu o carte (de profesie, nu poeme ca nu ma duce capul si mina) la cererea editurii Beck acue vreo 2 ani. Bani am primit, dar mai mult onorific. Necazul e ca aia imi mai trimit niste bani in fiecare an (o nimica l cutoata) din care jumate ii platesc la taxiul cu care ma duc odata pe an la administratia fiscala a sect 3 sa pletesc 100.000 lei vechi impozitul de venituri pe drepturi de autor. I-am rugat sa nu mai imi trimita , dar o fac cu sadism 🙂
11 Iulie, 2009 at 18:22
orange,
Nu toti din romania sunt ticalosi dar cei ce nu sunt ticalosi sunt ori puturosi ori visatori ori rabdatori ori cetateni straini ! 🙂 🙂
11 Iulie, 2009 at 18:28
tds,
ori puturosi,
ori visatori,
ori rabdatori
mai adauga caci mai exista si alte motive
🙂
11 Iulie, 2009 at 19:17
ce mai faceti bajeti? tot in lamentatio? 🙂
pe aceasta cale salut penelistul inflacarat 🙂
in alta ordine de idei, incepe sa iasa la iveala rahatul pe care unii dintre noi il banuiam/stiam de mult, ma refer la scursura pesedista ursu adrian, de la fostul „ziar” Cotidianul…
Dorin Petrisor, proaspat pus pe tusa la Cotidianul, explica cum stau/au stat lucrurile:
http://www.reportervirtual.ro/2009/07/plec-definitiv-din-presa-de-sila.html
„De ce crezi ca ai fost una din tintei reducerii lefei la 1.000 de ron?
In primul rand e vorba de noua “orientare” a Cotidianului. Subiectele pe justitie nu mai au cautare.
De ce nu mai au?
E limpede de ce nu, adica ziarul a devenit pur propagandistic, asa ca “bisturiul” justitiei e devenit desuet. Plus ca are deja o orientare anti-DNA la care nu ma fac partas.
De ce crezi azi asta?
Un exemplu. Cand am revenit, din pacate, de la Hotnews in februarie, Adrian Ursu mi-a cerut sa fac “bilantul” nostrum dupa bilantul sec al DNA. Am zis ca nu pot ca doar instantele pot judeca asta. M-am inselat. Oameni din generatia noastra, curajosi, cum sunt o multime de prieteni din DNA suporta injuraturi in direct, dupa care ICCJ da o sentinta. Gen cazul lui Ion Dumitru , care a fost achitat pe motivul halucinat ca putea achizitiona materiale la 3000 la suta fata de pretul pietei! Ca se supunea “regulilor cererii si ofertei”. Vorbim de un dosar beton, la care eu, jurnalistul, ar fi trebuit sa taxez DNA, conform lui Ursu, instanta suprema. Noroc cu Liviu Avram, cel mai inteligent si onest jurnalist pe care l-am cunoscut pana acum.
Consideri asadar ca venirea lui Ursu in fruntea ziarului a ingreunat munca ta pe domeniul justitiei?
Da.
Au exista momente de cenzura sau de incercare de manipularea a unor informatii pentru a intra intr-un joc sau altul?
Daca nu ar fi fost Liviu Avram totul se ducea pe copca. De pilda, desi nu era subiectul meu, deja interzis Geoana -scurta vreme….
Te interup. Scuze. Cine a interzis subiectul Geoana?
Ursu, cine altul?”
11 Iulie, 2009 at 19:29
va veni momentul cind si irealitatea se va lauda cu salarii de 1000 lei…

nu este departe pentru ca ratingul a scazut dezastruos si pe la ei.. iar vintu nu mai vrea sa investeasca, vazind ca procentele piratului sint inca si vor fi mari..
11 Iulie, 2009 at 19:49
ha ha
N-au mogulii atitia bani cite procente are Basescu de pierdut si totusi sa cistige alegerile. :
A tras hotzul de merhdenele linia si a vazut ca eficienta tonomatelor e mica: pai daca il costa 100 milioane de o tona de kakat jurnalistic care in final scade popularitatea Piratului doar cu 0.5% nu trebuie sa fi doctor in economie ca sa stringi surubul la trustul media
11 Iulie, 2009 at 20:01
@te-de-seu’: shi-da-shi-nu 🙂
Vintu se „eficientizeaza”; el este totusi un capitalist pur sanje, adik a facut si primul milion dupa printzipul „azi un ou, maine un bou, poimaine toata cireada feneista”, dar continua cam in acelasi stil. A vrut s-o dea la pace cu Base, asta o fi avut motivele lui sa „nu”(justitia in gura, mogulii, bla, bla; chiar, Ridzi ce plm mai face? o mai dau boii aia afara sau nu?).
Asa ca acum, Vintu a decis ca mai bine pedeserizare pe fata, ce atatea subtilitati, ca alea halesc bani.
Asa incat, au ramas aruncatorul de bale Lucescu, Ursu si altii ca ei pe acolo.
Nu ramane decat sa tragi apa peste Cotidianul…
hartia a fost, a fost..a fost maro!
11 Iulie, 2009 at 20:17
Marius din Japonia ,
inedita si imbogatita de sensuri versiunea adusa de tine la DACA .
Daca nu imi pica netul mai vin .
11 Iulie, 2009 at 20:19
anal-istule
Vantu pesederizeaza si antipirateaza din 2005
dar acu e in faza in care termina banii si altii noi nu mai vin decit daca ii plateste piratu un milion despagubire pt defaimare 🙂
11 Iulie, 2009 at 20:21
Carol,@68
chiar si daca nu precizai ca e o adaptare personala dupa
Villon oricum iti recunosteam stilul frust , onest , radical si foarte hotarat .
Adica ORI-ORI .
Nu ORI-SAU .
Mi-a placut „adaptarea” ta.
11 Iulie, 2009 at 20:23
Stimata Redactie ,
„analiza” de azi e Poantapievici de ieri dupa buletin ?
11 Iulie, 2009 at 20:25
tinere, @76
hihihi!!!!!!!!!!!!!!
izact !
11 Iulie, 2009 at 20:31
@luminito: nu bre. nu’sh cine-i ala. io mi-s io. va mai ajut din cand in cand, pe alte meleaguri, cand va poticniti
, ba pe la Preda(la Preda m-am inteles bine cu penelistul inflacarat :).
si pe japonul nostru l-am ajutat nitel pe la Coti, ca se caftea cu securistul ala schizo.
Si apoi, eu n-as face misto de Patapievici. Dar, daca tot ai spus, cred ca stiu cine este boul ala. E unu’ care va monitorizeaza ca pe sfintele moaste, si nu de azi de ieri. Eu mai am si alte griji decat sa frec internetul toata ziulica.
@tedeseu: analiza fecalei este f importanta. crede-ma 🙂
auf wiedersehen.
11 Iulie, 2009 at 20:35
Un articol care – probabil – va placea mult doamnelor si mai putin domnilor
🙂
Reihan SALAM
Era dominaţiei masculine se sfîrşeşte. Serios
http://www.dilemaveche.ro/index.php?nr=281&cmd=articol&id=10961
apropo, Reihan Salam este doamna sau domn?
🙂
11 Iulie, 2009 at 20:35
analiza,
bine , am inteles .
Esti un tip ok daca te-ai autosesizat , bre .
Esti fanul meu de azi inainte , numai sa nu-ti schimbi boalilii nick-ul si sa nu te mai recunosc din prima .
11 Iulie, 2009 at 20:45
http://www.curentul.ro/2009/index.php/2009071030861/Actualitate/Paruiala-la-varful-PNL-intre-amazoanele-Gorghiu-si-Saftoiu.html
11 Iulie, 2009 at 20:48
Salut! Ma uit la Vantu TV si-l vad pe buhaiul de Bogdan Teodorescu cum incearca sa spuna voalat ca PSD-Iliescu l-ar sustine pe C.Antonescu in locul lui M.Geoana. B.T. asta se dadea mare opozitionist la Ilici in anii ’90, acu’ lucreaza aproape pe fata cu „echipa”. Cu cat se afiseaza petroliberalii mai mult cu oamenii lui Papasha, cu atat o iau mai repede la vale…
11 Iulie, 2009 at 20:48
Nu-mi iese avatarul bine de pe calculatorul asta, eh…
11 Iulie, 2009 at 20:57
ridikule- avatarul e influentat de email
11 Iulie, 2009 at 20:58
Ia stai nitel, sa schimb reteaua , sa vezi schimbarea…
11 Iulie, 2009 at 20:59
Hi !
Scorpy,
Să înţelegem de aici că românii tocmai îşi trag singuri şuturi în OO cu EBA, Udrea şi Monika ???
România scapă măăăă !
Că e o EA !
O Românie-doo Românii !
Vezi ?
11 Iulie, 2009 at 20:59
Hi !
Scorpy,
Să înţelegem de aici că românii tocmai îşi trag singuri şuturi în OO cu EBA, Udrea şi Monika ???
România scapă măăăă !
Că e o EA !
O Românie-doo Românii !
Vezi ?
11 Iulie, 2009 at 20:59
Riddick ,
lasa avatarul ca eu ma uit la nickul tau .
Si da , l-am auzit si eu pe hanalistul Teodorescu zicand ca Basescu va obtine peste 30 %in primul tur , Prostanacul 10 si Crin pe-aproape de 12 ,
Adicatelea cica Crin e un om curat , uscat , cu pampersii neumezi si in turul doi el ar trebui sa-l invinga pe Basescu , daca lumea se va satura de vata si va vota pt vata cu zahar pe batz.
Jenibil .
11 Iulie, 2009 at 21:04
Riddick ,
aaaaaaaaaaaaa,
si-a mai zis Teodorescu ca daca Basescu va castiga inca un mandat asta va fi din cauza ca oaminii e prosti , bre ,
si se lasa dusi de ape si de surfuri , cum au vazut ei la televizor ca e misto pe litoral cand se plimba unii cu gondola in loc sa faca toples cu atza-n fund la domiciliul legal.
11 Iulie, 2009 at 21:11
Incep sa spuna ca strugurii-s acri!

11 Iulie, 2009 at 21:11
pai, demult – de vreo 3 luni – iliescu l-a laudat pe fata pe floarea mortului,
parca a spus ca regreta ca nu este in psd…
se pare ca subteranele locuite de patriciu si iliescu, trag de atza mortului din fasa cu pampersii uscati…
11 Iulie, 2009 at 21:12
lumi,
noi e prosti, nu-i asa?

11 Iulie, 2009 at 21:19
Dragilor,
Eu cred ca ce se imtimpla la Cotidianul este inceputul sfirsitului,bre.Vintu nu mai are bani nici cit sa astepte naibii sf.campaniei electorale..Si-a dat seama ca a investit intr-o himera si acum incearca sa salveze ce mai poate.Povestea de la Cotidianul este dezastruoasa si ptru sustinatorii kkanii si „galbenii”..Este de ajuns sa mai dea cite un interviu, citiva din cei care pleaca , cum este cel de azi al lui Lovin ,ca avem deja confirmarea manipularii si dezimformarii care ne-au facut sa nu-i mai citim.
Eram cu totii convinsi ca asta ii asteapta ,dar lui Vintu nu-i pasa ,ca nu il interesa nr.de cititori.
Uite,numai ptru astea si a meritat sa inghitim „broasca „PSD la guvernare.
A tot sperat la Geona ca ,de, e la putere …Nimic ! Nici o publicitate babana ,nici un TVA ,pe deasupra afacerile cu Luca si Petrom incep sa fie luate la puricat..
Eheee!!(vorba lui Thoooor!)A venit vremea razbunarii !Mai devreme decit credeam..
11 Iulie, 2009 at 21:19
cine e acum pe blog?
11 Iulie, 2009 at 21:20
ziceti-mi ce sa fac ca m-au intepat doua viespi in bratz si mi s-a umflat
11 Iulie, 2009 at 21:20
eu!
🙂
11 Iulie, 2009 at 21:21
fugi la doctor!
ca sint 2 viespi
+
nu se stie daca esti sau nu alergica la viespi, albine
11 Iulie, 2009 at 21:24
Lumi,
ti-am trimis email pentru problema ta cu viespile
fugi la posta!
si take care!
11 Iulie, 2009 at 21:26
Luminita, 100. Da cu apa cu sare, asta mi s-a „precris” si mie, candva… daca ai Nurofen, ia o pilula la 4 ore (x3).
11 Iulie, 2009 at 21:47
Luminita ,daca te-ai umflat „loco”nu-i bai,dar daca simti ca ti se umfla capul ,ti se dilata pupilele ,nu mai vezi si ai greutate in respiratie ,da telefon la 112 ..pina atunci ,ia una sau chiar si doua aspirine ,si pune gheata pe locul intepat.
11 Iulie, 2009 at 21:52
Viq
Ai asa un talent sa o amesteci pe MIR cu Udrea sau Eba !! doar doar prima va lua ceva curatenie si uscaciune de la ultimele doua.
Nimeni, dar absolut nimeni nu se mai ia de Udrea (nici macar Patrasconiu)
11 Iulie, 2009 at 21:54
Of , Doamne !
skorpion,
tu crezi ca in provincia unde traiesc eu e altfel decat in jungla in care Moglie a trebuit sa se descurce singur ?
Mi-am sunat medicul de familie -aka sora mea cea mica, pedelista familiei- si mi-a spus sa iau Prednison si sa-mi dau cu otet si cu sare pe muscaturi.
Ceea ce am si facut .
Dar am doua umflaturi babane …….
Si asta fiindca am iesit din curte sa hranesc o catzelusa parasita , care sta de cateva saptamini langa poarta mea ……si pe care sotul meu a zis s-o las acolo , ca avem destui caini in curte……
si atunci am sesizat ca miroase a gaz din cutia unde idiotii de la GAZ EST mi-au pus contorul , pe partea exterioara a gardului adica.
Am deschis capacul si au navalit viespile pe mine……
11 Iulie, 2009 at 21:54
După ce anul trecut, Regele Belgiei m-a onorat cu Ordinul Leopold în grad de ofițer, cu ocazia vizitei în România Majestatea Sa mi-a acordat cealaltă mare decorație belgiană, și anume Ordinul Coroanei, de data aceasta în grad de mare ofițer.
Îi sunt profund recunoscător!
este vorba de CRISTIAN PREDA
11 Iulie, 2009 at 21:57
Lumi,
se pare si sper ca acum esti OK..
vorba lui stely si gheatza este buna acum direct pe intepaturi…bine ca nu au fost mai multe,
dar eu stiu ca viespile inteapa mai rau..decit albinele..
asa este?
vai, de capul tau!
imi pare rau, dar cica este bun pentru tratarea reumatismului pe care sigur inca nu-l ai, dar asa ca rezerva pentru viitorul indepartat..
fac haz de necaz..
🙂
11 Iulie, 2009 at 22:10
skorpion,
iti multumesc din tot sufletelul meu pt ca mi-ai sarit rapid in ajutor .
Iar reumatismul meu s-a declansat de foarte multi ani , dupa o tabara de trei saptamani in muntii Rodnei , unde eu nu aveam echipament adecvat zonei ,
am escaladat cel mai inalt varf in pantaloni scurti si m-a prins noaptea fara macar un pulover sau o geaca….
In fiecare zi o luam de la capat ignorandu-i pe cei care alegeau potecile facile …..
de atunci mi s-a declansat un reumatism pervers ,
asta insa nu m-a impiedicat sa fac sport si sa-mi mentin forma fizica dar ma intzepeneste cateodata doar cu aspiratorul in mana fiind.
11 Iulie, 2009 at 22:14
UTS,
Ei iaca !
Dacă vreu tu, na : Udrea şi EBA e ţuţ.
Monika e câh.
Ţ-a intrat ţie-n cap că eu o ţin pe Ridzi-n braţă şi pace.
La fel ca Loda.
Băi şi am scris de fiece dată : dacă-i vinovată să plătească. Pentru furăciune sau incompeenţă, după caz. Gebeaba.
Dacă nu zic ca voi „demisia indiferent dacă-i vinovată sau nu” nu-ţi convine.
Ei iaca asta nu zic, de-a dracu’ ce-i chiela pă mine.
Ce-o să-mi faci ?
11 Iulie, 2009 at 22:14
nu cred ca acea tabara este de vina,
ci probabil inca din copilarie ai avut contact cu multa umezeala…
cataratul te intareste, felicitari,
dar vezi cu „romantismul” mai ushor
🙂
tratamente: cica bai pe ici pe colo prin Ro, dar eu habar nu am unde…
gute Nacht si salutari viespilor rele
🙂
11 Iulie, 2009 at 22:16
viq are o opinie.
ok!
tds are alta opinie
ok!
si kakaya prablema?
fiecare vede cum il duce capul,
iar apoi unii chiar sint capabili sa si recunoasca daca au gresit..
aici este farmecul….
cine va recunoaste
n.b.
11 Iulie, 2009 at 22:24
skorpion,
voiam sa spun ca dupa acea expeditie prelungita in munti , fara echipament adecvat temperaturilor extrem de mici pe care noaptea le aduce chiar si intr-un august in Muntii Rodnei ––doamne, ce dragi imi sunt muntii Rodnei !––-
mi-au aparut primele semne ca ceva e in neregula .
Apoi am ignorat asta , am continuat sa fac orice escaladare imi trecea prin cap.
Acum ma cam abtin.
Sunt mai inteleapta decat ti-ai putea inchipui.
hihihi!
Si maine as urca iar pe Pietrosu .
11 Iulie, 2009 at 22:40
Stely,
am luat si o aspirina, s-au desumflat si locurile unde m-au muscat….
sunt bine.
Dar ma speriasem un pic , sunt si singura acasa ….
11 Iulie, 2009 at 22:53
…singura acasa …..episodul 30726 .
11 Iulie, 2009 at 22:57
Luminitaaaaa ! Nu te-ai dezumflat ?Da un semn ca esti bine !
11 Iulie, 2009 at 22:58
@Luminita, si pe mine m-au intepat zilele astea doua viespi in aceeasi mana (la distanta de doua zile, ce-i drept) si m-am ales cu niste umflaturi babane, insa n-am dat cu nemic pe intepaturi, decat cu apa rece, la inceput… Acum vad ca umflaturile sunt in remisie… Insa tu urmeaza sfatul medicului, biensur… ps. Alaltaieri, in timp ce taiam o gaina (rog fetele sa ma ierte, aloo…!) si spre a-i scurta suferintza, m-am grabit, iar cutitul f. ascutit mi-a scapat in gamba dreapta, pana la os… Mi-am facut iute un garou cu niste petice pe care le-am gasit la gradina, apoi l-am rugat pe bunul meu prieten Petre D. sa cumpere de la o farmacie niste spirt si un pansament steril si sa vina cu ele repede… Dupa ce a vazut rana destul de serioasa, Petre a insistat sa mergem la spital, pentru ca nu se stie ce vas de sange e acolo si nici daca lama (cutitoiul) cu care luasem gatul galinei nu era cam ruginita… La spital – unde am mers pe biciclete, cu sangele siroind de sub bandajul pus alandala – mi-au facut un nou pansament, mi-au cusut taietura cu doua copci, mi-au administrat un vaccin antitetanos si mi-au recomandat oxacilina, cu control obligator la 4 zile… Intre timp, bandajul mi-a cazut de vreo 4-5 ori, iar mana stanga, unde mi-au administrat antitetanosul, s-a umflat si ma cam doare, dar nu-i nemic, va trece, si nici la control cred ca n-o sa ma duc (poate, numai spre a-mi scoate atzele cusaturii) Batranii nostri tratau astfel de rani cu balega de bou si nu se mai infectau deloc… Da, dar media lor de varsta nu mai era 70 si ceva de anisori, ci 40 si ceva, n-asa…? Cat priveste „reumatismul” ala al tau, io il am de la 30 si ceva de ani (poate de la zilele in care „dormeam” in parc, pe un ger de trozneau pietrele, exmatriculat fiind din facultate si din camin…?), insa bolicica asta vine si pleaca fara ca sa o bag prea mult in zeama… Hai, multa sanatate si aceeasi inepuizabila voie buna inti urez, Lumycel…!
@My Stely, esti inepuizabila, draga mea… Zau ca ma induiosezi.
Hai pa
pps. Voi posta pe celalalt fir – Planeta Ou – un mesaj pe care tocmai l-am primit de la our friend Vladimir Tismaneanu, caruia (asa cum v-am avertizat) i-am semnalat interventia mea de aici, a propos de interviul sau din „22” (vad de altfel ca textuletul meu a aparut pana la urma si acolo…)
11 Iulie, 2009 at 23:00
Da,am vazut ..ma bucur ..Esti singura acasa ? si eu ..
11 Iulie, 2009 at 23:22
AVP,
eu „inepuizabila” si tu un mare ghinionist..
Apropos..chiar asa faceau batrinii ?..pai cum naibii!!?..Tu stii ca sporii bacilului tetanic se gasesc in mod normal in intestinul omului si al animalelor sanatoase,de unde sunt eliminati odata cu fecalele in mediul extern?
Se raspindesc in sol mai ales in terenurile ingrasate cu ..balegar.. Boala (tetanosul)se face cind sporii din sol se introduc prin plaga unde se dezv.in conditii de anaerobioza.,dupa care ajung in stare vegetativa ,se multiplica si produc o exotoxina tetanica..Boala este rara ,dar grava.. deci pericolul de imbolnavire nu era nare,dar taietura era mai periculoasa..
Vezi ,ca si despre bacterii aduci vorba dincolo…Din pamint sunt si in pamint se duc …dar mai vin si la noi..
12 Iulie, 2009 at 06:42
Orange, Viq
cacaia prablema orange ?
Pai , punerea in aceiasi oala.(Mir si Eudrea..etc)
Chiar si in ultima postare viq nu sie abtine: Tds: tu si cu loda …..
Cum as spune eu: Vic la fel ca si iliescu, Jack spintecatorul, mailat violatorul bea ceai dimineata inainte de a vedea daca afara ploua 🙂