Prognoza privind rata de participare la vot , pentru alegerile prezidentiale – 2009:
(tabel)
Turul -I- , 22 Noiembrie 2009
Cei 47 % (baza de vot) si-au declarat optiunea electorala pentru candidatii potentiali , rezultatele fiind urmatoarele :
(tabel)
Turul -II- , 6 Decembrie 2009
Intentia de vot pentru principalii competitori , clasati pe primele locuri,in turul-I-
(tabel)
Probabilitatea de garantare a rezultatelor 95%
Eroarea maxima admisa 1,5 %
Volum esantion 4268 subiecti
Perioada cercetarii sociologice : 25 august – 7 septembrie
Anunțuri
13 Septembrie, 2009 at 14:39
Eu cred că Băsescu va avea mai mult de 33% în primul tur, iar în turul doi va avea mai mult de 53% în competiţia cu Geolgău.
13 Septembrie, 2009 at 14:41
Da’ nu pot să mă crucesc de succesul pe care îl are ga(rgara)giul de Oprescu…
13 Septembrie, 2009 at 14:42
Gabriel , sa dea Domnul … oricum , la o prima vedere , Oprescu sta destul de bine , nu credeam ca la nivel national sa-l voteze atitia , aproape ca si pe Antonescu !!!
Asta este cea mai mare surpriza , ca sa zic asa …… Inseamna ca pe 20 , duminica viitoare , Oparescu sigur se lanseaza in cursa pt. Cotroceni
13 Septembrie, 2009 at 14:43
eheeeeeeee , amindoi am zis acelasi lucru , in acelasi timp !! Spiritele mari , GABI ,
CE SA-I FACI !! 🙂
13 Septembrie, 2009 at 14:48
Asta explica cosmarul lui „Geolgău”… 😆
Vezi si >>> http://qibitz.blogspot.com/
13 Septembrie, 2009 at 14:49
n-avem ce face 🙂
De aia mă mir că nu vezi în mişcarea Oprescu un sprijin pentru Geoană.
Altfel PSD ar face cadou voturile bucureştenilor lui Băsescu.
13 Septembrie, 2009 at 14:51
Mda, oprila are cam mult, mai ales ca lumea inca nu il percepe ca un candidat sigur.
La turul 2 nu e aproape nici o diferenta intre oprescu si geoana. S aiba acelasi electorat?
Cred totusi ca SO ar putea sa stringa mai multe voturi decit MG; a fost destul de viclean(el sau ilici) sa se desprinda cit de cit de psd. Unii s-ar putea lasa pacaliti de „independent”, iar asta s-ar putea sa-i mobilizeze sa vina la vot in turul 2.
Participarea mi se pare periculos de mica. De regula, in sondaje doritorii de vot se declara mai multi decit in realitate.
Au fost alegeri cind intre sondaj si prezenta reala au fost diferente de 10-15%.
Surprinzator si procentul celor care spun „sigur nu vin la vot”. Aproape ca egaleaza pe cei care vin „sigur”.Nasol. 😦
13 Septembrie, 2009 at 14:51
strategia e următoare:
fragmentare cît mai largă opţiunilor pentru ca în turul 2 aceste voturi NON-Băsescu să fie proclamate ANTI-Băsescu
13 Septembrie, 2009 at 14:55
Chibit, s-ar putea sa fie un cosmar premonitoriu. 🙂
http://www.realitatea.net/filialele-pd-l–au-termen-pana-pe-15-septembrie-sa-anunte-la-centru-daca-vor-sa-continue-parteneriatul-cu-psd_613317.html
13 Septembrie, 2009 at 14:56
Robina , SIGUR – SIGUR (e stabilit axiologic ! , deja 🙂 ) dintre cei care declara ca vin sigur si foarte sigur , citeva procente bune nu vin sa voteze ……. asa ca , ,ma tem ca ai dreptate …. chiar au reusit jigodiile din presa sa le produca oamenilor lehamite de politica , cum bine se spunea si in raportul Oxford Analytica.
13 Septembrie, 2009 at 15:01
Gabi, clar da. Vor sa repete iunie 2008.
Atentie la bazinul celor 39% care spun „sigur nu”. Poate e mai bine ca procentul decisilor sa nu voteze e mai mare decit al nehotaritilor. Asa, poate in turul 2 cei „322” nu vor avea de unde sa „extraga” prea multi votanti de partea lor.
Dar nu se stie niciodata. Electoratul nu mai seamna cu ce era acum citiva ani.
Nici un candidat nu se poate lauda cu un electorat statornic, omogen, interesat. Totul e fluid, la fiecare moment/eveniment situatia se schimba.
Cred ca cel mai greu o duc cei care fac sondaje. 🙂
13 Septembrie, 2009 at 15:05
Robina , vezi ca-i „nu / sigur nu ” … la fel ca la ceilalti care zic ca vin sa voteze , si dintre astia ( mai ales cei care zic „nu” ) or sa voteze totusi … dar un procent fff mic ,in comparatie cu cei care zic „da” dar nu se vor prezenta la vot !!
Sper ca m-am facut intzeles ! 🙂 🙂 🙂
13 Septembrie, 2009 at 15:08
Emile, cand s-a facut calibrarea la ce numar alegtori s-au raportat?
La 18,3 milioane sau la cel real?
Se stie ca numai in Spania si Italia traiesc peste doua milioane de romani….
*******************
Thor reply :
Habar n-am de alte date ale sondajului !!
N-am facut decit copy-paste …….. 😆
13 Septembrie, 2009 at 15:09
Thor, românul e(sau a fost?) un mare consumator de programe tv, indeosebi de stiri.
Si atunci cind e bombardat ceas de ceas cu scandal, timpenii, stiri negative, pesimism generalizat etc, e de inteles atitudinea lui.
Cred ca ce i-a demobilizat si dezinteresat cel mai mult pe români a fost intoarcerea „dinozaurilor”.
Nu e deloc usor ca, dupa 20 de ani de sacrificii si lupta, sa vezi ca o iei de la capat, ca in fruntea „bucatelor” sint tot imbuibatii de ieri, in loc sa vezi fetze noi.
13 Septembrie, 2009 at 15:14
Thor, am inteles perfect. 🙂
Pai si eu am lasat o marja de indoiala la #11; sigur dintre cei care spun NU vor veni la vot. Citi? depinde de cine va ramine in turul 2 si de evenimente.
33% pt TB nu e rau, dar nu e nici linistitor.
13 Septembrie, 2009 at 15:15
pare un sondaj csop…deci, comandat de pdl…cifrele nu sunt prea incurajatoare pentru base…mai ales in turul 2…ai cifre si pentru partide ?
13 Septembrie, 2009 at 15:15
Robina , acum il analizez si eu ….Nu vi se pare ca , totul s-a restrins la „talibanii” care voteaza ori cu unii ori cu altii ??
Am impresia tot mai mult ca daca datele astea se adeveresc si in practica ( si in doua luni nu se mai pot schimba in mod radical ) , atunci partidul care-si va mobiliza mai bine electoratul dur , ala va pune si presedintele in scaunul de la Cotroceni ….
Iar asta , logic , inseamna ca totusi atit Antonescu cit si „insependentul” care nu are decit 1/3 din PSD ( Oprescu) nu prea au sanse la intrarea in turul 2 …
Gresesc , cumva , in rationamentul asta ??
13 Septembrie, 2009 at 15:17
Liviu , nu ! Asta e tot ce am ! 🙂
p.s.
un sfat important : nu te lasa amagit de forma grafica a tabelelor ! Poate ca altii s-au gindit inaintea ta , la asta !! 😆
eheeeeeeeeeeee !! 🙄
13 Septembrie, 2009 at 15:21
33% Basescu cam putin, dar:
– sa nu uitam 15 septembrie: Basescu in Parlament;
– sa nu uitam poate o schimbare de directie la irealitatea tv…
– mai sint multe necunoscute, care nu au fost luate in considerare in sondaj (cum ar fi PNTcd sa voteze cu Basescu etc)
13 Septembrie, 2009 at 15:24
Skorpi , hai , intzeleg ca Liviu n-a vazut decit cifrele din primul tur ….. Dar de la tine am pretentii ! 🙂
Cum sa fie putin , in turul 2 , o diferentza de 6 % din aprox. 8 milioane de voturi ???
eheeeee !! Macar sa-l devanseze Dictatorul cu 6 procente pe Prostanac , ca ies la Universitate , la oCiuleandra , cit de nashpa o sa fie vremea pe 6 decembrie ! 😆
13 Septembrie, 2009 at 15:28
thor,
eu m-am uitat doar la turul I; acolo am facut aprecierea ca este putin, desi stiu exact DE CE este putin…efectul silberstein/finkelstein introdus in toata mass-media a dat roade…
adica ma enerveaza nedreptatea, oamenii chiar nu realizeaza ca piratul vrea binele pentru cretinii de noi….
si nu vorbesc doar de cei fara scoala..
oricum ne vom intilni sigur la ciulendre multe…
😛
13 Septembrie, 2009 at 15:29
si nici cifrele nu sint batute in cuie!
surprize pozitive pentru noi pot aparea…
astept 15 septembrie si nu numai….
🙂
13 Septembrie, 2009 at 15:33
Thor, parca eu as gindi putin altfel.
Asa-i, au ramas sa voteze „nucleele dure” ale partidelor. Dar sa nu uitam ca acum nu sint alegeri pt partide, ci pt o persoana cu o individualitate care va cintari destul de mult in ponderea rezultatului.
Care electorat se mobilizeaza mai greu?Cel de „dreapta”, ce-o mai fi insemnind si asta in RO. Votant inteligent(poate 1 data il prostesti, a 2-a oara nu), pretentios, fitzos, suparacios, idealist, nerabdator, „infidel” 🙂 . Cel putin asa percep eu votantul de dreapta.
Se pare ca majoritatatea electoratului de dreapta e „arondat” lui TB, cel putin pina acum.
Deci TB are o problema cu electoratul lui,mai bine zis cu mobilizarea.
De asta a inceput sa se orienteze spre tot „ce misca” la votare, in special mediul rural sau comunitati urbane mici/mijlocii.
13 Septembrie, 2009 at 15:38
La RTV e prezentata o harta cu filialele PDL care vor sa rupa protocolul cu PSD. Poate gasim un link mai tirziu.
Skorpi, Pntcd nu cred ca va conta in ecuatia alegerilor, poate doar ca sprijin financiar. O fi Milut asa de darnic? 🙂
Of, mi-am adus aminte de Pavelescu. Ma duc dupa o bomboana cu lamiieee. Bleah! 😦
13 Septembrie, 2009 at 15:40
Robin
Prea complici 🙂 problema cu segmentarea electoratului.
Romînii vor avea de ales între un prostănac şi Băsescu.
Scurt. 😀
13 Septembrie, 2009 at 15:42
Prostănac sau Non-prostănac?
Aceasta-i întrebarea? 😆
13 Septembrie, 2009 at 15:43
Romania va alege intre un Pirat si un broscoi-felcer, nu crezi, gabriel??
mai ales daca crin si geolgau vor fi dati afara din cursa de ilici + patriciu…
13 Septembrie, 2009 at 15:46
Jigodiile de la Antena 3 au manipulat iar grosier:
Au ignorat complet huiduielile împotriva lui Geoană.
Au vorbit de huiduieli la adresa reprezentanţilor PDL.
13 Septembrie, 2009 at 15:47
o’sk
nu. în finală va fi meciul Piratului cu Geolgăul
13 Septembrie, 2009 at 15:50
Oprescu mai are drept obiectiv colectarea voturilor „nehotărîţilor” ş-a „independenţilor” din toată ţara, să i le pună mură-n gură Prostănacului.
Dar ţinta principală rămîne Bucureştiul.
13 Septembrie, 2009 at 15:52
Sincer (si apropae sigur) in finala se vor infrunta Geolgaul prostanac si Basescu !
Asta cred si eu !
13 Septembrie, 2009 at 15:52
Trebuie urnit Bucureştiul, de la referendumul din 2007, participarea scade constant.
13 Septembrie, 2009 at 15:56
Riddick , Bucurestiul este prea riscant ! A dovedit deja asta … Din cauza asta ,pe liga Ardeal ( care-i deja adjudecat de Pirat) se cauta , cum spunea si Robina , fiefuri noi , in provincia ,in orase mici si comune mari , in Moldova ……….
Eu cred ca daca Flutur si Simirad ocupa Moldova ( sau macar majtritatea judeteleor ) Bucurestiul nu mai poate sa incline hotaritor balantza !
Asta , nu ca n-ar trebui ca Bucurestiul sa ramina portocaliu , pe mai departe !! 🙂
13 Septembrie, 2009 at 15:58
Thor,Asa cum arata situatia acum,vom vedea ciulendra in piata la Universitate
@Skorpy,eu vreau o schimbare de directie,sau
mai exact o revenire la normal a directiei la
TVR,ca doar e televisiune nationala !Asta este o tema de casa ptr.Bocutz.
13 Septembrie, 2009 at 16:02
Oprescu a ajuns primar pe fond de neparticipare a bucureştenilor. Poate la turul doi să iasă lumea la vot, ca in 2004.
13 Septembrie, 2009 at 16:03
Emily : te invit inca de pe acum la o invirtita !! 🙂
Descopar , cu cit ma uit la procente alte chestii tari : 12 % intre Prostanac si Pirat …… Pacat ca n-avem si procentele partidelor , sa vedem la cit din procentul PSD se afla Prostanacul … probabil , pe la 2/3 , iar o treime il voteza pe Oparescu !!
Asa vedem si care-i raportul de forte in psd , Ilici – Prostanac !!!
13 Septembrie, 2009 at 16:04
L-au chemat pe sassu la discuţii în comisia de cultură – media. Cam târziu.
13 Septembrie, 2009 at 16:05
Gabi, de cind s-a l-ati ales
pe Doctor Chin, eu suflu si in iaurt. 🙂
Nu faceti iar greseala de a subestima lupta asta!
Electoratul e din ce in ce mai fragmentat,e ca un puzzle! Ai facut vreodata un puzzle cu 1000 de piese?
13 Septembrie, 2009 at 16:08
Riddick, ma indoiesc ca s-ar putea reproduce macar 30% din atmosfera din 2004. Atunci a fost o lupta pe „viata si pe moarte” 🙂
Andronic zice ca pina la urma ramine Geoana candidatul PSD. Sa vedem daca azi isi anunta oparila candidatura.
13 Septembrie, 2009 at 16:09
Robin, doar n-ai văzut filmele din seria Saw (Puzzle mortal) ?! 😉
13 Septembrie, 2009 at 16:13
Cu cat a intrat Basescu in 2004 in turul 2 ?
13 Septembrie, 2009 at 16:15
Riddick, e o serie? Valeu, ca sinistra mai e.Pe asta din clip l-am vazut acum citiva ani, nu-mi mai amintesc finalul.
Intr-o vreme „devoram” 🙂 filmele horror, dar nu alea cu singe pe pereti, alea de atmosfera.
Acum, parca nu-mi mai plac. Probabil vad destul horror la RTV si Antenele X. 😆
13 Septembrie, 2009 at 16:18
Salut, Maria!
Uite aici:
http://ro.wikipedia.org/wiki/Alegeri_preziden%C5%A3iale_%C3%AEn_Rom%C3%A2nia,_2004
13 Septembrie, 2009 at 16:25
In 2004 base a cistigat la mustati, cu tinerii de la ora 7 seara care votau in gara…
De frica lui Nastase presedintinte. Acum Basescu nu mai are cel putin avantajul asta. Nici unul din cei 3 contracandidati nu e odios cum era Bombo dupa 4 ani de PM.
In schimb Piratul are alte avantaje pe care inainte nu le avea
13 Septembrie, 2009 at 16:29
Ce va mai mirati ca Oprescu are cat are. A fost el criticat pentru non-activitate, niscaiva coruptie ? Tacere totala. Amintiti-va ce taraboi era referitor la Videanu pe ecranele patriei, care chiar facea ceva pentru Bucuresti. Va mai amintiti cum ne aratau de 100 de ori pe zi, cat de greu se circula in Bucuresti, asta pentru ca Videanu primarul asfalta marile bulevarde, creandu-ne mare disconfort ? Bucuresteanul cel mai instruit, cel mai informat a se citi cel mai lasat a fi manipulat, a pus botul. Se pare ca si provincia. HALAL SA NE FIE ! ca ne lasam facuti de tonomate. De aici si maximul lor tupeu. Vad ca le merge.
Mai vedeti ofuscati pe la televizoare ca se inchide pasajul cutare, ori artera cutare ori la ploi torentiale, cand nu mai fac fata rigolele, cum ca e vinovat primarul,(si chiar nu e). Ia ganditi-va o secunda cum ar fi comentat moguliada, de era primar Videanu.
Ce ma bucur ca le-a tras-o Base si nu s-a dus dimineata la Tebea. Ce satisfactie pe cei doi antenististi de la masuta, cum ca a fost huiduit Basescu. Le-a tras-o iar ! CAT MA BUCUR !
Skorpi si all,
Nu credeti in IRTV si trustul Catavencu ! E „curve” rau de tot, da rau de tot ! Cica se rebrenduiesc ei. As ! Macar noi sa nu-i credem, ca uite lumea pune botul. Off fir-ar sa fie, nu se mai desteapta neamul asta odata. Din partea mea sa nu mai aud nici de menajera lui EL, cretuleasca nici de nicolicea, in vecii vecilor, bine a zis cine a zis „da-i dracului p’amandoi”.
13 Septembrie, 2009 at 16:31
Mersi de remember Robin. Piratu acu 5 ani a cistigat in Ardeal(fara nord vest) si Dobrogea – +bucale = Atit Iar ungurimea a votat in 1 cu Marco si in 2 cu Bombo.
13 Septembrie, 2009 at 16:32
Emil
Da, e mai puţin mobilizatoare pentru electoratul de dreapta prezenţa Prostănacului.
Sper să-şi dea seama că ar trebui să fie la fel de înspăimîntaţi: în fond ceea ce se afla în spatele (sic) lui Hadrian se află şi în spatele lui Geoană.
13 Septembrie, 2009 at 16:33
Stiu cine a zis “da-i dracului p’amandoi”. M-a uns pe suflet.
13 Septembrie, 2009 at 16:33
scuze, comentariul era pentru UTS #45
13 Septembrie, 2009 at 16:38
UTS 45, dezvolta :
„In schimb Piratul are alte avantaje pe care inainte nu le avea” 🙂
13 Septembrie, 2009 at 16:39
Are Moldova, pe care inainte n-o avea.
13 Septembrie, 2009 at 16:39
Guvernul lui VC Tudor:
premier – Gheorghe Funar,
ministru de Interne – Marius Marinescu,
la Justitie – Lucian Bolcas, iar la
Educatie – Gheorghe Buzatu.
_____
O, yes! 🙂
http://www.hotnews.ro/stiri-politic-6143351-tudor-intrebat-daca-castiga-prezidentialele-yes.htm
13 Septembrie, 2009 at 16:39
Da Gabriel,
Atunci Bombo era odios, cu arestarea lui Ciuvica etc. Dupa ce a iesit primul in turul 1 si a provocat stupoarea generala, s-au mobilizat disperatii care erau gata sa emigreze.
Acum lenesii vor zice: Ei, Prostanaku e prost deci nu e periculos. Krin are ochi albastri, vorbeste frumos. iar Oprescu spune sarutmina doamna la toate ziaristele si femeile de servici cind e cu televiziunea in circa. Iar Basescu, e adevarat ca se iau aia de el, dar fara el poate e mai multa liniste si poate o fi ceva cu fratisu care exporta armament si bombe cu clabuci….
E cam nasol sondajul asta
13 Septembrie, 2009 at 16:41
Imi pare rau ca s-a schimbat tema si n-am putut sa-mi mai onorez statutul de comentator „protocronic „al lui AVP.Aseara nu am putut din varii motive..Unul dintre ele find starea de „plictiseala” si imobilism a „voinikului”,care mi s-a transmis.Desi prima postare este scrisa de f.mult timp ,ea este mai actuala ca oricind.De fapt cred ca asta este cauza starii de aseara a lui AVP.Faptul ca A.Paunescu continua sa fie considerat un poet de valoare, si acum ,cind ,iata,au trecut aproape 20 de ani, este chiar descurajant ..Cu atit mai mult cu cit chiar pe blogul lui D.Tudoran am intilnit asemenea aprecieri.Ba chiar el(D.Tudoran) fiind unul dintre acestia.
AVP considera ca poetul are valoare atunci cind el este un „Creator”de :stil nou ,mai „fistichiu”,de un curent nou ,avangardist, de teme cu conotatii multiple, care sa indemne cititorul la meditatie cu privire la existentialism.
El cred ca numai asa poetul va fi „iepocal”,asa cum au fost „lunedistii” (printre care se afla siel)anilor 80 (optzecistii).Poeti ca A.Paunescu ,A.Doinas ,D.Desliu vor disparea odata cu generatia care i-a propulsat .
AVP este suparat pe buna dreptate pe criticul N.Manolescu cit si pe editorii de carte, care nu au facut ,din lasitate,nimic spre a-i reaseza in locul binemeritat ,adica al scriitorilor de poezie populista de tip „manea”.
Un poet sau scriitor(artist) este „vanitos” ceea ce nu-i rusinos, ptru ca el odata laudat este stimulat ,iar daca este controversat si criticat ,el dovedeste ca a stirnit interes ptru arta lui ..adica este „viu”..exista.In final el mai spune(asa cred) ca ,da ,criticul de arta da un semnal ,un atestat ,oficializeaza artistul..El este profesionistul de critica literara care aseaza artistul in matca , ii da un credit si” pasaport „,ptru lansare ..Un artist de valoare nu trebuie sa fie ..”popular” ..El poate sa aiba un nr.mai mic de admiratori,dar sa fie „adevarati”,pe aceiasi lg.de unda ,in consens cu gindirea si spiritul artistului.
Chiar sa-l si iubeasca, atunci cind ii descopera in arta .. 🙄 adica de ce un poet mai „fistichiu”,sa nu aiba fani adevarati ,mey ? 😀
13 Septembrie, 2009 at 16:41
Plus electoratul de dreapta care ori nu se duce in turul II, ori daca se duce, in niciun caz nu voteaza cu Geoana.
13 Septembrie, 2009 at 16:42
Mihaela 46, ai dreptate. Isteria antiVideanu a avut un rol important in caderea „cetatii” in miinile lui iliescu.Cred ca i-a facut pe multi sa stea acasa, chiar daca poate nu erau chiar asa nemultumiti de prestatia lui ca PG.
Oprescu a mai fost „piscat”, din motive de Geolgau. Dar daca ajunge in tur 2, sa vezi ce realizari curg pe capul vostru!Bineinteles, numai la tv 😀
13 Septembrie, 2009 at 16:42
Salutare all.
Hm, procent destul de mare la Oprescu, dar nu atat de mare incat sa creeze probleme.
In tutul doi vad o finala Basescu-Prostanac. Eu cred ca, indiferent de cine intra in turul doi, Basescu va castiga.
13 Septembrie, 2009 at 16:45
Robin,
DA, din pacate presa inca poate influenta, inca poate. Sa te tii de acum incolo. Nu-mi explic cum nu se prinde lumea, nu-mi explic.
13 Septembrie, 2009 at 16:47
Gabriel , da` ministrul sanatatii ??? … n-a spus Vagin pe cine-l numeste in guvernul sau , de la sectia de furiosi ???
Mihaela …… da , au luat O MARE tzepa dementii aia , adusi de Becali si de Vadim , cu fluiere in dotare !
In schimb , daca tot n-au avut ocazia sa-l huiduie pe Base si daca tot au fost adusi pina la Tzebea , a picat in ambuscada fluiericilor national-comuisti TOT …… Prostanacul , bietul de el ! eheee
13 Septembrie, 2009 at 16:52
1..Nu ştim cine a efectuat sondajul.
2..Vedem că e vorba de 4268 de subiecţi intervievaţi, dar nu se spune că ar fi un eşantion reprezentativ, nu ştim ponderea categoriilor sociale, a zonei de unde provin repondenţii, împărţirea lor după vârstă, educaţie, sex, mediu urban/rural, etnie etc. (Chiar şi numărul mi se pare cam mic pentru ca rezultatele sondajului să fie demne de luat în seamă, altfel decât cu titlu de inventar)
3..Trebuie ţinut cont de faptul că intenţia de vot e un prezenţa la vot e alta.
4..Aş da oricât si văd moaca lui Jiji când ar vedea acest sondaj. Un ungur e peste el …hehehe …
sau: Un V.C.Tudor = Doi JijiBecali
13 Septembrie, 2009 at 16:54
Miha, da, are o parte din MO, dar nu prea mai are Buc. Nu cumva intr-un sondaj recent SO era inaintea lui TB?
Ardealul e cea mai lenesa zona la vot.
Si mare atentie sa nu se creeze o „ambuscada” gen „Fratii Basescu-afaceri cu teroristii”.
Manevrele astea pot fi contracarate, dar asta cere ceva timp.
13 Septembrie, 2009 at 17:01
P.S .Intrucit nu aveam in intentie sa ma lungesc asa de mult nu mai comentez si la cea de-a doua tema cu privire la resentimentul ancestral la romani ,dar mai pregnant in epoca comunista, si chiar in prezent ,fata de elita intelectuala.Eu cred insa ca acest resentiment se va estompa daca intelectuala se va constitui intr-o adevarata societate civila care sa aiba un statut de clasa promotoare de principii si cu un statut de responsabilitate civica ..Sa aiba curajul sa se detaseze de cei care sfideaza legile si fac rabat de la moralitate.
13 Septembrie, 2009 at 17:02
Gabi, in prima faza, am citit la min de interne – Maria Marinescu ! 😛
Miha,era sa uit! Base a mai pierdut un avantaj, nu-l mai sustin masonii! 🙂
http://www.realitatea.net/francmasoneria-romana-si-a-retras-sprijinul-acordat-guvernului-si-presedintiei_613227.html
13 Septembrie, 2009 at 17:03
Blue , orice esantion ales , pt. a raspunde unui chestionar la un sondaj de opinie , este ales pe criterii de reprezentativitate ….. pe toate criteriile de reprezentativitate !
Sondajul asta merita sa fie luat in considerare , pentru ca nr. de repondenti este fff mare , fatza de sondajele obisnuite , comune , care se fac pe aprox 1100 de repondenti – uneori chiar mai putini
Desigur ca una este participarea la vot si alta intentia , vezi tabelel 1 si 2
Sondajul este unul de uz intern ….. al PSD . Iar astia nu au un anumit institut , au o „cooperativa sociologica” care le face sondajele acum …
Eu , n-am chef de moaca lui Berbecali nici macar daca l-ar pune pe scaunul electric …
eheeeeeeeeeeeee !!
13 Septembrie, 2009 at 17:12
Robin,
Nu va fi usor. Da cred ca avea Oprescu avea la Bucuresti la incredere mai mult, nu la intentia de vot, daca nu ma insel. Mare paradox, nu e singurul.
Am citit linkul. Nu stiu ce sa zic. Despre acest Viorel Danacu, am vazut ceva la Dan Badea pe blog. Era in fustita. Ce mai, se arunca totul in joc.
13 Septembrie, 2009 at 17:13
4268 de subiecti? oho! E arhisuficient pt un sondaj serios.
Thor, ai idee daca va aparea si in presa? Sint curioasa sa vad daca umbla la procente. 🙂
****************
Robina , nu stiu ! Doar Hrebengiuc poate sa dea OK !!
eheeeeeee !! 🙂 🙄
13 Septembrie, 2009 at 17:19
Eu stiam ca pentru ca un esantion sa fie reprezentativ nu e nevoie sa fie mare ci bine ales .
………………..
Thor reply :
Iar atunci cind este si bine ales – dar mai este si MARE – …….. ohohohoooooo , este cel mai bine , parerea mea !
😛
13 Septembrie, 2009 at 17:20
Miha, nu stiu mai nimic de masonerie, mai ales de astia din RO. Stiu ca sint 100 de feluri si mie imi par caraghiosi. Ar tb luati in serios? 🙄
Te intrebai cum de pune lumea botu’ la minciunile tonomatelor.
Eu cred ca sint destui care nu se lasa dusi de nas, dar in schimb li se taie cheful de participare la vot/viata cetatii.
Chiar daca nu cred nici o palavra din talkshowuri si judeca cu mintea lor, se simt descurajati cind vad ca predomina acele voci care distrug lucrurile bune si desfiinteaza oamenii valorosi.
Li se pare ca orice ar face, e inutil. Si atunci renunta chiar si la drepturile lor.
13 Septembrie, 2009 at 17:25
Thor, in ultima vreme, VH nu mi se mai pare in forma. Mi se pare stresat rau.:)
Ultima data l-am vazut la o conf de presa, unde bolmojea ceva de SPP-microfoane-comisia L’Organ. In alta ordine de idei, s-a stabilit clar ca inregistrarea a fost facuta cu aparatura din camera comisiei.
Asaaa… si avea o fata luuuunga Hrebe asta, la tv. Ori nu e telegenic, ori nu ii priise prinzul, ori primise o telegrama cu vesti proaste. Dar tare rau arata. Nu mai era guzganul rozaliu, arata a guzgan cenusiu. hihihi! 😀
13 Septembrie, 2009 at 17:26
Si acum „on topic” ca asa-i frumos ..
Am certitudinea ca T.Basescu va avea peste 50% din nr.alegatorilor, chiar din primul tur.Sondajul actual este caduc.Acum s-a declansat „portocaliada”.Moldova,Ardealul ,Banatul,si prin invaluire Muntenia ..Nici nu a intrat T.Basescu in cursa si ,iata,au loc miscari ample de trupe ,care iau „prin invaluire”prizonieri din tabara adversa.Liderii PD-L lucreaza incet,dar sigur.Cind va incepe campania ,lui T.Basescu ,nu-i va mai ramine ,decit sa fie odihnit, ca sa poata mobiliza electoratul la vot, cu discursurile lui percutante si drept la tinta ..Astazi s-a vazut o „mostra”de stratagie .A intuit ca i se pregateste o „ambuscada” si i-a lasat pe cei doi sa-si consume munitia unul contra celuilalt.Odata tensiunile consumate a aparut si T.Basescu sa-si faca datoria de presedinte in exercitiu ,si sa faca in liniste „baia de multime”..
Vadim si Geoana, au fost mai mult decit caraghiosi.. Dispretul ,asta este sentimentul pe care mi-l provoaca..
13 Septembrie, 2009 at 17:30
Maria, ba „size does matter”.
La sondaje ma refer, nu te gindi la prostii 🙂
13 Septembrie, 2009 at 17:31
@ # 69 :
Robina , pai Guzganul Rozaliu , este seful de campanie al prostanacului , asadar – cind stie adevarul despre lipsa oricarei sanse a lui Geoana la prezidentiale , cum vrei sa arate ??
Ca o aratare , pentru ca pe linga capul Prostanacului , o sa cada si capul lui de mare sforar si aranjor politic !
Se duce dracu aura de aranjor suprem al PSD …
De , crezi c-o sa-i fie usor Guzganului sa stea in acelasi rind cu strategii Andronic si Teodorescu ??
eheeeeee !! 🙂
13 Septembrie, 2009 at 17:41
Comunismul ca arhetip al resentimentului: Viorel Padina si curajul rezistentei morale
13/09/2009 — tismaneanu
http://tismaneanu.wordpress.com/2009/09/13/comunismul-ca-arhetip-al-resentimentului-viorel-padina-si-curajul-rezistentei-morale/
MERCI DOMNULE TISMANEANU!
13 Septembrie, 2009 at 17:50
Seful statului, catre un om care scanda „Basescu, presedinte” : Hai mai bine sa bem o bere !!!!!!
Eheeeeee , uite , d=asta o sa iasa iar presedinte Base …. iar Geolgau o s-o **** din nou , ca atunci cind a candidat pt. primarie /
13 Septembrie, 2009 at 17:53
Nu stiu cum o sa-i fie Guzganului in „selecta” companie, dar nu cred ca ii va fi mai greu decit Geoana in cortul de campanie dupa anuntarea rezultatelor alegerilor prezidentiale din 6.12.2009. 😀
13 Septembrie, 2009 at 17:54
Thor, chiar??? 😀
ma duc sa vad si eu.
13 Septembrie, 2009 at 18:01
*** MountThor – 5:03 pm (64)
*** robin – 5:13 pm (66)
Ei nu zău…
Din ceea ce văd eu la precizările legate de sondaj nu se spune nimic despre eşantionul considerat, decât că e format din patru mii şi ceva de indivizi.
Exagerănd puţin, hai să ne imaginăm cum ar fi arătat acest sondaj dacă ar fi fost făcut la unul din revelioanele organizate de Vanghele. Sunt mai mulţi oameni decât cei care au participat la sondaj. Având în vedere că singurul criteriu care ne e prezentat aici fiind cel numeric, putem deduce că acel sondaj ar fi mai exact.
Ba mai mult, dacă facem acel sondaj după ce oamenii au apucat şi să o ia puţin „pe ulei” şi să se simtă bine…
Deci, ceva despre cei care au fost chestiomaţi, putem afla? (Împărţirea pe categorii de vârstă, educaţie, zonă de provenienţă, mediul rural/urban, sex)
Aşa de curiozitate …
13 Septembrie, 2009 at 18:06
Va să zică sondajul ăsta a ”scăpat” pe piață! Hm!
Și Geoană stă mai bine decît Oprescu! Hm!
Și Băsescu iese-n turul doi cu oricare dintre iepuri! Hm!
Păi atunci dacă tot iese cre că n-are rost să mă mai duc să votez! Mai bine fac niște zăpadă la grătar pe vremea aia!
Cînd amai scăpat pesedoaia sondaje interne la public că io nu-mi amintesc?
13 Septembrie, 2009 at 18:22
După război mulți viteji se-arată:
http://www.dilemaveche.ro/index.php?nr=290&cmd=articol&id=11392
13 Septembrie, 2009 at 18:25
cc,
Felicitari! Am fost,am citit ,dar nu am reusit sa intru pe comentarii..Cum se poate intra ?..Am vrut sa trimit un comentariu, si n-am reusit ❗
13 Septembrie, 2009 at 18:41
@stely 80
nu se pot face comentarii pe blogul lui VT
poti sa comentezi aici.
VT urmareste acest blog.
13 Septembrie, 2009 at 19:11
cc,
s-a schimbat tema si din cite vezi am zis ceva mai sus,dar nimeni nu a fost dispus sa mai revina la ea…Acum vad ca este mai „la cald”sondajul ..Si pe buna dreptate ,avind in vedere ca Thor le-a furat de sub nas sondajul,si l-a publicat inaintea ziarelor si TV.
13 Septembrie, 2009 at 19:27
Foarte interesant!
Ce cred că mai trebuie luat în calcul :
1. Mobilizarea portocaliilor poate creşte dacă se rupe alianţa cu PSD; asta cel mai probabil se va întâmpla provocat de PSD – care nu are nici un chichirez de credibilitate ca adversar şi aliat simultan cu PD – cu ştampila negativă asupra lui Geoană;
2. Erodarea PSD şi PNL şi mişcarea tot mai amplă a periferiilor către PDL; e mult până se dă semnalul, apoi devine un fel de întrecere (chestie de funcţii, mod de primire, incercare de păstrare a unei brume de importanţă…); semnalul s-a dat !
3. Mai multă ordine la secţiile de votare; diminuarea şanselor de fraudare şi creşterea posibilităţii de vot inclusiv (sau mai ales) în străinătate;
4. Nu cred că sondajul a luat în calcul raportul pro-anti Băsescu al diasporei;
5. FOARTE IMPORTANT ! Piratul încă nu a început campania ! Nu a vorbit direct pe subiect încă; nu s-a confruntat direct cu nici unul dintre contracandidaţi !
Eu cam ştiu de ce e în stare, ce credibilitate are când vorbeşte, cum se bate in direct şi cât îi place chestia asta.
În lumina celor menţionate, cred că PDL ar trebui să ducă o campanie prezidenţială pe sloganul „Preşedinte din primul tur !”
13 Septembrie, 2009 at 19:40
offtopic scurt :
http://tismaneanu.wordpress.com/2009/09/13/comunismul-ca-arhetip-al-resentimentului-viorel-padina-si-curajul-rezistentei-morale/#respond
13 Septembrie, 2009 at 19:51
Offtopic 2, (că dacă acu intru mai rar pe net mă minunez şi io ca prostu)
excelent şi-a cosmetizat Bleen site-ul nou.
Nu mai e un simplu blog.
Profesional.
http://bleen.ro/
13 Septembrie, 2009 at 19:52
Cumva a dat cu atomica şi n-a auzit io ?
Poate intru mai pe seară.
Dacă mai pot.
13 Septembrie, 2009 at 20:39
Lămuriți-mă și pe mine ce-s ăia virsli.
13 Septembrie, 2009 at 20:42
VIRSLI = CRENVURSTI
🙂
13 Septembrie, 2009 at 20:42
virshli cu sh…
🙂
si ce gustosi sint cu mustar…
13 Septembrie, 2009 at 20:42
ziceam ca nu mai intervin,dar nu ma lasa stely! doamna draga, talentul nu se stabileste prin vot! il ai sau nu. paunescu ,chiar daca e cutra si nesimtit si fost profitor comunist, cum inteleg ca ai fost si tu dupa cum ziceai ca ai activat, lucru pentru care tatal tau inca nu te-a iertat, e considerat aproape genial in unele poiezii! cind o scrie avp ,mistretul cu coltii de argint,sa-mi spui si mie!idolatria te orbeste! mai bine abtinete, ca rid si livezenii!
13 Septembrie, 2009 at 20:43
***filadel 8:39 pm (87)
„Lămuriți-mă și pe mine ce-s ăia virsli.”
¤
Un fel de cremvuşti …
13 Septembrie, 2009 at 20:47
m-am referit la mistret pt ca te-ai legat si de doinas!
13 Septembrie, 2009 at 20:49
Un fel de cremvurst din carne de oaie care se afumă cu flacără, este bine ardeiat și se consumă fierbinte cu mult muștar dar trebuie să ai grijă să nu te stropești cînd îl mănînci??
AAaaaa! Păi ăla se numește virșlu!
😀
PS. După aia se stinge cu bere rece, la halbă.
13 Septembrie, 2009 at 20:58
Cei mai buni sînt ăia făcuți la Sălașu de sus lîngă Hațeg.
Ideea e că Băsescu e sfătuit bine de consilieri. Cînd îi spui unui ardelean de virșli începe să voteze cu toate mîinile din dotare.
😀
13 Septembrie, 2009 at 21:05
Tema noua – AVP , din nou !
13 Septembrie, 2009 at 21:50
Fil, astia iti ajung pt cina din seara asta? 😀
http://images.google.ro/images?hl=ro&source=hp&fkt=3890&fsdt=7812&q=virsli&lr=lang_ro&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi
13 Septembrie, 2009 at 21:55
Viq 83, foarte bune observatiile. Mai ales 3 si 5.
Apropo de diaspora, am inteles ca Min de Externe a facilitat accesul la vot.
Sa vedem daca se misca destul de repede sa le si realizeze in fapt.
Art. 73. – (1) Pe lângă misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României se organizează una sau mai multe secţii de votare pentru alegătorii care se află în străinătate la data alegerilor.
(2) În afara secţiilor de votare prevăzute la alin. (1), pot fi organizate, cu acordul guvernului din ţara respectivă, secţii de votare şi în alte localităţi decât cele în care îşi au sediul misiunile diplomatice sau oficiile consulare.
(3) Organizarea şi numerotarea secţiilor de votare din străinătate se stabilesc de către ministrul afacerilor externe, prin ordin. În termenul prevăzut la art. 72 alin. (4), ministrul afacerilor externe aduce la cunoştinţa publică numerotarea fiecărei secţii de votare din străinătate, precum şi locurile de desfăşurare a votării.
http://lacoltulstrazii.wordpress.com/2009/09/07/pot-fi-deschise-mai-multe-sectii-de-vot-in-strainatate/
13 Septembrie, 2009 at 22:01
Blue, n-am terminat sociologia, asa ca nu sint in stare sa „operez” asa adinc in „matzele” unui sondaj. Ma uit numai la cifrele afisate si imi dau si eu cu parerea.
N-am zis ca marimea esantionului conteaza mai mult decit reprezentativitatea lui. I-am raspuns Mariei, care excludea cu totul importanta nr de subiecti, punind accent pe reprezentativitate(apropo, asta cum se stabileste?).
E bine asa? 🙂
13 Septembrie, 2009 at 22:02
Lumi,stai dupa colt? Uite, astept 5 minute, poate inhati suta asta. 🙂
13 Septembrie, 2009 at 22:11
Sorry, Lumi. Asta a fost tot ce-am putut sa fac pt tine. Sper sa apreciezi, in ziua de azi recunostinta e floare rara. 🙂
13 Septembrie, 2009 at 22:21
robin -10:01 pm (98)
Dacă ţi-aş spune că am ieşit la poartă şi i-am rugat pe toţi trecătorii să îmi răspundă la întrebări, ţi s-ar părea că e un sondaj dem de luat în seamă?
Să zicem că aş continua sondarea până s-ar aduna vreo 5000 de persoane.
Aş putea să îţi argumentez că alegerea e pur aleatorie deoarece nu ştiam cine va trece…
Ce zici? Ţi s-ar părea OK?
13 Septembrie, 2009 at 22:34
Buna seara, buna seara. Si eu la spartul targului.
@viq, eu nu imi mai pun mari sperante in votul diasporei. Cel putin la nivel de vot in SUA ptr ca de Eurpa, in special Spania si Italia, nu ma pot pronunta. Dar cum iti explici tu ca intr-o zona cum este Los Angeles unde traiesc peste 10.000 de romani se prezinta la vot maxim 1000 de oameni?
In rest sondajul este de bun augur ptr Basescu.
13 Septembrie, 2009 at 23:08
Blue, deja la 5000 de subiecti m-as uita peste sondaj. Asta doar daca nu e vorba de un miting PSD care se indreapta spre Parcul Izvor, la mici si bere de 1 mai. 🙂
Ia zi-mi, de unde ai luat gravatarul? Piciul ala e irezistibil. Are o mutritza asa de trista… 😦 Cred ca e bolnavior; in guritza tine un termometru? sper ca nu e o tigara. 👿
13 Septembrie, 2009 at 23:09
Na, mi-a disparut raspunsul pt Blue. Si n-am dat nici un link. Oi fi banata? 🙄
13 Septembrie, 2009 at 23:14
Multam mult celui de sus. Adica administratorului de blog. 🙂
Clemy, vezi ca e postare noua!
Stai asa, iti mai amintesti de o postare de-a ta cu realizarile lui Bush? O cauta TOG si Imperialistul. Vezi daca poti sa-i ajuti.
14 Septembrie, 2009 at 17:43
***robin – 11:08 pm;(103)
După cum vezi a apărut.
Vezi? Spui exact ceea ce spuneam eu. Şi la acel miting avem oameni care fac parte cam din aceeaşi categorie: cei care pentru un mic şi un ţap de bere sunt în stare să îşi vândă votul, deci rezultatul nu poate fi generalizat. Oricum felul în care vor răspunde e deja cunoscut.
Câteva adrese unde găseşti avatare:
http://www.jocuri-fun.ro/avatare/
http://www.e-avatare.ro/
http://www.imaginelife.ro/avatare/
http://www.avatareonline.com/
http://www.avatarele.ro/
Mai sunt multe, întreabă-l pe vărul Google ce fel de avatare doreşti, amuzante, cu copii cu vedete etc. E de preferat să întrebi în englezeşte.
Atenţie: multe din răspunsurile pe care ţi le dă Google te vor duce la siteuri cu caracter pornografic (asta în cazul în care ai în apropiere un copil); iar imaginile apar liber, fără nici un avertisment.