[blip.tv ?posts_id=2477977&dest=-1]
PSD se opune adoptarii noilor legi ale educatiei prin asumarea raspunderii Guvernului. Aceasta a fost declaratia ministrului de resort Ecaterina Andronescu care s-a trezit astfel contrazicandu-l pe seful ei direct pe linie executiva, nimeni altul decat premierul Emil Boc.
[blip.tv ?posts_id=2478088&dest=-1]
Explicatia opozitiei PSD fata de adoptarea acestor acte normative prin aceasta metoda este simpla: partidul domnilor Geoana, Iliescu si Vanghelie ar prefera ca noile legi sa fie discutate in Parlament si adoptate candva intr-un viitor incert si intr-o forma in care reforma propriu zisa sa fie cat mai diluata cu putinta. In plus, PSD are nevoie de un subiect ptr campania electorala, iar o dezbatere nationala pe tema invatamantului ar fi un subiect manos din acest punct de vedere.
Acesta este insa doar unul din motivele opozitiei inversunate a PSD. Al doilea motiv, mult mai important si cu reverberatii in interiorul partidului, il reprezinta dilema in care se gaseste acum PSD: daca accepta asumarea raspunderii ii ofera lui Traian Basescu o mare victorie iar daca nu ii convin noile legi nu are decat sa depuna o motiune de cenzura si sa paraseasca guvernul inaintea alegerilor prezidentiale. Doua rezultate la fel de proaste ptr partid. Iar o alta problema ptr PSD este ca atat la nivel central cat mai ales la nivel local, exista foarte putin entuziasm ptr iesirea de la guvernare.
Ca nu intreg partidul se declara gata sa paraseasca guvernul o dovedeste si ultima declaratie a lui Marian Vanghelie care, prezent la Antena 3, dezvaluia un asa zis plan pus la cale de Traian Basescu de a scoate PSD de la guvernare in urmatoarele doua saptamani si de a racola un grup de parlamentari social-democrati care sa se alature PDL si grupului minoritatilor intr-o noua formula de majoritate guvernamentala. Planul, a mai sustinut Marian Vanghelie, este opera lui Traian Basescu si Miron Mitrea iar liderii PDL nu ar fi implicate in aceasta actiune.
Marian Vanghelie ar putea sa spuna adevarul si presupun ca domnia sa a iesit cu aceasta declaratie tocmai ptr a preantampina o astfel de actiune. Si asta ptr ca este de notorietate faptul ca sansele lui Mircea Geoana de a-l bate pe Traian Basescu in turul doi sunt extreme de mici si ca o parte insemnata a activului partidului nu intelege ratiunea iesirii de la guvernare. Mai micilor sau mai marilor lideri locali li s-ar putea adauga cel putin doi-trei ministri din actualul guvern, vizati fiind Cristian Diaconescu dar si Ilie Sarbu care, destul de recent, delcara in fata unui grup destul de numerous de militant din organizatia PSD Timis, ca domnia sa va ramane ministru timp de 4 ani indiferent daca PSD ca partid va mai face parte sau nu din coalitia guvernamentala.
Acestui current de opinie al liderilor PSD care nu vad nici un avantaj in iesirea de la guvernare in ipoteza destul de indoielnica a victoriei lui Mircea Geoana la alegerile prezidentiale, I se alatura si grupul destul de numerous al acelori lideri care nu vad cu ochi buni masinatiunile lui Ion Iliescu de a-l promova pe Sorin Oprescu drept candidat alternativa al partidei anti Basescu. Iar acest grup nu este format din fani ai lui Mircea Geoana sau de adulatori ai lui Traian Basescu ci este format din acei oameni ai partidului care sunt ingroziti de perspectiva revenirii in fruntea partidului a tandemului Iliescu_Nastase si care ar fi avantajat de o prestatie buna a lui Sorin Oprescu la viitoarele alegeri prezidentiale.
Acestea sunt dilemele fundamentale ale PSD care pana la urma incearca sa castige timp si care ar dori, in cazul in care totusi pleaca din guvern, sa o faca doar dat afara si doar dupa ce in interiorul partidului se va fi lamurit ferm cine este candidatul partidului la prezidentiale: Mircea Geoana, Sorin Oprescu sau Adrian Nastase sau daca se va merge pe scenariul de anul trecut de la primaria capitalei cu un candidat oficial si cu un candidat “independent” sprijinit de o fractiune a partidului.
Un lucru este insa cert: PSD nu are prea mult timp la dispozitie ptr a se hotari in ce directie merge. Cu PSD alaturi sau nu este aproape sigur ca guvernul Boc isi va asuma raspunderea asupra legilor invatamantului. Ce va fi atunci vom vedea.
Clemy
***********************************************************************
UpDate
…………………………………… Dupa 20 de ani.….
Zica cine ce-o vrea,suntem la „rascruce de vanturi”,adica intr-un moment cat se poate de sensibil pentru viitorul Roamaniei.Putem pleca in aprecieri de la fortele interne redesteptate ,cat si de la impulsurile venite din partea forurilor europene.
De reforma educatiei depinde insasi supravietuirea noastra ca natie,in multiculturalismul concertului european.Imi place sa zic,parafrazand un dicton celebru”ca unde scoala nu e,nimic nu e!:.La fel si legea salarizarii unice este reclamata de necesitatea asezarii remunerarii pe criterii stricte de calitate si eficienta.
Coalitia este pusa in fatza dilemei hamletine: „a fi sau a nu fi” acceptate de parlamentari . Legile asumate de guvern.
Ce variante sunt?
1. Ce se intampla daca asumarea raspunderii celor doua legi ,trece,asa cum doreste PD-L?
Laurii vor fi culesi de Bocut,ministri sai si mentorul – contestat perpetuu- Traian Basescu. Pesedistii trebuie sa inghita in sec si sa priveasca cu jind cum atuurile lor populiste se destrama.
2.Daca se opun partenerii pesedisti in parlament?
Imaginea lor va fi compromisa chiar in electoratul propriu.Deci „-voi vreti,numai la guvernare,sa sugeti resursele si la popor nu va ganditi?”. Avantaj primire PD-L.
In orice varianta cresc sansele pentru portocali. PD-L vrea reforme pentru tara,presedintele e multumit:”asa va vreau baieti!”.Campania pro Basescu devine floare la ureche si expulzarea pesedistilor de la guvernare -certitudine.
3.Tehnic,mai precis constitutional,ce se intampla daca Parlamentul functioneaza in vechea formula „322?”si respinge legile? -ceea ce echivaleaza cu o motiune de cenzura si cade guvernul.
Jucareaua se repeta:presedintele numeste priemierul -tot Bocut(sau altul),acesta isi formeaza cabinetul,isi asuma din nou raspunderea pe legile structurale…..daca nu trece nici de data aceasta de parlament,ajungem unde ne-am dorit:la anticipate.
Ce ziceti de acest scenariu?
Dora
*****************************************************************************
10 August, 2009 at 21:13
clemy, servus!
Foarte inspirata aceasta analiza a ta privind dilemele ce macina pesedracii.Urmeaza sa apara si o postare a mea pe acest subiect,mai putin filosofic sau speculativ.Am insistat pe puncte care sunt sansele portocalelor in cazul blocarii legilor.Culmea,in toate variantele pedelistii si Base ies bine. 🙂
10 August, 2009 at 21:18
Recunosc ca habar n-am ce inteleg PSD-istii prin sintagma ” trebuie discutat public”
Cred ca nici ei nu inteleg dar..asta e.
Daca Boc nu pune piciorul in prag, PDL e pierdut.
La urma urmei, daca PSD nu e capabil sa se hotarasca de partea cui este, inseamna ca locul sau este in opozitie.
Pe de alta parte, e o rusine natioanala daca ne gandim ca semianalfabetul Vanghelie a ajuns sa ia hotarâri in domeniul educatiei si invatamantului.
Insa, Boc, are si dreptul legitim si puterea sa hotarasca in locul PSD. Ori cu noi la guvernare, ori afara in opozitie.
Daca nici acum nu se face ordine inseamna ca Boc e mult mai fragil decat am crezut pana acum.
10 August, 2009 at 21:26
@dora, salut. PSD se invarte ca un caine dupa propria coada. PSD nu poate sa fie in continuare si la putere si in opozitie si momentul deciziei a sosit.
Insa daca citesti articolul de pe Hotnews referitor la subiect ai sa vezi ca exista psdisiti care vor vota in Parlament ptr guvern ptr ca nu le convine sa ramana pe afara.
@Carol, Vanghelie este liderul de facto al partidului. Asta este principalul repros pe care il aduc Iliescu si Nastase lui Geoana. Ma rog nu sunt singurii care ii reproseaza ascensiunea lui Almanache dar ei sunt cei cu cea mai mare putere de manevra in partid.
Cat priveste sintagma „discutie publica”, probabil ca se refera la nesfarsite discutii in Parlament si prin ziare unde sa apara tot soiul de ganditori care sa spuna ca scoala romaneasca nu are nevoie de reforma, uite cati olimpici internationali avem.
10 August, 2009 at 21:41
@clemy
Daca PDL discuta problema invatamantului cu Vanghelie, pt mine nu mai exista PDL.
Hai sa fim seriosi. Coalitie, coalitie, stabilitate si blablabla.
Dar de ce nu iasa Boc la rampa sa spuna clar: domnilor si doamnelor, eu sunt premierul României la ora actuala si nu accept discutii pe invatamant si educatie cu un agramat semianalfabet ca Vanghelie.
Scurt pe doi si gata, se impart apele.
Si apoi, n-au decat, romanii, sa voteze cu PSD sau PNL.
10 August, 2009 at 21:43
A trecut aproape 1 an de la guvernarea PSD-PDL.
E clar ca nu merge.
Ce mai asteptam?
10 August, 2009 at 21:45
@Carol, dar Boc a iesit si a spus ca Guvernul isi asuma raspunderea ptr legile invatamantului. Iar Geoana a iesit si a repetat ca papagalul ce a spus Vanghelie ieri. Asa ca la inceputul sesiunii parlamentare PSD va trebui sa voteze ori la guvernare ori in opozitie.
Eu una nu inteleg de unde ai dedus tu ca Boc si PDL negociaza cu Vanghelie?
10 August, 2009 at 21:47
@despina, pai mult nu mai avem de asteptat. Boc a spus ca pe 2 septembrie isi asuma raspunderea Guvernul. Ce va face PSD nu este problema PDL. Si nici nu se pot face alegeri anticipate pana dupa prezidentiale. Asa ca daca PSD voteaza impotriva guvernului, iese de la guvernare si Boc tamane sa gestioneze afacerile curente si sa prganizeze alegerile prezidentiale.
10 August, 2009 at 21:52
Începe să se devoaleze strategia lui Iliescu de lansare a lui Oprescu, fie ca să intre ăsta în turul doi, fie ca să-i mănânce voturi lui Geoană și să fie finala Băsescu – Antonescu. Manevra s-a inițiat la alegerile locale.
10 August, 2009 at 21:52
@clemy
Ti-ai dat singura raspunsul.
„Geoana a iesit si a repetat ca papagalul ce a spus Vanghelie”
Deci, prin cea mai simpla logica, rezulta ca PDL negociaza cu Vanghelie!
10 August, 2009 at 21:56
„Minunat” !
Asta a si vrut PSD.Sa stagnam pana dupa prezidentiale.
Am mai stagnat (sau regresat) inca un an
Cumplit !
Si dupa prezidentiale ce facem ?
10 August, 2009 at 21:57
@Carol, PDL nu negociaza nimic. Nu-mi pune vorbe in gura si nu incerca sa duci discutia pe un taram alunecos.
@riddick, strategia lui Iliescu era vizibila mai demult. Sa vedem daca reusesc insa sa-l faca pe Oprescu candidatul unic al partidei anti-Basescu sau daca merg pe scenariul de la Bucuresti cu Geoana si Oprescu luptandu-se ptr voturile electoratului PSD.
10 August, 2009 at 21:58
despina
Stii ce faceti dupa prezidentiale? Exct ceea ce ati facut si faceti inainte de prezidentiale. Adica NIMIC!
10 August, 2009 at 21:59
@despina, sa sti ca la anul asta pierdut cateva saptamani in plus sau in minus nu mai conteaza atat de mult. In plus Constitutia nu permite organizarea de alegeri anticipate in ultimele sase luni de mandat ale presedintelui Romaniei. Astfel de alegeris e puteau organiza in ianuarie, daca PDL facea vant PSD dupa scandalul mapa de la MApN.
10 August, 2009 at 21:59
Nu,Bocut n-a discutat cu Almanahe -care este -in cadrul coalitiei.Asta taie si spanzura pe larlaua lui,in org.de partid din capitala.Se simte buricul pamantului ,mai marele peste pesedei,fiind presedinte in Bucale si avandu-i sprijinitori pe baronii damboviteni.
In guvern lucrurile nu par neclare.Este solidaritate asumata,doar Abramburica se tine de garantul ei,din motive spuse franc de Base:legatura cu sindicatele puternice din inv.de stat.
10 August, 2009 at 22:02
Au început să bată toba :
http://roxanaiordache.wordpress.com/2009/08/10/schimbarea-majoritatii-si-candidat-prezidential-unic/#comments
Și încă nu s-a întors din vacanță tartorul de Ilici. Cu „propunerea”…
10 August, 2009 at 22:05
Riddick,
asta e strategia dinozaurilor din PSD?Sa-si fragmenteze electoratul ca la alegerile din capitala? Il vor sustine pe Floricel si vor scapa si de Prosty.E atat de transparent ca ,si badea din Cocarlatii din vale isi da seama. 🙂
10 August, 2009 at 22:08
@riddick, dar ti-am spus ca nu este nimic nou aici. Ideea candidatului unic al coalitiei a mai fost vanturata pe blogul cu pricina. Problema PSD nu este pana la urma cine va fi candidatul, ci ce se intampla in cazul in care Oprescu ajunge cumva presedinte. Si asta ptr ca Oprescu urmeaza sa se angajeze sa il propuna pe Nastase premier. Iar revenirea lui Nastase este un cosmar in PSD. De aici si framantarile si posibilitatea ca multi parlamentari ai PSD sa nu voteze ptr caderea guvernului. Oamenii nu se omoara de dragul lui Basescu dar intre a-i favoriza lui Basescu un nou mandat si a redeveni serbii lui Nastase, iti spun eu ca sunt gata sa se faca luntre si punte ptr primul.
10 August, 2009 at 22:09
buna analiza….
si cine-i va da lui oprescu 300.000 euro ca sa candideze???
nastase cu banii din buncar,
iliescu din casutza lui de sarac si cinstit in Primaverii??
patriciu?
vintu???
10 August, 2009 at 22:10
@Dora: Nu știu în ce măsură structurile PSD vor marșa la manevră. Ce a mers la București este mai greu la nivel de țară, să-i explici lui badea Gheorghe că faci campanie la mișto pt. Geoană, și că de fapt vrei să-i dea votul lui Oprescu. Sau lui Antonescu.
10 August, 2009 at 22:13
@orange
iti reamintesc ca Iliescu a primit de la Tariceanu, pe ultima suta de metri a guvernari, vila si pamanturile aderente care, la un loc, valoreaza cam 5 milioane de euro. Asa ca, nu stiu cum e cu cinstea dar de saracie nu se poate plange puslamaua kagebista!
10 August, 2009 at 22:17
@skorpion, Costel Boboc si Dan Ioan Popescu si-ar putea rupe de la gura 300.000 de euro. Ca ei sunt marii sponsoriai lui Oprescu. Ei au dat banii si ptr campania electorala la Bucuresti.
@riddick, exact. In plus Oprescu nu are realizari. Ce a facut intr-un an de mandat la Bucuresti:un carnat si un tort? Cam putin ptr o campanie electorala nationala.
10 August, 2009 at 22:18
@Carol
Stiam raspunsul.Am vrut sa am confirmarea voastra.
Sunt intr-o pasa proasta:cinica.
Mi-e frica sa nu raman asa
10 August, 2009 at 22:23
300K euro?! Pâi aștia de-abia i-ar ajunge de-un concediu lu’ dom’ D.P. !
10 August, 2009 at 22:25
@despina
hai sa lasam jocurile astea cu „pasa proasta”
Esti o persoana sufletista care ar vrea sa impace pe toata lumea din galaxia asta.
Ca n-ai puterea sa-ti exprimi parerea de fiecare data, de frica sa nu superi pe x sau pe y, e altceva.
Insa, e imposibil sa militezi pt o idee, fara sa superi o oarecare persoana, grupare sau majoritate.
Ati fost crescuti in teama de a genera conflicte si asta va urmareste, indiferent ca acum sunteti liberi si imprastiati prin toate colturile lumii!
Traiti cu asta si gata.
10 August, 2009 at 22:28
Riddick,
asa ma gandesc si eu.In ura lor viscerala pentru pirat,uita si sa-si foloseasca neuronii.Asta tot clocesc ei:sa scoata un prezidentiabil valid, si cum cei doi din frunte cam sunt tacuti in ultima vreme,ii gadila vanitatea lui Oparila.
Am discutat varianta asta.Dincoace de munti si chiar in zone din Moldova,personajul nu le spune nimic votantilor.Nici bucurestenii nu cred sa-l scoata din anonimat.
Asteapta cumva sa fie nominalizat un alt candidat PD-L? S-ar putea.Si abia atunci isi pun la vedere varianta 2-3 pe cre au clocit-o.Ori cum,trebuie sa fie o coalitie larga din toti dusmanii piratului si a pedelistilor. 🙂
10 August, 2009 at 22:35
@dora, posibilitatea ca Basescu sa nu candideze i-a cam lasat fara aer. De asta sunt tacuti si Crin si Geoana si Oprescu nu si-a declarat inca candidatura. Cand toata strategia ta electorala se bazeaza pe „Jos Basescu” este greu sa pui ceva in loc, chiar si la modul pur teoretic.
Iar Basescu nu le-a facut jocul si nu si-a declarat clar intentiile.
10 August, 2009 at 22:39
@clemy
Adica tu esti de acord si chiar afirmi in postarea ta ca „de facto” Vanghelie conduce PSD dar totodata nu esti de acord cu mine cand iti spun ca PDL, de fapt, negociaza cu Vanghelie.
Ceva nu se potriveste aici!
Sau, sa te citez din nou “Geoana a iesit si a repetat ca papagalul ce a spus Vanghelie”
Explica-ne, pana la urma, cu cine trateaza PDL?
10 August, 2009 at 22:40
„Discuţia publică” e o metodă de eschivă a PSD şi complicilor lor – liderii de sindicat din învăţămînt – de la reformă.
Cum trebuie să arate discuţia asta publică?
Să-şi dea Vanghelie şi Robert Negoiţă cu presupusul la Sinteza Zilei sau la Realitatea Zilei?
Să iasă părinţii în stradă şi să discute? Cu cine?
Să lase elevii vacanţa şi discotecile şi să hotărască ei asupra învăţămîntului?
2. Cît ar trebui să dureze această „discuţie publică”:
o lună, două, şase, un an, cinci?
3. Suntem siguri că am ajunge la un consens după 2 ani, să zicem? Ar fi toţi mulţumiţi?
Şi elevii? Dacă ei nu-s mulţumiţi?
3. De ce nu s-au gîndit pînă acum sindicatele la reformă?
Pentru că nu sunt în stare.
Şi categoric se vor opune unei adevărate reforme.
Cum să fie de acord cu o reformă care zgîlţîie un sistem inerţial din temelii?
Dacă se va ţine seama de toate amendamentele ale tuturor „factorilor” implicaţi, nu vom avea reformă în veacul vecilor.
PDL trebuie să denunţe categoric complicitatea sindicate-PDL dacă vrea să aibă sorţi de izbîndă.
10 August, 2009 at 22:42
Voi ati auzit de Gazeta de Sud Est ?Am gasit aici un articol interesant (via AC ):
http://www.gazetadesudest.ro/2009/08/02/tunuri-financiare-la-adapostul-grijii-fața-de-sanatatea-poporului-clanul-geoana-alimentat-cu-bani-grei-de-compania-care-produce-vaccinul-anti-hpv/
10 August, 2009 at 22:42
@Carol
Sunt cinica nu pentru ca n-am curaj sa ma arunc in lupta.Nu ma cunosti.
Ma arunc in lupta NUMAI daca simt eu ca merge treaba.
Ce este acum este mult prea adanc ,deja inradacinat in ultimii 4-5 ani,cimentat in ultimele luni cu discutii stupide pentru discreditarea unor ministri femei PDL.
Greu de schimbat.
Nu vezi ca se chinuie de 7 luni sa scada numarul bugetarilor si nu pot?.
Si asta-i doar un exemplu.
Impozitul forfetar?-o gluma!
Rambursarea TVA -alta gluma !(habar n-ai cum este PRACTIC !!)
10 August, 2009 at 22:49
@despina
E treaba ta cum gandesti si ce faci. Insa, daca mergi pe principul afirmat de tine „Ma arunc in lupta NUMAI daca simt eu ca merge treaba” atunci mai bine stai acasa!
E plina lumea de pragmatici.
10 August, 2009 at 22:53
Titlu azi pe A3, în timpul conferinţei de presă a reprezentanţilor FMI:
„FMI CÎNTĂ, ROMÎNIA DANSEAZĂ”
😆
cînd te gîndeşti, că folosind astfel de metode, îşi jignesc telespectatorii…
las’ că ăia care muşcă, o şi merită.
10 August, 2009 at 22:54
s-a rătăcit cel puţin o virgulă mai sus
🙂
10 August, 2009 at 22:55
@Carol, si tu ce vrei acum? Sa vin si sa spun PDL negociaza cu Vanghelie in numele PSD si atuncieu nu mai vreau sa aud de PDL? Ti-am spus, si repet, ca nu vreau sa trimit discutia, in directia asta.
Postarea mea este legata de situatia din PSD si nu de ce se intampla sau nu se intampla in PDL. Pana la urma, in absenta administratorilor, Viq si Filadel, si tinand cont ca este postarea mea, eu decid care este directia discutiilor. Cel putin pana pleaca lumea la culcare in Romania datorita fusului orar.
10 August, 2009 at 22:57
@gabhry_el, exact asta am spus si eu:”partidul domnilor Geoana, Iliescu si Vanghelie ar prefera ca noile legi sa fie discutate in Parlament si adoptate candva intr-un viitor incert si intr-o forma in care reforma propriu zisa sa fie cat mai diluata cu putinta”. Trag de timp ptr ca nu sunt lamuriti in ce directie s-o apuce ca partid.
10 August, 2009 at 23:00
PSD nu va fi de acord sa faca reforme radicale, mai ales intr-un an electoral. Reformele lesinate pe care le-a facut cind a guvernat in ultimii 20 de ani au fost facute numai sub presiune externa. De fapt au fost jumatati de masura intinse pe perioade lungi de timp.
PSD chiar daca ar vrea nu poate opera reforme reale in nici un domeniu, pt ca e un partid alcatuit din retele de interese(a se citi mafii) cu radacini bine infipte in trecut.Ati vazut ce cloaca infecta e la USH, tot ce se petrece acolo e sub pulpana PSD.
Daca prin absurd ar face aceste reforme, PSD s-ar destructura.
10 August, 2009 at 23:00
Oameni buni!
Fiți liniștiți!
PSD face fițe ca o curvă care vrea să pară fecioară cinstită, dar care – la o adică – sare-n pat, gata de treabă.
Nu lasă pesedeii vrabia din mână pentru cioara de pe gard. Se vrea în guvernare, fără dar și poate.
În opoziție de se duce, apăi se duce nene, de nu se mai întoarce…
O să se țină ei de nas și vor vota pentru legile propuse.
Facem prinsoare?
10 August, 2009 at 23:02
Clemy
Trag de timp nu pentru că „nu sunt lămuriţi în ce direcţie s-o apuce ca partid”,
ci pentru că nu vor reformă.
Trag de timp pentru că le sunt lovite interesele materiale: politicieni, magistraţi, poliţişti care sunt profesori cu salarii enorme la universităţi de stat sau la privat, cu 2,3,4,5,6 norme etc.
10 August, 2009 at 23:02
@clemy
Nu e vorba de ce vreau eu. E vorba de ceea ce ai scris tu cu manutele tale.
Iar in ceea ce priveste deciziile, crede-ma, nu decizi absolut nimic decat propriile-ti cuvinte! 🙂
10 August, 2009 at 23:03
Arizona, welcome back man :)) Eu tin pariul ca or sa voteze pana la urma orice le baga sub nas Boc. Astia nu se duc de la guvernare decat cu un sut in dos iar daca ptr asta trebuie sa-l dezavueze public pe Geoana votand ptr legile invatamantului, o vor face fara sa clipeasca.
10 August, 2009 at 23:08
@Gabhry-el, ca nu vor reforma era de a sine inteles.
@Carol, perfect. Daca ceea ce scriu eu este chiar atat de groaznic, de dezlanat, de lipsit de importanta si nu se ridica la inaltimea intelectuala pe care tu o consideri necesara, mie imi este foarte usor sa nu mai intervin si sa las discutia sa degenereze in toate directiile posibile.
10 August, 2009 at 23:09
@carol,
Vrei sa ma duci si pe mine in aceeasi directie ca si pe Clemy?
Pai nu-i nevoie de oameni pragmatici ?
Facem si noi ,pragmaticii ce putem ,nu-i asa?
Vrei VISATORI?
Poeti avem,filozofi avem .
Mie imi plac la nebunie toti astia de mai sus Ii citesc si-mi delectez sufletul si mintea
Dar ma lovesc de REALITATE.Dau cu capul de usa.Fac cucuie !Ma-nvinetesc.
Da, chiar cred ca ne lipsesc pragmaticii
Noapte buna si somn usor tuturor !
10 August, 2009 at 23:09
Eu cred ca PSD a vrut sa iasa de la guvernare provocindu-i pe pdlisti cu Ridzi si Udrea. Am inteles ca s-a facut un studiu care arata ca partidul care ar parasi guvernarea in plina criza ar fi afectat electoral.
Acum, eu ma intreb daca partidul care ramine va fi mai fericit 🙂 , avind in vedere ce urmeaza.
10 August, 2009 at 23:14
Riddick,
la Roxy exact ce discutam noi aici.ai vazut ca e vorba de o larga coalitie?Si n-au nici o greata sa vorbeasca de motiune de cenzura si de formarea unui guvern din cei „trei crai”PSD+PNL+UDMR,ca si cand n-au scuipat de loc refacerea fesenista.Eu ma intreb doar:udemeristii uita ca au fost pusi la stalpul „infamiei” de PSD?
10 August, 2009 at 23:17
maria,
n-am rabdare sa citesc tot.Am inteles:Geoana e in cardasie cu o institutie internationala ce ne baga pe gat vaccinuri.
10 August, 2009 at 23:29
Credeti ca PSD mai are chef sa ramina la guvernare cind se anunta zile asa de negre pt economie? In plus, Geoana sau orice alt prezidentiabil PSD va fi, ar avea mai multa libertate de a injura PDL si pe TB in campania electorala.
10 August, 2009 at 23:33
@Dora, uită-te la blog-rollurile liberale și pesediste ce bine coabitează, nu vei întâlni bloguri portocalii pe-acolo. Dracu-i mai crede pe petroliberali cu monarhismul și anticomunismul.
10 August, 2009 at 23:48
carol
20
era la misto saracia lui papasha din primaverii…
clemy,
nu stiu cine este costel boboc…
10 August, 2009 at 23:51
Vad ca in seara asta nu-i chef, asa ca ma retrag si eu.
Mai spun doar atit:
Situatia in economie e „albastra”.
E clar ca trebuie schimbat ceva in mod radical in actul de guvernare.Si e nevoie si de alt guvern.
Sper sa se intimple asta pe 2 septembrie.
11 August, 2009 at 00:01
EXCELENT ARTICOL,
STIL EXCELENT
SORIN IONITA
http://www.evz.ro/articole/detalii-articol/863138/SENATUL-EVZ-Manareli-cu-bani-publici-subiecte-interzise-la-TV/
😛
11 August, 2009 at 00:04
http://www.evz.ro/articole/detalii-articol/863135/EDITORIALUL-EVZ-Vanghele-face-reforma-n-invatamant-/
11 August, 2009 at 00:08
Gratie avantajelor de care se bucura functionarii parlamentari, lucratul in Parlament a devenit o veritabila afacere de familie: peste 50 de cupluri pot fi gasite in schema de personal a Camerelor
http://www.romanialibera.ro/a162037/parlamentul-afacere-de-familie-peste-50-de-cupluri-se-afla-pe-statele-de-plata-ale-celor-doua-camere.html
11 August, 2009 at 00:37
Bonsoar, bre !
Nu pricep de unde atâta încrâncenare când pedelaua a făcut o mutare de nota 11.
Ce e în neregulă ?
Că Boc „negociază” cu Vanghelie ?
Păi cu cine tăticu să negocieze ?
Cu Arnold… cu Bill Gates… cu Goofy ???
Nu ăsta e Marele barosan al Marelui partid ales de Marele popor ??
Nu vă supăraţi, da’ e efectul corect şi democratic al capacităţii mulţimii de a discerne stânga de dreapta, capitalismul de liberalism…conservator….de centru…comunist… care vas’zică !
.. şi democrat !
Ăsta e terciul din căpăţâna electoratului.
Mă rog…A UNEI PĂRŢI DIN ELECTORAT !
Că atunci când vorbim de elemente elementare e plictisitor.
ASTEA SUNT CĂRŢILE DATE DE ALEGERI !
Cum se joacă însă… e altă poveste.
Şi după părerea mea PDL decartează în forţă.
Mutaea e excelentă.
Cum bine observă Clemy.
Nu e vorba nmai de învăţământ.
Deja e un pachet de 4 bucăţi.
Şi dacă ar fi să mă iau după capul meu, e abia începutul.
Am părerea că sunt pe ţeavă încă ceva legi dureroase. Inclusiv privind alegerile legislative (uninominalul-de) şi prezidenţiale.
Boc l-a prins pe ciumete la colţul roşu şi-i trage acum cât poate.
Dreptu-i că antrenorul îi spune de pe margine : „Acuma uppercut, … bun.. încă unul, croşeu-croşeu… eschivă… croşeu ”
😀 😀 😀
Da’ să recunoaştem totuşi că nea Piticot se descurcă binişor, nu ?
11 August, 2009 at 00:39
Departe de mine orice urma de simpatie pentru Partidul Comunist Roman, devenit printr-o cruda ironie a sortii Partidul Social Democrat (saracu’ Titel Petrescu se rasuceste in mormant), dar moda asta romaneasca a asumarii raspunderii pentru intregi pachete de legi imi miroase atat de pesedist, incat nu pot sa vad deloc cu ochi buni aceasta idee. Practic, in felul asta poti sa treci legi foarte proaste fara a le mai discuta in parlament. De neinchipuit intr-o tara civilizata!
11 August, 2009 at 00:40
(Nu ca as da doi bani pe parlament, dar na, il avem, macar de l-am folosi)
11 August, 2009 at 00:40
Sper că mai intraţi şi pe MTM (pe teveu) că de regulă sunt acolo clipuri video cu lămuriri suplimentare.
Unul din ele e ..poziţia gălbiorilor în povestea asta 😀
Galbenii… ştiţi voi ăia care erau cândva cu pretenţii de anti stânga,…. PNL-anexaPSD… 😉
11 August, 2009 at 00:49
Imperialistul,
pentru că e situaţie particoleră, frăţică.
E care vas’zică să pui apă-n oala de ciorbă cu ligureaţa…
… aia furată de la cofetărie, cu gaură găurită..
Până pui de-o supă, ne face friptură încălzirea globală.
Aşa că pui mâna pă polonic şi gata.
Când om intra în rândul lumii şi-om avea şi noi toate cele funcţionale în bucătărie, ok.
Nu e normal să se treacă legi pe spinarea guvernului, da’ ce ?
Asta e normal :
[http://www.youtube.com/watch?v=T7lhjMf2deQ]
11 August, 2009 at 00:50
V[d ca n-a intrat.
Mai incercam
11 August, 2009 at 01:00
Ce frumos le zice nepotelu’ lu’ Gizela.
11 August, 2009 at 01:02
Viq, 58…. clipul este COOL!
Am făcut o postare cu el lamine la blog.
😀 😀 😀
11 August, 2009 at 01:22
😀
😀 😀
11 August, 2009 at 01:30
Salut prieteni
Misto clipu cu Oblio
11 August, 2009 at 01:33
Halioo. Nobody there ?
11 August, 2009 at 01:36
Vad ca CPatrasconiu inca mai are blog la Coti. Parca il dedese afara Nisto. Iexista vreo iexplicatie ?
11 August, 2009 at 01:42
Io mai intru când și când, mă culc spre ziuă. Pătrășconiu cică mai are încă concediu. Chestia cu platforma blogului îmi scapă și mie…
11 August, 2009 at 01:46
UTS,
Cre’ că numa io…
… Eream în drum spre periuţa cu dinţi…
… în pijama şi cu scufie cu moţ..
Pătrăşconiu cred că nu ştie nici el foarte clar care-i e poziţia.
Nu mai am nici o dorinţă să vizitez zona.
Cine pleacă, îl găsesc unde o să va fi…
Cine rămâne acolo, ăla e.
Lângă Năpârstocescu nu e spaţiu să nu te-mpuţi.
Fiecare hotărăşte pentru sine, că e o ţară liberă.
11 August, 2009 at 01:47
Mersi Ridick
Sal Vic
Salutari de la Cahuita, Plaja Neagra , Marea Caraibelor… unde s multi negri mutati aici acu 40 ani din Jamaica care vorbesc o limba dulshe , cam ca graiul moldovinesc
11 August, 2009 at 01:48
Dacă tot am trecut, pun şi-un radio pentru noctambuli…. 😀
şi mă cuc
11 August, 2009 at 01:49
Luminita,
Am vrut sa las ptru miine ,dar nu imi sta in fire sa trec peste o nedreptate care se face cuiva si la care indirect ma fac partasa.Vad ca in seara asta nu ai mai intrat ,semn ca esti suparata. Din pacate si eu am intrat azi f.tirziu si n-am putut sa intervin in timp real.Prin urmare cred ca AVP a gresit in ceea ce te priveste,chiar daca el spune ca nu a avut in intentie sa te” subestimeze”.Si eu m-as fi simtit lezata.
Vreau sa stii ca am inteles ca tu ai vrut sa-mi faci un compliment atunci cind ai spus ca intelegi mai bine opera lui AVP daca cineva iti explica termenii care tin de o anumita specializare.Eu m-am simtit flatata ,dar si multumita, ca am putut sa va fiu de folos, ait tie cit si Dorei..
Si eu sunt de parere ca ,ptru cineva care a terminat o specializare tehnica, nu este asa de grav daca nu -si mai aminteste anumite cunostinte din timpul liceului.
Ce mai ,cred ca AVP a gresit ,si ar trebui sa-si retraga cuvintele ,cu scuzele de rigoare..
Cred si sunt convinsa ca AVP a studiat si a citit multe carti si autori de stiinte biologice, cit si filozofice si in special Biblia (Cartea Cartilor,asa cum este numita de teologi)ptru a-si desavirsi opera literara,in special „Planeta OU”si „Poemul de Otel”..
Nu sunt de acord nici cu cei care spun ca oricine poate sa scrie poezii sau literatura beletristica..Nu cunosc doctori , geologi,matematicieni sau biologi care sa
scrie (doar in secret ,poate) poezii de la 20 de ani cu asa de mare incarcatura de cunostinte ,din mai toate domeniile de activitate…
AVP este consacrat ca: poet ,scriitor,publicist ,pamfletar ,chiar si jurnalist,dar si economist , analist politic ,dar si critic literar.El este un jurist ,cred f.bun,dar nu cred ca i-a fost gindul la meserie,doar decit ptru a supravietui ,asa cum spunea cindva si el..Gindul si sufletul lui a ramas si este la poezie..si nu la orice fel de poezie..
Vreau si cred ca si voi (tu si Dora ),ca AVP isi va regasi locul printre poetii si scriitorii generatiei optzeciste,acolo de unde n-ar fi trebuit sa lipseasca atit de mult timp..
P.S.Clemy ,te rog sa ma scuzi ca am postat „off topic”,dar la analiza ta atit de bine argumentata si disecata ,mie nu-mi ramine decit sa fiu de acord cu tine si sa ma bucur ca esti mai optimista in ceea ce priveste guvernarea cit si alegerile prezidentiale.
Hai,noapte buna !..celor care mai bintuie ca si mine prin „hyperspatziu”..
11 August, 2009 at 01:58
Sal Lumi
Inteleg din ce spune Stely ca ar trebui sa fii suparata de mitocanismele lui EuSupremulAVP. Eu cred ca ar trebui se fii extrem de magulita. De ce ? AVP marele poet,avocat,economist,`pamfletar, scriitor considera niste nimeni pe absolut toti confratii inca in viata dar care au avut noroc incepind cu Cartarescu…
Asa ca trebuie sa te simti intr-o galerie ilustra
Si STELY
Vad ca undeva ma incondeiezi ca misogin.
Da sunt misogin. Urasc si dispretuiesc toate femeile idioate si toantele cu pretentii. Pe celelalte evident ls stimez.
Pot spune sa sufar si de misandrie in aceiasi masura si in legatura cu acelasi tip de oameni
11 August, 2009 at 02:19
Băăăă…
Terminaţi cu chestiile copilăreşti, că nu dă bine-n virtual.
Ne râde RoXXXanna, ce draculi !
Vedeţi c-am găsit o găleată de posturi radio.
Sus, la baza postării, click pe RADIO.
Dacă se strânge fereastra netului, lărgiţi-o la loc. E efect secundar. Dar e radio „portabil” cu 25 de canale într-ales…
Noapte bună.
11 August, 2009 at 02:31
Noapte bună!
11 August, 2009 at 02:32
UTS,
In ceea ce priveste „mitocanismele”, sa fii convins ,nu te egaleaza nimeni.Esti de departe cel mai bun .Sa fie la tine ,acolo,pe plaja ,printre adoratele tale…Apropos ..ti-ai luat si „Ragashca”?..sau ti-ai gasit vreo „pereche”veninoasa ,care se incolaceste pina te sufoca …bleah !
P.Banuiesc ca ai avut parte ,la viata ta ,numai de cele din prima parte..De,cine seamana se-aduna..
11 August, 2009 at 02:42
Viq,
Cred ca UTS este putin „cam vesel”,sau mai stii ?..dimpotriva..Zau , am sentimentul ca ,cel putin ,doi trei barbati de pe blogul asta ,au citeodata niste stari „ciudate”..Deodata „le pica”pe cineva ,asa ,fara sa-i intrebe nimeni de vorba..Bunaoara ,acum ..Si cind te gindesti ca tot el spunea ca nu-l intereseaza ceea ce spun eu..
Imi pare rau ca ti-am creat obsesii,mai draga ..Hai,pa si distractie placuta ,acolo unde te-oi afla !
11 August, 2009 at 07:42
Salut. Marfa reamintirea despre parlamentul ca instutie democratica cu legi aprobate in ritm de mitraliera.
11 August, 2009 at 09:47
Viq-58
Excelent!!
Pe unde le gasesti ?
11 August, 2009 at 09:50
Clemy :”Insa daca citesti articolul de pe Hotnews referitor la subiect ai sa vezi ca exista psdisiti care vor vota in Parlament ptr guvern ptr ca nu le convine sa ramana pe afara.”
, doar putin mai smecheri 😉
Cei care intreprind actiuni de care depinde viitorul Romaniei, speculand asemenea complexe ale adversarului, sunt la fel de ticalosi ca ei
11 August, 2009 at 09:53
Carol:” Ati fost crescuti in teama de a genera conflicte si asta va urmareste, indiferent ca acum sunteti liberi si imprastiati prin toate colturile lumii!
Traiti cu asta si gata.”
Nu-i gata :
Si cu ura dementiala asupra celor cu alte pareri
11 August, 2009 at 09:57
Viq
Merci pentru radio !
11 August, 2009 at 10:13
Viq :
„Da’ să recunoaştem totuşi că nea Piticot se descurcă binişor, nu ?”
Mda !
Mai ales atunci cand afirma sus si tare( sau , jos, ma rog, da oricum, tare de tot 😆 ):
Sa va iasa din cap, si sa fie clar pentru oricine, etcetera, bla,bla, bla… si dupa numai cateva zile, iese si spune exact contrariul ( vezi treaba cu banii de la FMI si unde vor ajunge ei, in nici un caz la pensii, salarii sau „femei”, pentru ca imediat sa afirme ca da vor ajunge la pensii, salarii si in loc de femei- investitii, care pana la urma-i cam tot acelasi lucru:
romanii se-aleg cu placerea de-a injura si investitorii( se stiu ei care 💡 ) cu placerea de-a fura
11 August, 2009 at 10:27
OFF/TOPIC
Salutare tuturor si bine v-am regasit 🙂
Am revenit din vacanta. Am urmat si anul acesta ”traditia casei” si fara sa imi fac un plan anume ne-am urcat in masina si am plecat spre “tarile calde”… adica mai in sud… Restul pe blogul hai’hui 😉
11 August, 2009 at 10:48
‘Neaţa,
Wellcome Chibiţ !
S-ancălzit încălzirea globală în ţările calde ?
Despina, 76,
În Parlament 😀
În politici… dacă găseşti unghiul potrivit poţi să te strici de râs, aşa cum privind din alte perspective-ţi vine să-i baţi la popoul gol cu sârmă ghimpată…
Depinde de starea proprie de spirit 😀
11 August, 2009 at 10:59
Radu,
Corect 😀
Ce om e ăsta care ba face nuş’ce… ba se ceartă cu pesedeaua… ba aia ba ailaltă ?
Iaca politică ţuţ la penelei, cum susţin ei clar, deschis şi permanent pesedeii !
Mânca-le-aş ochişorii lor de drăgălaşi…..
11 August, 2009 at 10:59
… cu furculiţa…
11 August, 2009 at 11:17
Viq
Nu-mi plac violentele,incluzand cele scrise ,bine mestesugit ascunse.
Mai ales cand le primesti nemeritat,cand lumea este sau speriata de indrazneala ta sau macinata de orgolii imaginare sau pur si simplu prost crescuta.Te uiti initial inmarmurit si nu intelegi ce s-a intamplat.Pe urma incepi sa te prinzi,incetul cu incetul ca exista o problema.
O solutie este gluma.
Binenteles-pe termen scurt,insa.
11 August, 2009 at 11:42
http://www.hotnews.ro/stiri-opinii-6041207-miclea-andronescu-comparatie-intre-doua-viziuni-invatamint-preuniversitar.htm
11 August, 2009 at 11:42
Despina,
Suntem oameni mari ?
Cu cicatrici ?
Sau doar copii „cool” cu tatuaje ?
Merg pe prima variantă.
Ceea ce-mi permite nu numai să nu mă supăr că cineva mi-a pus şampon în tubul cu pastă de dinţi..
.. ba pot să fac şi un tenis cu Radu..
La momentul potrivit pun şi eu pastă de dinţi în şamponul „isteţului”, da’ nu acu’ că e prea-n scurt. Nu mai are haz…
And show goes on..
😀 😀 😀 😀
Io zic să mai lăsaţi cele supărări pe nimic. Nu de alta da’ când vin motive adevărate, vi se termină supărările…
Şu nu e frumos să spui anecdote la înmormântări.
11 August, 2009 at 11:47
Gaby,
EXCELENT articolul !!!!
Cred că cea mai constructivă abordare pe care am văzut-o în media până acum.
11 August, 2009 at 12:05
Viq
Da, o să-i dedic şi eu o postare.
11 August, 2009 at 12:17
Gaby,
atenţie la site-ul mamă, unde are Vlaston articolul.
Nu e ăla menţionat în linkul HotNews.
cel de acolo te duce la o vechitură (ultimul document afişat e din feb.2008) pe care probabil a pus gheara ministerul
http://www.educer.ro/
Site-ul corect se pare că e
http://www.educer.eu/
despre care anteriorul spune că e „o clonă neautorizată” 😉
11 August, 2009 at 12:18
Buna ziua !
Din articolul pus de gabi rezulta ca varianta de reforma propusa de Miclea este mai buna decat ceea ce a injghebat Androneasca in 2-3 saptamani.
Intrebarea mea de 10 puncte este :
care dintre variante va fi asumata de guvern in pachetul de legi care va fi supus aprobarii Parlamentului in 2 septembrie ?
Ei , stiti ?
11 August, 2009 at 12:28
Lumi
eu zic că n-o fi ţăcănit Boc să facă reformă cu un „cod” care nu face reformă
🙂
11 August, 2009 at 12:28
Stely & Tanaru,
multumesc pt incurajari !
M-am necajit un pic dar o sa-mi treaca .
Ii doresc lui AVP sa aiba cititori mult mai inteligenti decat mine , care sa ii cumpere cartea , sa o citeasca cu multa placere si interes .
11 August, 2009 at 12:31
gabi,
pai nu stiu .
Nu i-a zis Boc Androneascai sa pregateasca pachetul de legi pt educatie pana pe 14 august ca sa-si aume guvernul raspunderea pe ele ?
Asta-i nedumerirea mea .
11 August, 2009 at 12:33
E posibil ca varianta Androneascai sa intre in pachet si asta tocmai pt ca Boc stie ca PSD-ul nu va vota alaturi de PDL si deci legile astea nu vor trece .
11 August, 2009 at 12:50
mäcar pe invätämant ar trebuii asumate, dar ei nu l-ar asuma nici in 5 ani.
legile miclea , au pläcut la toti , apoi le-au modificat…… ei nu vor nici un fel de legi.
vor sä fie prof. universitari, räsäriti peste noapte, ca chiuariu si alti tampiti , sä predea.
branburica, a avut timp sä facä rectificäri, dar nu vor cainii…. ala nästase – severin turbatul etc.
11 August, 2009 at 12:50
Pai acum cum este?
8 clase scoala generala si 5 ani liceu? Ca parca asa scrie acolo, varianta Andronescu – 13 ani obligatorii.
Miclea cum vrea sa imparta? 10 ani la aceeasi scoala si apoi 3 ani la un liceu?
11 August, 2009 at 12:50
Luminiţa,
Nu cred că pachetul lui Boc are varanta Androneascăi.
De fapt „varianta” roşie are două-picioare-două :
1. Să se revizuiască, primesc, dar să nu se schimbe nimic…ci doar să ne apucăm a vorbi zi de vară până-n sară, lălăială iar şi iară, peste termene să sară..
.. iar apoi să facă scandal că guvernul NU a făcut nimic 😉
2. Să NU se revizuiască, iarăşi primesc, dar să se schimbe pe ici-pe colo, anume în pnctele esenţiale, ..
…unde liceul obligaoriu aduce carne de tun pentru belit de bani la facultăţi fără nici un Dumnezeu.
„Reforma” Androneascăi e dezastru social. Nu cred că Boc bagă vre-una din bălăriile ce i-ai crescut matracucii pe ţeastă.
11 August, 2009 at 13:04
Viq – 83-84
😆
De la leberali – ochii , cu furculita
si de la pesedraci – OOle, cu lingurita ? 😆 😉
11 August, 2009 at 13:20
Carol,
„..Varianta Miclea:
Invatamantul obligatoriu: 1 (clasa pregatitoare)+4 (primar)+5 (gimnaziu),
6-16 ani.
Invatamantul neobligatoriu: 3-4 (liceu) sau, alternativ, 1-3 ani (invatamant profesional), 16-19 ani.
……..
Varianta Andronescu:
Invatamant obligatoriu: 1 (clasa pregatitoare)+4 (primar)+4 (gimnaziu)+4 (liceu).
Varianta Andronescu este in functiune in prezent, fara scoala de arte si meserii, care a si fost desfiintata, dar in plus cu obligativitatea studiilor liceale…”
11 August, 2009 at 13:20
WOW 🙄 🙄 🙄
Am puşcat francu’
11 August, 2009 at 13:21
Radu,
😀
11 August, 2009 at 13:38
@viq
Merci
Pai eu zic sa faca si facultatea obligatorie ca Bondrea are diplomele gata pregatite! Abia asteapta!
11 August, 2009 at 14:24
Viq
Evident,
Show must go on !
11 August, 2009 at 14:54
Un UpDate de la Dora, punctual, cu variante cu care se poate face şi un sondaj : pică sau nu pică guvernul la pachetul ăsta ?
Tocmai am intrat pe undeva şi am văzut că se poartă 😀
11 August, 2009 at 15:33
miclea este mult mai simplificat, usor de pus in aplicare.
problema scolilor tehnice, a gradelor de profesor universitari,l este f. bine definitä la miclea.
gasca veselä se opune, cä pot da vina pe pd-l.nu vor reforme.
in gunoi le este cäldut.
dar se poate , sä facä pipi contra vantului. psd,pc,pnl,udmr.
f. bine sä nu aprobe, cade alianta, dar alegeri se pot face abia la anul.
sä vedem dacä le convine psd-istilor.
11 August, 2009 at 15:35
@Dora
Nu cred ca PSD iasa de la guvernare,insa, ei spera pana in ultimul moment ca vor reusi sa amâne propunerile PDL, ca dupa aceea sa ia ei reformele „la puricat”, sa faca mare tam-tam prin mass-media si apoi sa se laude ca de fapt EI au facut reformele, nu PDL-ul! Chiar daca nu fac altceva decat sa schimbe cate o virgula pe ici pe colo.
Anticipate, din cate stiu eu, n-au cum sa se faca in perioada de 6 luni premergatoare alegerilor prezidentiale, iar dupa alegeri oricum se vor reface cartile, indiferent cine va fi ales presedinte.
11 August, 2009 at 16:12
Carol,
de acord cu tine.
PSD cel mai probabil vor înghiţi găluşca, în ciuda valurilor din paharul cât degetarul.
Am însă o părere ceva mai proastă despre schimbările avute în vedere de pesedei. Nu cred că e vorba de „reformă”, (termenul presupune o „schimbare în mai bine a sistemului”) ci de schimbare în mai … folositor pentru o anume categorie de indivizi.
Deci fac ceva mai mult decât „să schimbe o virgulă ici-colo”.
Strică.
Pe de o parte încearcă să reglementeze un sistem care să le aducă mai mulţi plătitori la drăcoveniile alea de Universităţi, pe de alta încearcă să menţină principiul centralizat de management al întregului sistem pentru a putea face şi mai departe acelaşi lucru.
E diabolic de-a dreptul.
Poate o discuţie pe fondul problemelor din învăţământ şi direcţiile în care încearcă fiecare din cei doi combatanţi să canalizeze noile schimbări poate fi mai elocventă.
Nu spun că aspectul impactului asupra electoratului al acţiunii politice nu e important, dar dincolo de asta mi se pare că sunt chestii foarte grele.
Vlaston, fost penelist (nu ştiu dacă mai e, dar ceea ce susţine e exact pe dos decât ce face conducerea PNL acum) are nişte remarci ce ar trebui să fie afişate pe toate posturile radio-tv şi să fie subiecte de dezbatere la nivel naţional.
Aş.
Media tocmai face puţină treabă.
Mare.
Poţi să-ţi arunci un ochi pe astea :
– http://educer.eu/documente/DISPRETUL%20FATA%20DE%20BENEFICIARII%20EDUCATIEI.pdf
– http://educer.eu/documente/STRATEGIA%20PSD%20IN%20EDUCATIE.pdf
sau ceea ce a fost publicat şi pe HotNews :
– http://educer.eu/documente/Miclea%20vs.%20Andronescu.pdf
Ca o paranteză, e haios că ce e cu adevărat valoros la câte un penelist, nu e văzut de proprii susţinători, orbiţi de prostia lui Crin şi ura antipirat.
Radu probabil că nu ştia despre astea, preocupat de declaraţia PNL de susţinere a Adroneascăi.
11 August, 2009 at 16:14
Lumy & Stely, de unde dreq oti fi-nteles voi c-am jicnit pe cineva anume… ? 🙄
Cum, mey, nu va poate face omu nici cea mai nevinovata observatie, caci sariti imediat ca arsi, precum nefelixitu ista foodul, zi sa-i zic, brostovanu cu ifose, care neam de neamu-i de traista nu va-ntelege ce e ala un om talentat si mai mult decat atat, n-asa…?
Avp nu jicneste pe nimeni, niciodata, tata… Cand te cearta un om ca mine, asta se cheama ca te sfatuieste, prietneste, fireste…
Hai pa
11 August, 2009 at 16:15
De departe varianta Miclea e mai buna si mai aproape de conceptia educationala europeana. O noutate e descentralizarea si limitarea factorului politic in scoala, ceea ce la Androneasca lipseste. Varianta Androneascai conserva multe din lucrurile strimbe si desuete din invatamintul romanesc.
De fapt e ca o prajitura mucegaita peste care a turnat o glazura frumos ornata ca s-o inghita „clientul”.
11 August, 2009 at 16:23
Sa speram ca dupa asumarea raspunderii aceste legi(daca trec) nu vor fi atacate la CCR.
11 August, 2009 at 16:40
@Viq
Nu stiu cine este Vlaston si nu stiu nici cat de „influenta” este organizatia pe care o conduce.
Insa a spus foarte simplu tot ce trebuia spus despre invatamant.
Dar, asa cum spui, mai mult ca sigur ca despre Vlaston nu se va scrie in presa si nici la vreo televiziune nu va fi invitat. Iar daca totusi va fi, probabil il vor baga intre Ciutacu, Stan, Gadea, Paunescu, Nistorescu si-l vor balacarii aia in asa fel incat sa-i treaca cheful de a se mai lega de invatamant si de PSD, pentru urmatorii 100 de ani!
11 August, 2009 at 16:41
Viq
???!
Ca sa fiu sincer cu tine, nu stiu zau, cat e de bine 😉 , prefer sa intru pe blogul vostru( am vrut sa zic al tau, si cred ca nu greseam, dar nici bine nu-ti faceam 😆 ), de unde vin incarcat cu de toate 😯 , dau la o parte ce consider eu ca-i postat din interes, sau f.rar din prostie, si aflu tot ce ma intereseaza 😯
Abonamentele ce-mi vin, le inchid, fara sa le citesc, deoarece mi se pare pierdere de timp.Asa ca n-am stiut de declaratia aceea, si crede-ma ca nu ma intereseaza mai mult nici cealalta, pentru ca raul a fost deja facut( se putea sa scape tocmai educatia
Si cand ma gandesc ce mandru eramcand ma gandeam ca vom avea si noi romanii, Oxfordul si Harwardul nostru 😉
Am fost niste dobitoci, si unii din pacate s-au prins si continua sa ne trateze ca atare :mrgreen :cry; ….
11 August, 2009 at 16:50
M-am enervat de am ratat si finalul 🙄 plus c-am uitat sa spun ca ma intorc si cu injuraturi de pe bloguri, pentru ca obisnuiesc sa va mai trisez si cu altele, e drept doar vreo 3-4 ( cat poate duce un barbat fara sa-i dauneze sanatatii sotiei 😳 😆 ), dupa cum unii ati observat 😉 , dar asta face parte din frumusetea jocului 😆
11 August, 2009 at 16:53
Carol,
Aş relua aici ideea.
Am şi nişte materiale video interesante, inclusiv cu personul…
Însă cred că deja e prea mult pe temă la momentul ăsta.
Dar dacă nasul nu mă înşeală, scandalul pe învăţământ e abia la început.
Aşa că vom reveni probabil.
11 August, 2009 at 16:59
Radule,
Mi se pare firesc să ai în vedere politica celor pe care-i agreezi. Şi să interpretezi ce se petrece în cheia dată de ei.
Chestia e că poteca pe care pedalează piticotul nost e pe departe mult mai acătării decât miriştea pă care vă duce Crin şi-ai lui zgubilitici…
Aţi cam luat plasă, aia e.
Nu c-aţi fi toţi habotnici, dar e greu să te desprinzi de o decizie anterioară pe care ai crezut-o corectă.
Dacă PNL dispare de tot, aţi scăpat 😀
Vă puteţi reorienta fără sentimentul c-aţi fi trădat „cauza” 😉
11 August, 2009 at 17:05
Boc declara ca treaba e ca si batuta in cuie. In 2 septembrie guvernul isi va asuma legile.
Dragnea de la PSD a declarat ca guvernul pica daca Boc va asuma legile. Deci si-a PSD-ului e batuta in cuie.
Videanu declara si el că Boc e hotarat si nu va da inapoi, insa a mai declarat si ca PSD doreste sa mai discute cu PDL problema invatamantului, in saptamana asta sau cea viitoare.
Adica, amandoua partidele se prezinta decise si de neclintit in intentiile lor, dar…se mai discuta.
Si n-as trece nici peste ideea exprimata de @robin. Cine poate fi sigur ca la ora asta, ciuvicile si toata hoarda juridica a PSD nu scormoneste Constitutia, din scoarta-n scoart, doar doar s-o gasi pe undeva virgula, cuvintelul sau formularea care sa dea drept Curtii Constitutionale sa declare neconstitutional demersul lui Boc. N-ar fi prima oara!
11 August, 2009 at 18:06
Viq
.
, din moment ce nici pana acum nu i-a trecut supararea)
Pentru ca-i ora de siesta si blogul e-n odihna activa, o sa-mi permit sa va arat ceva care pe mine ma doare la fel de mult ca gafele care se fac in guvernarea Romaniei de 20 de ani incoace:
Pe un blog am gasit postat de Constans, un articol „Mineriada lichelelor” al unui redactor(Marius Vasileanu) refuzat la publicare de catre „Romania Libera”, in care autorul (45 ani), plezneste de indignare la reactia inadecvata a unor tineri gazetari(25 ani), subalterni de-ai lui , care stateau(mai bine zis lucrau) in redactie uitand, sau nevrand, sa deschida televizorul la care se transmitea din Parlament, Condamnarea comunismului
„Era de înţeles, ei nu trecuseră prin nenorocire, mi-am zis, nu aveau nici un fel de traumatism. Cu astfel de ziarişti, e uşor să mai pui de-un comunism, de-o mineriadă, acolo.”, afirma M.V. (probabil ca acest lucru a fost suficient pentru ca vreo cativa dintre tineri sa paraseasca, de nevoie redactia
Toate bune, te-ai fi asteptat ca tanarul MV sa fi tras prea multe pe vremea impuscatului, el sau familia lui, si acum e normal sa retraiasca toate nedreptatile si lipsurile materiale.
si condamna perfid si mincinos, un regim de ale carui inechitati a beneficiat din plin 😥
Ei, bine, nu !
Fiu al unui nomenclaturist zonal, director al Intreprinderii care se ocupa cu comertul in zona, a beneficiat din plin de „favorurile” sistemului comunist, intr-o perioada cand aproape se murea de foame.
Dar tinerii ziaristi trebuiau pedepsiti pentru ca el a dus-o si o duce bine, nu-i asa
11 August, 2009 at 18:09
Si mi se pare ca exemple de acest fel se gasesc, din pacate , la toate nivelele, pana ametitor de sus 😉
11 August, 2009 at 18:16
BOMBO E DERANJAT DE GUERILA VIRTUALA A BLOGERILOR:
http://www.ziua.ro/news.php?data=2009-08-11&id=35889
11 August, 2009 at 18:17
Este clar ca Androneasca a fost bine prelucrata de Vanghelie si baronetul din PSD.A pritocit o lege da’n p..lea 😀 ca sa dea bine la unii prostovani care inca mai pun botu’la ei.Am deschis un minut IRTV si tocmai isi faceau numarul kkanarii de serviciu ,alias sindicalistii din bugetar ,unul Marica ,un bolovan si la propriu si la figurat, si unul Cornea de la inv.,care fredonea pe aceiasi melodie cu baba de Cimpeanu fosta ministra a muncii.Aceiasi poveste pe marca PSD de vreo 20 de ani :Vrem reforma ,dar nu asa si nici asa,dar nu acum si nici miine etc.Cel ce m-a amuzat f.mult a fost „marele”urmas al PSD istoric ,Athanasiu ,care critica intr-un delir „prostia „pe care o face Boc sa propuna concediu neplatit (10 zile ) in sist.bugetar .Athanasiu era de-a dreptul oripilat de incompetenta guvernului de a gestiona criza si propunea „un somaj drastic” in sistemul bugetar.Eu cred ca asta demonstreaza degringolada in care se gasestePSD.Pun pariu ca daca ar fi dat afara un numar mare de bugetari ,ei s-ar fi oripilat la fel..Trebuie sa fie tot timpul pe dos.Asa ca sunt f.fericita ca PD-L si Boc arunca „manusa”si pornesc lupta din prima pozitie ..Asa ii vreau:bataiosi si curajosi.Trebuie sa -si asume raspunderea pe legea inv.izvorita din strategia lui Miclea ,care a fost asumata si de partide si de sindicate ..Trebuie odata si-o data sa invete si sindicatele si oamenii politici ca atunci cind iti pui semnatura pe ceva ,ai obligatia sa-ti asumi responsabilitatea si sa pui in apicare ceea ce ai consimtit de buna voie.
Da Doamne, sa reuseasca un asesmenea demers!Inv.trebuie pus pe linia de plutire prin legi coerente,suple si realiste.Nu mai e loc de intors.
P.S.AVP :
Daca mai citesti odata postarea ,ai sa vezi ca nu am pomenit in nici un fel cuvintelul”jicnit”…dar este clar ca tu nu vrei sa intelegi ca un om ar putea sa perceapa o „observatie” ,drept afront..Cind mi se intimpla sa ma simt jicnita de sotul meu ,eu ii cer sa spuna cam asa: „Daca asa am fost perceput , imi cer scuze ,sau imi pare rau ca te-am suparat”.. Dar ,n-ai sa vezi! ..El spune exact ca tine : „unde vezi tu ,ca te-am jicnit ?”..si ..gata scandalul ! 🙄 sau 😥
11 August, 2009 at 18:17
Carol,
Tocmai d’aia zic …că meciul se joacă.
Până în 2 sept !!!
Inclusiv.
11 August, 2009 at 18:28
Radu,
înţeleg.
Oportunismul are şi o faţă „inumană”…
Poţi condamna comunismul ŞI dacă ai beneficiat de sistemul construit de el.
Dar a lovi în alte persoane e oricum descalificant.
Pentru oricine, cu atât mai mult pentru un tip de individ precum cel menţionat.
11 August, 2009 at 18:36
„..Presedintele UDMR, Marko Bela, s-a pronuntat, marti, impotriva asumarii raspunderii Guvernului in Parlament pentru un pachet de legi in domeniul educatiei…”
Când zic că o să fie tam-tam 😀
Acu ies.
Poate revin pe seară.
11 August, 2009 at 18:40
Adoptarea legilor pe 2.09 nu garanteaza si aplicarea lor, cel putin nu in viitorul apropiat.
In primul rind, cine o sa o faca? Androneasca, care nici nu vrea sa auda de Miclea?
In al 2-lea rind, aproape intreg sistemul de educatie nu doreste reforma Miclea. Si cind nu poti convinge o organizatie sa aplice un plan, trebuie aplicata forta. Pt asta trebuie un guvern bine infipt, in care toti membrii lui sa traga in aceeasi directie.
Reforma Androneascai e aceeasi perdea de fum pe care au aruncat-o psdnl si in privinta VU, cind au facut o lege aberanta, numai pt a sabota VU propus de Basescu.
11 August, 2009 at 18:47
@Viq
Din cate stiu eu, tarile din nordul Europei ca Finlanda, Norvegia, Suedia, Danemarca stau cel mai bine la capitolul educatie-invatamant. De ce n-or face si romanii macar o paralela, sa „imprumute” macar cateva puncte esentiale din sistemele lor de invatamant. Sunt probate, dau randament optim..trebuie doar aplicate. Te tot chinui sa inventezi la fiecare 4 ani un model propriu si pana la urma te-alegi cu zeci de mii de diplome dubioase si cu elevi dezorientati care se duc la bacalaureat cu regula de 3 simpla scrisa-n palma!
11 August, 2009 at 18:48
Radu Humor,
Hm!Cu asemenea judecata nu se face nici un progres .Omul a facut o remarca la adresa superficialitatii unor tineri jurnalisti care tind sa bagatelizeze un demers poate istoric ,dar care la o adica se dau mari, in a ataca cu inversunare parinti si vecini si unchi precum ca au stat cu miinile in sin si n-au facut nimic..Pai,cum pot ei sa judece un sistem si sa-l infiereze cind dovedesc nu sunt in stare sa fie nici macar martori la un eveniment oficial.Era de datoria lor de ziaristi sa se informeze,indiferent daca erau tinari sau batrini.
Mi se pare ciudat sa aduci un asemenea argument ..Adica, daca eu am trait si poate am lucrat in sistem ,trebuie sa ma simt data la o parte si sa mi se bage pumnul in gura cu replica ?:”tu vorbesti?”..Ai auzit de expresia „doar boii sunt consecventi?”..Daca ar fi sa mergem pe judecata ta, B.Olteanu ar fi trebuit sa stea drac.acasa, ca a trait in puf ,dadacit de mam’mare ..iar de L.Orban ce ai sa spui?.
Pai d’aia jubilau liberalii cot la cot cu pesedistii ,cind Vadim defila ca un posedat in paralamentul Romaniei , atunci cind T.Basescu citea raportul Tismaneanu.
Numai ptru asta acei jurnalisti tineri ar fi trebuit sa se uite la televizor.Eu m-am uitat si am acceptat ca am fost parte a unui sistem odios si mi-am facut „mea culpa”,ca n-am facut nimic.Vzindu-l pe Vadim cum se zvircolea ca o fiara turbata, am fost pe deplin fericita ca am apucat ziua aia,de atunci.. macar simbolic .
11 August, 2009 at 19:17
Andrei
Hotul striga „hotii” !
11 August, 2009 at 19:32
A aparut un up-date,ceea ce reprezinta un punct de vedere personal.
Mai precis,ce mi-as dori eu,indraznind o speculatie ceea ce de obicei resping si nu-mi face placere sa promovez.
😦 Carol,nici eu nu cred ca se lasa pagubasi pesedreacii si hotarasc eroic sa iasa de la guvernare.Multitudinea gastilor cu interese personale este garantia ca nu sunt pregatiti s-o faca.
Ce ma intriga pe mine sunt scenariile galbejitilor,care vad inlaturarea PD-L si constituirea unei coalitii -dupa tiparul „322”-singura capabila pentru izbavirea noastra.Cum naiba nu realizeaza ca mereu sunt in contratimp,impidecandu-se de dreapta din cauza stangii si invers. 🙂
11 August, 2009 at 19:44
Da Despina, dar uite cu cata ura isi pritocesc intentiile si cum cauta sa puna botnita celor care gandesc altfel decat ei si cei asemenea lor.
Nu m-as mira ca pentru o astfel de „initiativa” sa gaseasca „322 oameni de bine”, care sa incerce sa ingradeasca sub diverse motive, libera informare si liberul schimb de idei.
Oricand un „patriot act” ar putea fi invocat, iar cozi de topor se vor gasii mereu …
11 August, 2009 at 19:48
Stely,
esti asa cum te cunosc eu:dreapta si cu judecata nealterata.Stii sa alegi graul de neghina si sa aperi bunele intentii ale amicilor.Modul cum ai aparat-o pe lumi iti face cinste si pentru mine ramai o mare doamna care stie sa-si sustina opiniile corect,cu argumente,dar,in acelasi timp sa nu lase ca ironiile sau jignirile sa se strecoare intre prieteni.Ai respectul meu,cu atat mai mult cu cat ai fost aparatoarea aproape neconditionata a poeselului notru.Si eu il admir pentru reala lui disidenta,nerecunoscuta atata timp,si pt.valoroasele sale productii literare,in fatza carora ma inclin,incercand sa patrund de fiecare data in substanta mesajului. 😆
11 August, 2009 at 19:57
robin,
in actuala structura a puterii este extrem de dificil sa se faca reforma.Sa multumim presei care a pus serios botul in manipularea electoratului si care dupa 20 de ani au ales juma-juma fosti comunisti.Nu gasesc alti vinovati mai responsabili decat cei din media.Pot sa fiu contrazisa,dar cand ma gandesc la ce au putut produce ei in campaniile electorale nu am alt verdict. 🙂
11 August, 2009 at 20:01
andrzej,
cozi de topor se gasesc intotdeauna.Exact acei pe care i-ai creditat o vreme si te-ai lasat leganat in iluziile proferate de ei.Pe tine nu trebuie sa te impiedice sa spui sincer ceea ce crezi.Fii atent insa la limbaj si nu ataca persoana ,ci ideea. 🙂
11 August, 2009 at 20:06
Carol,
nu inseamna ca modelul romanesc izvorat din realitatile proprii n-ar fi potrivit.Avem inaintasi remarcabili in modernizarea invatamantului.Asa cum si acum avem un proiect valabil;dar unde-i vointa politica si dorinta celor implicati direct in reformarea sistemului?Un model strain crezi ca ar avea sanse mai mari?Nici vorba! 😆
11 August, 2009 at 20:07
Stely

( de pe bloguri ai putea face guvern si parlament, ca sa nu mai vorbesc de massmedia, pentru care ne-ar putea invidia toti 🙄 )
Ai dat doar doua exemple( BOlteanu si Orban, deja l-ai uitat pe frati-su), da-i plina politica de astia, deoarece dupa condamnarea oficiala a comunismului, nu s-a mers mai departe cu legea lustratiei, si in timp ce noi ne-am scarbit, ei s-au inmultit si au acaparat toata tara.
De asta-l acuz eu pe Basescu, ca a fost ipocrit si s-a catarat ca iedera, pe idealurile noastre(si eu l-am votat!) pana a ajuns sus, la lumina si apoi a pactizat cu nemernicii impotriva carora, cel putin jumatate din romani, l-au trimis sa lupte, nu sa faca intelegeri oculte
Altfel cum se explica lipsa oricarui rechin din plasa anticoruptiei lui, acum la final de mandat ( 5 ani !) 🙄
In legatura cu tinerii ziaristi, ai dreptate intrucatva, dar nici n-au avut de la cine invata( in cazul in speta, mai mult ca sigur!).
Noi am facut vedete din tot ce altii au aruncat sau au dat la reciclat
Trebuie sa fii tampit(absolvent al invatamantului romanesc apud …) sau rau intentionat sa nu vezi ca tara asta musteste de oameni de valoare , carora li se pun bariere criminale, spre a propulsa nulitati inspaimantatoare
11 August, 2009 at 20:23
@dora
Cred ca ar avea pt ca ar fi ceva venit dinafara, facut de altii iar partidele n-ar mai avea motive sa se obstructioneze intre ele numai din ura reciproca si de ciuda ca ideea salvatoare a apartinut „celorlalti”
11 August, 2009 at 20:24
Andrei,
Sunt convinsa, ca in conditiile actuale se pot gasi la noi, vreo 322 care sa si legifereze ce vrea Nastase.Abia asteapta sa inchida gura la toti.
N-ar cadea insa bine pe la UE,libertatea de exprimare, etc.
11 August, 2009 at 20:38
Carol,
eu n-am nici o incredere in maleabilitatea fortelor politice care contesta vehement tot ce vine din spatiul european.Nu vezi ce se vehiculeaza?Suntem sclavii CE si ne-am pierdut suveranitatea. 🙂
11 August, 2009 at 20:43
dora,
up date-ul tau mi se pare corect .
Nu ne ramane decat sa vedem ce-o sa faca PSD-ul pe 2 septembrie.
Si mai ales ce-o sa faca dupa aceea , ca daca sunt decisi sa voteze contra guvernului musai tre’ sa aiba si un plan de actiune pt prezidentiale , altul decat cel pe care-l stim azi.
11 August, 2009 at 20:44
Radu,
imi pare rau ca mi-a disparut comentul,mai elaborat,din motive de net.
Pe scurt:ai uitat cum a fost suspendat Base?De circul lui Vadim +pesedistii lui Vacaroiu si zambetele satisfacute ale liberalilor?Cum crezi ca se putea trece la legea lustratiei?Parlamentul colcaia de nomenclaturisti si odraslele lor.N-a platit M.Musca pentru proiectul ei?Imi amintesc de revolta,in corpore,a N.Nicolai,Hrebenciuc,Olteanu,Nastase,Tariceanu,Voiculescu.Bine ca,motanul a reusit sa ingroape si institutia CNSAS-lui. 🙂
11 August, 2009 at 20:46
Saracii PNL-isti, nu-i asa Raducule?
Sa va plâng de mila nu altceva! Dupa ce ca ati scos PDL de la guvernare ca sa ramaneti 3 ani, bot in bot, cu ticalosii aia de care pomenesti, dupa ce ati facut zid, cot la cot, cu PSD pt a-i apara pe „rechini” de justitie, te-ai trezit acum sa spui ca Basescu e de vina, nu-i asa?
Ai uitat repejor de tot ca Tariceanu e de fapt cel care a bagat PSD-ul la guvernare.
Nu cumva Tariceanu a fost licheaua care a preferat, sa scoata mai intai PDL si apoi si propriu-i partid de la guvernare, nevrând nici in ruptul capului sa renunte la functia de premier cu toate ca stia (sau mai degraba tocmai de-aia) ca cererea lui e infantila nu doar absurda!
Dar de toate astea nu pomeniti decat cu mana la gura, cand sunteti intre voi nu-i asa? 🙂
Si pana la urma ce-ati facut? N-aveti nici premier, nici presedinte de partid care sa va scoata din mizerie, nu sunteti nici la guvernare, pe Tariceanu l-ati mazilit ca pe ultima carpa si acum v-ati lipit efectiv de PSD ca pestisorii aia ce curata rechinii pe burtica!. Si tot voi mai aveti tupeu sa-l acuzati pe Basescu ca a facut pact cu PSD.
Bravo. Sunteti plini de logica mai ceva ca broasca de par! 🙂
11 August, 2009 at 20:50
@dora
Mai da-i naibii ca n-or pleca europenii urechea tocmai si numai la puseurile comuniste ale unui Severin sau Ponta. Europenii, aia care au sarcina sa se ocupe de România stiu mai bine decat noi ce se intampla aici. Cand e cazul, aleg ei singuri graul de neghina…daca mai au de unde-alege. (la grâu ma refer) 🙂
11 August, 2009 at 20:50
luminita,
cam asta e si substratul pe care l-am intuit eu.Inca nu stiu ce cuprinde pachetul de legi,pe langa cele 3 cunoscute.Eu ma gandeam la anticipate -din pacate am iesit din calendarul care ar permite asa ceva -Dar,e cat se poate de clar ca Bocut forteaza mana pesedracilor.Vorba lui:”Daca nu reusim plecam acasa”.Peste aceste cuvinte s-a trecut cu mare usurinta. 🙂
11 August, 2009 at 20:57
Radu,
bine zice Carol.Pedelistii au fost mereu faultati de aceeasi clica monstruoasa.In nov.si datorita liberalilor s-a ajuns la votul juma-juma.Repet,pana va obosesc,cum naiba dupa 20 de ani electoratul ii crediteaza pe kkanari?
11 August, 2009 at 20:58
🙂 🙂 🙂
Am pus si eu un apendice la postarea de azi.
In afara de luminita,nimeni n-a observat?
😆
11 August, 2009 at 21:00
Seara bună !
Să vedem dacă trece 14 august, se vor finaliza legile ? Ăsta ar fi un indiciu despre ce va urma.
11 August, 2009 at 21:00
Carol , @141 ,
unui penelist adevarat poti sa-i amintesti zilnic adevarurile astea, el tot pe-a lui o tine :
„Basescu a vrut sa ne scoata pe noi de la guvernare, ne-a sabotat continuu, nu am guvernat cu PSD ci singuri , am avut cea mai buna guvernare din ultimii 20 de ani.”
11 August, 2009 at 21:02
Hi !
Sunt în viteză.
pentru că subiectul ce urmează e mai „usurel” şi e păcat să vă disturbez că abia venirăţi, postul meu intră cu 60′ mai târziu.
Îmi permit să nu mă supăr pe mine 😀
Chibiţ, dacă eşti pe fază şi ai un desen potrivit, poţi să-l pui.
11 August, 2009 at 21:02
@dora
eu ti-am raspuns de 5 ceasuri (#107) la ‘pendicele ala.
11 August, 2009 at 21:02
Chibiţ,
Adică să-l pui ca ilustraţie la postul următor 😀
11 August, 2009 at 21:02
penelist adevarat=penelist crizat
11 August, 2009 at 21:07
mai repede-
penelist-cretinizat.
11 August, 2009 at 21:09
aflati cä la conspiratie inafara tärii, s-au intanlit cu mogulii ,au fost psd si -pnl.
11 August, 2009 at 21:10
Si ca sa nu uit.
pt ca eu n-am vorbitor (alegerea mea) cu @stely, cea care declara senin ca „Nu cunosc doctori , geologi,matematicieni sau biologi care sa scrie (doar in secret ,poate) ” ii amintesc repede, din memorie ca:
Marele Dostoievski a fost inginer constructor
Cehov si Schiller au fost medici
Saint-Exupery a fost mecanic (ulterior si pilot)
Mark Twain a fost toata viata un biet subofiteras pe „barcile” de pe Mississippi
A. Buzura a fost medic
Ion Barbu a fost un matematician de renume
Fratii Geo Bogza si Radu Tudoran cred ca au fost ambii ofiteri
…si precis mai sunt cateva mii, eu doar pe astia-i am acum in minte 🙂
11 August, 2009 at 21:11
A anunţat şi Liviu Avram plecarea sa de la Cotidianul. Era as în anchete şi investigaţii.
11 August, 2009 at 21:11
dora,
repet , nu stiu ce plan de rezerva si-au clocit pesedracii in eventualitatea iesirii de la guvernare dar mi se pare de bun simt sa aiba unul.
In absentza acestor date importante intr-o analiza ce trebuie dusa pana la capat eu totusi nu-i vad bine.
Miscarea asta nu le va ajuta la prezidentiale.
Nu ca Geoana ar fi avut altfel vreo sansa , vorba lui Berceanu :” Ii rog pe domnii Geoana si Crin sa nu se razgandeasca si sa candideze asa cum au anuntat .
Pe ei oricare candidat din PDL ii poate bate lejer .”
11 August, 2009 at 21:15
Carol,
si-or mai fi si printre noi cativa poeti de literatura de sertar .
Si daca n-or fi chiar multi e bine de tinut minte ce a spus un mare savant
„puneti mana pe-o carte !”
😛
11 August, 2009 at 21:17
Servus,Dora ,
Esti la fel de dreapta ,si ,in plus ,plina de intelepciune.Nu puteam sa trec nepasatoare peste o nedreptate.Asa am perceput-o ,iar daca gresesc ,vreau argumente..Mi-a parut rau de interventia cam deplasata a lui UTS,care nu se dezminte.Luminita l-a perceput de buna intentie,dar nu a fost asa.A sarit repede sa arunce cu rahat inspre AVP si inspre mine ,
erijindu-se in „cruce de inchinat”..
El chiar ar fi trebuit sa taca …Nu are nici pe departe discernamintul necesar, ca sa dea lectii de buna purtare.
In alta ordine de idei ..Am citit update -ul tau .Eu nu cred ca este atit de usor pe cum vezi tu.Ar fi daca ar exista presa si tv.obiective si ar analiza pertinent situatia.Inchipuie-ti insa isteria ce se va declansa cu doua luni inainte de alegeri.Cu nemernicii din mass-media gata sa improste in toate directile ,ar trece in derizoriu bunele intentii ale PD-L si al lui E.Boc.
Ar sti ei sa faca zgomot cit sa nu mai inteleaga nimeni nimic.Au destui clantai si din ce imi dau seama ,liderii de sindicat deja au inceput sa mineze orice bruma de reforma.Sunt convinsa ca vom avea nervii pusi la grea incercare.
Radu Humor,
Te-as credita cu o justa judecata cind spui ca esti pornit impotriva lui T.Basescu ca s-a aliat cu „ei?”..Daca te referi la proaspata alianta la guvernare cu PSD.,esti in eroare.Pai ,cine i-a impins la aceasta alianta ?Nu PNL ?..Ce s-ar fi intimplat daca nu ar fi recurs la asta?..Opozitia ,vrei sa spui?.Bun,si ce ar fi facut PNL?Nu cumva asta este supararea voastra ? ca s-au dat peste cap unele intelegeri?
Nu inteleg si pace ..Cum crezi ca ar fi putut T.Basescu (singur)sa stirpeasca coruptia ?Sa vina in parlament si sa voteze in locul liberalilor lu’matale ,trimiterea dosarelor rechinului A.Nastase?.Sa mearga in completele de judecata si sa interzica judecatorilor aminarea pina la sf.asteapta al dosarelor lui : Copos,VOICULESCU,PATRICIU,REMES,PACURARU ,MURESAN ?..a ? asta ai vrea sa faca T.Basescu?
11 August, 2009 at 21:19
Dora
„Cum crezi ca se putea trece la legea lustratiei?Parlamentul colcaia de nomenclaturisti si odraslele lor…”
Pai, eu zic ca putea incerca s-o treaca la fel ca pe astea trei, prin asumare de raspundere !
Ar fi urlat cativa, dar ar fi fost salvata o tara !
11 August, 2009 at 21:22
@riddick
Da, a anuntat parca…din 31 August demisioneaza „amiabil” de la Cotidianul.
@lumy, nu ne dam noi asa usor! 🙂
Literatura de sertar, din pacate, n-are decat valoare sentimentala pt un cerc foarte restrans. Cred ca multora le lipseste (in afara de conditia materiala) curajul de a-si publica „operele”. Prefera sa le tina incuiate-n sertarase. Pacat.
11 August, 2009 at 21:29
@Carol: după 1989, practic doar 2-3 volume de sertar au fost publicate, dacă nu socotim şi „Luntrea lui Caron”, scris de Lucian Blaga şi rămas ca manuscris (dezvăluit de fiica sa).
Asta nu înseamnă că nu sunt şi altele, rămase manuscrisuri, ori publicate online.
11 August, 2009 at 21:30
Toti astia, inainte de a fi ce zici tu c-au fost, au fost scriitori nascuti, iar nu facuti.
Presupun ca stii ce-a zis Sadoveanu, cu ocazia discursului de deschidere la „Scoala de Literatura” infiintata la un moment dat de comunistii proletcultisti: „De aici nu vor iesi decat exact atatia scriitori cati au intrat”.
Dar ce e un scriitor – si mai ales un scriitor f.talentat, genial, cum se spune -, stii tu, mey, rumâne…? 💡
@ Stely si Lumy, daca chestiutza asta o sa v-aduca fericirea, uite…: imi cer iertare daca v-am supalat cu ceva, domnitzelor dragi… 😳
Pai se poa’, mey…?
11 August, 2009 at 21:33
@Riddick
Cu @luminita ne refeream la astia ca noi, tehnicieni semidocti-amatori care scriem poezii de amor si dupa aia invelim slanina-n ele. Ce spui tu, sunt opere clare, scrise de profesionisti! 🙂
11 August, 2009 at 21:34
@AVP
Exista cumva si altfel de scriitori, decat nascuti?
11 August, 2009 at 21:35
Carol,
scuze ca nu te-am amintit.De fapt am si dialogat intre timp.
Mi-a venit si mie in minte o carte fascinanta a dr.Lombroso-Geniu si nebunie –
11 August, 2009 at 21:36
AVP,
OK !
Azi nu sunt intr-una din zilele mele bune ca ti-as fi raspuns mai detaliat.
Timp de vorba om mai gasi .
11 August, 2009 at 21:40
Daca ai talent de romancier sau „poezel”, poti sa fii strungar, croitor sau inginer, talentul pusca afara odata si-odata. Sau niciodata. Dar e acolo. te nasti cu el, mori cu el.
Insa daca nu te-a pupat Clio, Caliope sau Etherpe cand te-ai nascut, poti face 10 facultati de filosofie, litere, limbi, jurnalistica…ca tot cacaturi scrii!
Asta incercam sa-i transmit doamnei @stely care pare convinsa ca talentul se invata intr-o facultate!
Si cu asta, pt mine e gata subiectul.
11 August, 2009 at 21:41
Carol,@163
😛 😀
Mie-mi place mai mult ecspresia de sintagma
„tinichigiu/tinichigie”.
Are ceva poietic in ea.
Si o rezonantza aparte , de zimtzi.
11 August, 2009 at 21:42
Radu,
o asemenea lege are multiple implicatii.Nu cred ca se putea prin forma asta simplificata.
Te-ai gandit probabil la cei cu raspundere si la simpli membrii de partid.Iti dai seama ce revolta se declansa si din partea societatii civile unde-si duce veacul,mai nou,si Constantinescu(fost secretar de partid).Ce lovitura pentru sustinatorii sai liberali(nu zic si eu l-am votat!)
11 August, 2009 at 21:43
@AVP
Ca tot ai intrebat. Habar n-am ce-a zis Sadoveanu in ziua respectiva. Dar zau ca nu mi-e deloc rusine si nici nu-mi fac vreun complex pt lacuna respectiva..
11 August, 2009 at 21:46
@luminita
Ia gata ca-ntindem coarda! 🙂
11 August, 2009 at 21:49
Stely:”Daca te referi la proaspata alianta la guvernare cu PSD.,esti in eroare.Pai ,cine i-a impins la aceasta alianta ?Nu PNL ?..”
„Impingerea” asta imi aminteste de simularile din fotbal, cand abia dupa reluare se observa ca cel care a cazut n-a fost nici macar atins 🙄 .
Dar oricum e prea tarziu spre a anula golul marcat/lasat in urma unei smecherii, de cele mai multe ori neobservate, sau mai bine zis, prost observate de catre conducatorul de joc.
Spre deosebire de altii, pe care-i pot acuza de rea vointa in acordarea penaltyului, arbitrii ca voi nu pot fi acuzati de rea intentie, ci doar de prost plasament( o anumita tabara)si prea mare distanta de faza(realitate).
Faptul ca 2 echipe/tabere s-au luptat pana in prelungiri pentru victoria asupra tarii asteia si rezultatul a fost hotarat de ura dintre doi jucatori de baza,vina pentru tot ce a urmat nu poate fi pusa doar in carca unuia.
Cu ce-i mai bun Boc decat Tariceanu ?!
Si n-au trecut decat 8 luni…
Cum se justifica dezastrul ” obtinut” in acest interval, de o coalitie de peste 70%?
A gasi tapi ispasitori in cei 30% mi se pare de domeniul ridicolului…
Cel putin !
11 August, 2009 at 21:49
Eu nu mai stiu nici ce-a zis mama acum o saptamana la telefon. Ar fi culmea sa stiu ce-a zis Sadoveanu acum 50 de ani.
11 August, 2009 at 21:50
Cum vrea bombonelul sa „reglementeze” Internetul :
ntr-un articol postat, marti, pe blogul personal, Adrian Nastase atrage atentia asupra pericolelor ascunse ale Internetului romanesc, caracterizat a fi „o tara a nimanui”, in plin proces de „manelizare”, si sugereaza „reglementarea democratica” a acestei „zone de libertate absoluta”, speculata in 2004 de „gherila digitala” a lui Traian Basescu.
„Una din inventiile marete ale campaniei lui Traian Basescu, din 2004, a fost gherila digitala – adica acel mijloc de campanie folosit pe Internet, care simula o voce a poporului ce este alaturi de el, dincolo de vocile cunoscute, asumate, din spatiul public”, scrie fostul premier PSD pe blog, in deschiderea unui articol ce militeaza pentru „reglementarea democratica” a Internetului romanesc.
http://www.ziare.com/Nastase_cere_controlul_gherilei_digitale_inventate_de_Basescu-849802.html
11 August, 2009 at 21:51
Stely,
perfect de acord cu tine.Intr-o singura privinta,nu!Talentul este un dar divin,cu el te nasti si mori.Se poate sa nu-l descoperi,dar el se manifesta intr-un fel sau altul.Nu meseria determina talentul si f.multi (inclusiv AVP) au trebuit sa profeseze o meserie pentru existenta.Nici super doctii nu s-au remarcat in domeniul artei fara talent.
Nu te superi,asa-i? 🙂
11 August, 2009 at 21:54
robin,
parca Bombo zicea ca avem doua Romanii.
Iata ca acum descopera ca avem trei !
11 August, 2009 at 21:55
Dezastrul nu-i in cei 30% de-acum. Dezastrul e in cei 70% care-au condus pana anul trecut. Ca aia au papat banii in 3 ani de-au lasat România in curu’ gol, nu astia de-acum care de cand au intrat la guvernare aduna frunze sa-si peteceasca „odoarele”. A avut grija Tariceanu sa-si ia broboada de borangic si s-o lase pe baba Românika cu opinci si cu ziare-n loc de sosete.
Cantati mai rasfirat pnl-ucilor ca vi s-a cam dus vremea! 🙂
11 August, 2009 at 21:55
AVP,
ai facut un gest elegant!Cred ca fetele nu intind coarda. 😆
Sanatatea sotiei tale dragi,felicitari pentru succesul recunoasterii meritelor,casa de piatra fiului tau. 😆
11 August, 2009 at 22:00
robin,
ce grijuliu a devenit Bombo cu presa democratica.Nu-i place comunicarea online ca,n-o poate controla. 🙂
11 August, 2009 at 22:03
Lumi, din fiecare casa pe care o are AN-usul contra naturii vede cite-o alta Romanie.
Stii ca daca „reglementa” el netul din 2004 incoace poate nu am fi conversat acum? 🙂
11 August, 2009 at 22:08
Viq,
Ca raspuns la dorinta lui AN de a reglementa netul ,cred c-ar trebui sa avem in fiecare saptamana cate o zi :TV ON LINE cu subiectul „ADRIAN NASTASE”.
Ca sa se sature !
11 August, 2009 at 22:09
Carol
„Si pana la urma ce-ati facut? N-aveti nici premier, nici presedinte de partid care sa va scoata din mizerie, nu sunteti nici la guvernare, pe Tariceanu l-ati mazilit ca pe ultima carpa si acum v-ati lipit efectiv de PSD ca pestisorii aia ce curata rechinii pe burtica!. Si tot voi mai aveti tupeu sa-l acuzati pe Basescu ca a facut pact cu PSD.”
Da, toate astea si inca ceva pe deasupra :
) a ajuns de rasul lumii, nemai fiind zi in care sa nu va aruncati in cap galetile cu laturi, ramase de le ospete in care ea(PSD, vorba Anastasei)si-o trage cu cine-i pica in mreje 😳 , si voi ne aratati pumnul noua, ca v-am lasat sa luati asemenea curva :roll:, cand o stia tot satul romanesc, numai voi nu stiati 😉
Din cauza noastra, casnicia voastra cu PSD( v-ati luat din dragoste :neutral:, de bani
11 August, 2009 at 22:13
@Radu Umoare
Faci o confuzie grosolana. Noi nu va aratam pumnul. Noi va aratam ceva mult mai eficient si mai dureros.. Va aratam dispretul!
11 August, 2009 at 22:15
Ma adresez cui vrea sa citeasca ..Carol a spus ca oricine poate sa fie scriitor si poet,vrind numai sa-l puna pe AVP la punct ptru ca a facut remarca ,pe care am considerat-o si eu nedreapta ,ca Luminita ca inginer de sisteme ?? nu are notiuni generale din alte domenii ,in special dintre cele umaniste.Carol a sarit in apararea Luminitei spunind ca o poezie poate fi scrisa „cu mare usurinta” de orice jurist,doctor,biolog,chimist etc..,dar …poetul nu poate in nici un caz sa priceapa tehnica sistemelor !!!.In concluzie AVP ca poet ,dar nu si ca jurist ,este mai limitat decit un inginer de sisteme..Da,sigur ca sunt in toata istoria literaturii clasice si poate si contemporane scriitori care au la baza studii de specialitate ,dar sa nu-mi spui ca au tras la „saiba” si ca si-au scris operele „pe genunchi „,in pauza de masa..
Si,da ..cred ca ar fi trebuit sa vin cu ex.din preajma noastra :ca mine,ca tine ,ca uts,etc.sau poate chiar sa vin cu ex.din din leatul lui AVP(optzecistii}.Cred ca o poezie ( o opera de valoare) se scrie cu truda si cu mult talent..
11 August, 2009 at 22:26
Carol
Asta cu Romania cu ziare-n picioare, te tradeaza ca un fin cunoscator al vietii romanesti 😉 si un la fel de fin umorist.
Vezi ca partenerul Nastase ii pune si bloguri in loc de silicoane 😆
De la postarea lui Viq cu lustratie-ilustratie, n-am mai avut motive de zambit
11 August, 2009 at 22:28
Stely, rastalmacesti ce a spus Carol la 167.
Mie mi se pare foarte clara si justa opinia lui. Iar exemplele date de el sint edificatoare. Cum adica exemple din preajma noastra? Administratorul de bloc, vinzatoarea de la piine, coafeza de la colt?
11 August, 2009 at 22:35
Carol : „Noi va aratam ceva mult mai eficient si mai dureros.. Va aratam dispretul!”
Mi-e teama ca acelasi lucru il aratati tuturor romanilor
+ un deget mijlociu fixat intr-un anumit fel 😳
Dar asa-i cand te inhaitezi cu toate haimanalele, si inca cu acte in regula, pentru un intreg mandat 🙄
11 August, 2009 at 22:40
Stely, a astepta de la Carol sau de la Uts – exempli gratia – obiectivitate, smeritate, respect pt valoare, intelepciune si omilitate e muult prea mult… Macar sa-i phootem tine intr-o minima civiliate si-ar fi ceva, mey…
ps. Il vazusi pe amicu nost cum o-ntoarse ca la Ploiesti… ? 🙄 Dupa ce ricană ca nu e cine stie ce mare filosofie ca să scrii o poesie, pe urmă concluzionă fix din contra…: numai cine are geniu – adicătelea e născut, iar nu făcut – poa’ să fie cel mai mare poet de pe glie, pe când cel care e doar „învăţat” n-ar phootea fi decât un cabotin de tragi-comedie…
11 August, 2009 at 22:48
AVP,
Sunt convinsa ca tu m-ai inteles perfect..Mi se pare mie ca exista un consens ?..Eu am spus altceva? ..Hai, ca ne invirtim precum ciinele in jurul cozii.Am tras totusi o concluzie :v-am bagat pe toti „in ceata „,dar nu am avut intentia. 🙄
P.S.AVP,esti asa cum te-am perceput de la inceput :cel mai bun.
11 August, 2009 at 23:01
Robin,
Discutia de astazi este continuarea celei de ieri.Daca vrei sa prinzi firul mergi pe urmele discutiei de ieri..Carol s-a trezit azi sa -mi dea un raspuns indirect la o postare a mea de ieri. Ai vazut si tu cum s-a eschivat sa mi se adreseze direct ..Habar nu am de cind si de ce tine ranchiuna ..
Daca nu te-ai lamurit, ca eu tocmai am sustinut si ieri si azi, acelasi lucru ca si voi toti ,cIteste cu atentia postarea #188 a lui AVP.
11 August, 2009 at 23:12
Stely, nu ma intereseaza frecusurile dintre voi.
Eu m-am referit doar la opinia lui Carol referitoare la talent de la 167. M-a intrigat interpretarea eronata/exagerata pe care ai emis-o la 184.
Nu stiu daca sa o pun pe seama faptului ca nu ai inteles exact ce a vrut sa spuna sau pt ca vrei sa-i platesti o polita.
Avind in vedere ca esti o tipa perspicace, iar Carol e un comentator care are darul de a se exprima limpede si direct, ramine varianta a 2-a.
11 August, 2009 at 23:33
Robino, faptul ca Carol se exprima simplicissim, in rutine alb-negru, ca-n basmele rumânilor, nu inseamna ca se exprima limpede. Limpiditatea nu e doar suprafată linistitoare, ci si – mai ales – adancime învigorătoare, aloo… Or, Carolica al tau e tot atat de adanc ca un galdau de ratisoare, dear surioare mare amatoare de divertisment footil si de alte jap-jap-uri populare pe blogusoare, pe blogusoare… lol
12 August, 2009 at 00:20
@AVP
Iar ai luat-o pe aratura…Alcoolul cumva?
Ia citeaza-ma corect daca tot nu poti sa-ti tragi sufletul de grija mea! Ia vezi cum am scris eu acolo, litera cu litera!
Vrei sa-ti reamintesc?
„Un inginer, matematician, fizician, doctor sau chimist, poate oricand sa scrie poezii. Bune, rele, foarte rele sau… geniale!”
Ce n-ai inteles de-aici? Unde e intorsatura?
Te tot umezesti pe-aici mai ceva ca o pisicuta in calduri. Cand iti raspund, nu e bine, cand te ignor nu e bine. Nu-ti dai pace si gata.
Pai, „priatelo” atunci nu mai plange cand ti se raspunde pe masura „genialitatii” pt ca tu ti-o cauti cu lumânarea de fiecare data! Hotareste-te si facem cum vrei tu numai sa-ti vezi de treaba si sa poti sa dormi linistit!
Vrei sa te declar un geniu?
Uite, EU, CAROL, IL CONSIDER PE AVP UN GENIU!!!
Altceva?
@stely, n-am nimic cu tine, ti-am explicat asta demult dar, ca de obicei, tu uiti ce nu-ti convine. Ti-am zis de mult ca nu mai dialoghez cu tine pt ca ori te shifonezi cand nu e cazul ori imi sucesti vorbele dupa cum iti cade tie bine. Cand e vb de AVP tu deja devii un fel de robotel teleghidat, cu periutele pregatite pt reverele respectivului. Asa ca, fara nicio ranchiuna, prefer sa ne ignoram reciproc. Eu m-am tinut de cuvant pana acum si o voi face si pe mai departe. Suntem pe lungimi de unda complet diferite si nu cred ca e vreo tragedie daca te ignor in continuare!
M-ati omorât cu genialitatea voastra. Pana ieri-alaltaieri el se plangea pe-aici ca e necajit si vai de capul lui. I-am dat pace de fiecare data cand s-a legat de mine. Mai, o fi necajit omul, nu-l mai bag in seama, nu-i mai raspund la provocari si gata. Dar el, nu si nu! Lui ii trebuie circ!
Daca vei publica vreodata vreo carte, orice, promit solemn ca voi cumpara 10 volume ca sa-ti intre niste bani in cont. Pe unu-l pun in biblioteca iar cu celelalte 9 aprind focul in camin. Hartia-i hartie!.
Bun asa?
Gatam o data circul asta sau nu? Ca eu am rabdare destula cu voi si nu ma intimidez in fata geniilor (autointitulate) si nici a celor care le poarta trena!
Alte nelamuriri? Hai, aici..deversati, ca sa nu mai mâzgalim si tema noua!
12 August, 2009 at 00:23
Aloo, interactionez doar cu cine ma face sa ma simt bine.In sens intelectual, biensur. 🙂
Asta-i legea firii, limpede si necrutatoare.
Intr-adevar, pe net caut divertismentul si informatiile si nu vad nimic rau in asta.
Bon soir!
12 August, 2009 at 00:26
Carol rulz! 😀
12 August, 2009 at 10:53
#193 – Citatu lu Carol suna de fapt asa:
Am redat in intregime citatu cu pricina (pe care zmecheru lu peshte l-a trunchiat vulpeste, crezand ca nimeni in jungla internetului nu-l mai gaseste…lol) doar pt ca sa observe si amatorii de distractii pe de-a moca, dar care au cat de cat obraz, cu ce speciemen (obraznicatura e un dulce eufemism…) au de a face… ; specimen pe care evident ca eu l-as lasa in pace, daca, pe de alta parte, multi dup-aciia nu l-ar considera un hom serios si chiar dibace, pai cum drea, numai bun de a fi arestuit de Regele Bombonel inaintea chiar a regelui hyperspatziului, nen-su avepel… 😉
Asadar, imediat dupa citatu ala („Un inginer, matematician, fizician, doctor sau chimist, poate oricand sa scrie poezii. Bune, rele, foarte rele sau… geniale!”), cu care istetzu nost a crezut ca-i astupa gura poeselului, ipochimenu dixit:
Ce vbesti, Frantz…? 😉 Dar de marele Dostoievski (scriitor nascut, iar nu facut, n-asa…?) care a ajuns si ingineru constructor Fiodor Mihailovici, ai auzit…?
Dar de marii scriitori, nascuti, iar nu facuti, Cehov si Shiller, care au ajuns medici (ca si tine), ai auzit… ?
Dar de fermecatoru scriitor Twain, care a ajuns si un subofiteras cica oarecare, ai auzit, fratioare…?
Dar de unicu nostrum Ion Barbu, nascut, iar nu facut, care a ajuns renumitu Dan Barbilian, matematician temut, oi fi auzit…?
Dar de genialu poet Goethe, care a functionat intre altele si ca un advocatel de provincie, n-asa?, apoi ca eminent jurist de Curte, ministru si chiar a ajuns un important om de stiinta (cu contributii notabile in optica, de ex.), ai auzit…?
Dar de si mai genialu Shackespeare, poet nascut, iar nu facut, n-asa?, care la viata sa a fost si un actoras de mana a doua sadea, ai auzit, cumva…?
Dar de avp, he-he, poet nascut, iar nu facut, care s-a zbatut si ca umil jurisconsult de provincie, dar care a scris si cea mai uluitoare cosmogonie care a fost, este si-o sa mai fie, ai auzit, badie…? lol
Dupa cum vezi, mey papusa, ti-am raspuns chiar cu argumentele tele, pe care ti le-am intors pe dos ca o manusa… Hai, du-te naiba d-aciia…