Acum, că „fierbinţeala” confruntării politice pe subiectul asumării răspunderii cu forţa a mai pălit olecuţă, poate putem arunca o privire şi la fondul problemei.
(Bineînţeles, dacă v-aţi hotărât să terminaţi cu trasul fesului pe ochi unul altuia, de pus pastă de dinţi în flaconu’ cu şampon şi invers…)
Cred că e bine să privim asta pentru că riscăm să ajungem la anomalii destul de păguboase dacă uităm esenţialul. Spre exemplu să susţinem reformele pentru că-s iniţiate de Boc-PDL-Băsescu, în loc să-i susţinem pe respectivii pentru că iniţiază reforme.
Şi nu e acelaşi lucru.
Pentru asta e nevoie să pricepem cât mai bine CE Dumnezeului e cu reforma asta în învăţământ, de ce astea ale Androneascăi sunt proaste şi alea ale lui Miclea sunt gigea, care e obiectivul urmărit….şi alte frunzuliţe d’astea….
Că doamna Ecaterina Andronescu este poate una din cele mai puţin indicate persoane pentru a reforma ministerul cu pricina, reiese foarte clar din metoda mizerabilă folosită de domnia sa braţ-la-braţ cu domnul Geoană, când au încuiat studenţii în sala de şedinţe a Universităţii Dimitrie Cantemir, spre a le bate-n ţeastă cuie comuniste într-un discurs electoral la care a fost prezentată drept „viitorul ministru al Învăţământului”,  ca să fie ciocănelele mai grele olecuţă (dacă v-a scăpat relatarea lui Radu Buturoagă, o puteţi accesa AICI.)

În primul rând reforma în sine este prost percepută de doamna ministru, o foarte bună precizare fiind : „..Termenul înseamnă, pe scurt, să schimbi o stare de lucruri în mai bine….Or, la noi se pare efectiv că reforma înseamnă a modifica ceva, nu contează ce. Ţelul ei este să schimbe…” făcut de DOC AICI

Spnea cineva că doamna Andronescu e doar o unealtă a pesedeilor. Aşa o fi.
Dar se dovedeşte a fi o unealtă extrem de ascuţită şi diabolic inteligentă. Ştie foarte bine ce vrea să mutileze acolo. Şi ştie cum să ameţească auditoriul spre a crea impresia că face ceva bun. Nu face !
Cea mai scurtă şi eficientă exprimare a obiectivului necesar a fost şi cea ce a stârnit un scandal idiot cu ceva vreme în urmă. Normal. Era spusă de Traian Băsescu 😀
Piratul a exprimat în câteva cuvinte esenţa schimbării, sensul în care măsurile trebuie să acţioneze, pe cât de clar pe atât de plastic. Tembeliziunile au sărit cu macrofoanele în „capetele filosoafe” spre a le scoate cu forcepsul părerea anipirat. Spre lauda lor, oamenii ăia chiar gândesc şi înţeleg ce gândesc. Aşa că dorinţa de a declanşa un conflict pe tema tinichigiilor, a alunecat în ridicol.
Vorbim evident de cheltuieli mai mici, de efect favorabil mai mare privind capacitatea absolvenţilor de a se integra activ, productiv şi eficace într-o economie aflată în plin proces de transformare. Din mers.

Problema de bază este însă faptul că creierul de tip PSD funcţionează pe sistem „Mie ce-mi iese din asta ?”
Reformă. Bun. Dar cum să fac reforma ca să scot un beneficiu direct, personal, palpabil şi imediat ?
Motiv pentru care pachetul de legi „Miclea” nu ar fi pasă-mi-te „mai cu moţ” decât al pesedeului. Ba e !
Diferenţele sunt uriaşe, iar  strategia parşivă a doamnei ministru privind sforăitorul „Cod al Educaţiei”, o mare manipulare.

Dar esenţa întregii istorii stă (cum se putea altfel :D) tot în vorbele aruncate cu furca de pirat.
Ceea ce a spus este poate unul din cele mai importante obiective ale învăţământului modern. A repetat cu încăpăţânare necesitatea unei „reforme curriculare” care să se axeze pe nevoile beneficiarului actului de educaţie. Iar BENEFICIARUL ESTE ELEVUL !!!   NU DASCĂLUL !!!
Sistemul de învăţământ trebuie să pregătească oameni potriviţi pentru societatea în care trăiesc şi pentru cea care urmează. Nu pentru una care a fost. Oameni capabili să folosească productiv ceea ce învaţă. Concepţie care este la 180* faţă de ceea ce e în capul doamnei Andronescu şi care se repercutează în acţiunile sale ministeriale.

Dar piratul nu e un specialist al sistemului de învăţământ !
Oare el are dreptate sau „profesionista” Andronescu Ecaterina ?
Aveţi aici o părere punctuală a unui adevărat profesionist în domeniu, Arthur T. Benjamin, Department of Mathematics Harvey Mudd College, Claremont (CA), la activ cu jucărele de genul „George E. Nicholson Prize”-1988, „Haimo Prize”-2000, „Beckenbach Book Prize”-2006… şamd. pentru detalii :

http://www.math.hmc.edu/~benjamin/

[blip.tv ?posts_id=2424034&dest=-1]

Sper să nu vi se pară prea grea pentru Weekend !
Viq
**********************************************************

Anunțuri