Un exit poll, 5 partide…
și foarte multă confuzie…
Asta, confuzia, trebuie menționată neapărat, pentru că e și firească, dat fiind că nu avem decât niște rezultate ale unui exit-poll. În fond, niciun sondaj de opinie, în condițiile R. Moldova, nu poate fi luat drept literă de lege, pentru că instituția opiniei publice în RM nu este pe deplin funcțională. Totuși, ceea ce e clar deja, în ciuda unei campanii electorale marcate de tensiuni, fraude, obstrucționare a presei anticomuniste și chiar violențe, scorul, tendința pe care o arată acest exit-poll este pozitivă, favorabilă partidelor de opoziție.
Comuniştii au fost foarte … nervoşi pe parcursul acestei scurte campanii electorale. S-au grăbit să dea startul unei campanii ”de război”, acuzând opoziția de ”tentativă de lovitură de stat”. Au forțat, astfel, opoziția să adopte o tactică defensivă, deci din start opoziția a fost în dezavantaj. Pe fondul unor derapaje antidemocratice grave (ca să le mai menționăm o dată: osbtrucționarea presei anticomuniste, împiedicarea votului tinerilor și al cetățenilor aflați peste hotarele R. Moldova (ambele categorii reprezentând electoratul anticomunist), arestări, intimidări, inclusiv expulzări ale unor observatori internaționali etc. și, nu în ultimul rând, discursul profund antieuropean (anti- euroatlantic, aș zice) și xenofob al partidului aflat la putere), rezultatele pe care le relevă acest exit-poll sunt … uimitor de anticomuniste. Dacă am fi avut o campanie electorală cu adevărat liberă, cred că PCRM ar fi obținut mult mai puțin decât cele 40, 5 % pe care le arată sondajul…
23.14 CEC a prezentat chiar acum rezultatele preliminare (4%), menționând că rezultatele finale le vom avea abia sâmbătă… Se știe, deocamdată, că în Italia a fost nevoie să se amâne ora de închidere a a secției de votare, pentru ca să reușească să voteze toți cetățenii care doreau să voteze…
La Sângera un tânăr a fost împușcat în picior, la Corjova nu s-a putut vota (situația se repetă, de fapt, de fiecare dată: la Corjova ”cazacii” nu vor să permită alegeri ”moldovenești” pe ”teritoriul lor” – aici trebuie spus că războiul de pe Nistru nu s-a terminat de fapt, ci e doar… ”înghețat”)…
Au mai fost, se zice, persoane decedate care au reușit să voteze, fantome, ”concubini” misterioși pe listele votanților…
Toate aceste cazuri urmează să fie studiate, astfel încât nu se poate spune, deocamdată, dacă alegerile pot fi considerate ”libere și corecte”.
Pentru informare:
- http://www.interlic.md/2009-07-29/rezultatele-oficiale-preliminare-dupa-prelucrarea-a-4-din-buletinele-de-vot-11268.html
- http://voceabasarabiei.net/index.php/stiri/politica/3870-mae-face-un-apel-ctre-toate-partidele-necomuniste-s-realizeze-o-larg-coaliie-care-s-duc-la-formarea-unei-majoriti-pentru-democraie-i-prosperitate
- http://www.stireazilei.md/news-1066
- http://www.jurnaltv.md/ro/start/
- http://voceabasarabiei.net/index.php/stiri/politica/3871-vladimir-voronin-rezultatele-exit-poll-ului-lipsite-de-credibilitate-chiinu-imedia-liderul-pcrm-i-preedintele-in-exerciiu-vladimir-voronin-s-a-pronunat-foarte-critic-fa-de-rezultatele-exit-poll-ului-fcute-publice-la-scurt-timp-dup-inchide
- http://www.jurnaltv.md/ro/start/#5223&20090729&5227&3610&3595
Argentina a avut bunăvoinţa de a accepta postarea articolelor sale pe MountThor.
Mulţumesc Argentina
filadel
30 iulie, 2009 at 08:49
Argentina,
bine ai venit printre noi !
Eu am o mare nedumerire si am observat ca si tanarul de stanga si-a exprimat-o la tema precedenta :
cum de au votat atat de multi cu partidul comunist dupa toate cele intamplate in aprilie , nu mai spun dupa atatia ani de comunism catastrofal ?
Chiar atat de puternica este manipularea incat oamenii l-au vazut pe Voronin ca pe salvatorul neamului ?
Sau este vorba de frica ?
Frica de schimbare , frica de alte represalii , frica de Moscova ????
Pana la urma care-i procentul celor care si-au exercitat dreptul de vot ?
30 iulie, 2009 at 09:10
Bnă dimineaţa,
Îmi pare rău că n-am mai putut intra aseară că aveam câte ceva de spus pe lângă comenturile afişate. dar poate ne’ntâlnim azi pe potecă… 😀
.. că buruiana subiectului nu e departe.
Mai întâi şi dinainte : mulţumiri Argentinei pentru amablitatea de a ne aduce o perspectivă de acolo, din interior.
30 iulie, 2009 at 09:19
Deci,
la temă că aşa-i fromos.
1. „Un exit poll, 5 partide şi foarte multă confuzie.”
Aşa pare.Pentru că la momentul la care vorbim, probabil că nu e foarte clar CE VOR FACE partidele respective.
Care din ele şi în ce procent se vor „da cu pizmaşul”. Ce alianţe şi înţelegeri se vor forma.
Avem pe de o parte istoria lui Lupu, dacă nu mă’nşel, (Argentina, corectează-mă dacă greşesc) iar pe de altă parte povestea cu frontul comun anticomnist format ad-hoc din arpilie încoace.
Părerea mea este că „scăpatul de comunişti” nu este deloc aşa de simplu cum ne-am dori mulţi de pe aici.
Şi când spun asta am în vedere istoria politică din ultimii ani din ograda de dincoace de Prut.
Mulţi „Lupi” în blană de oaie, care oferă surprize pe cât de neaşteptate pe atât de neplăcute.
30 iulie, 2009 at 09:21
Argentina – O perspectiva din interior (zice Viq)
¡Upa porteño ! Se mai vind cartofi copti in Plaza Constitución ? Si in cartierul Palermo chavajeros tot bere Quilmes beau ? 🙂
Am glumit. Bine ai venit Argentina !
30 iulie, 2009 at 09:25
2. „..tendința pe care o arată acest exit-poll este pozitivă, favorabilă partidelor de opoziție…”
Asta mi se pare foarte important.
Da.
Probabil că partidele cu doctrină procomunistă vor reuşi să supravieţuiască, aşa cum au reuşit şi dincoace.
Schimbarea fundamentală, fără a fi totală, se va putea face totuşi dacă raportul de forţe se va schimba în favoarea anticomuniştilor.
Iar în conjunctura asta, tendinţa este vitală.
30 iulie, 2009 at 09:48
Discuţia de dincolo este foarte legată de subiectul acestui articol (dacă legat are grad de comparaţie). 🙂
30 iulie, 2009 at 09:51
Privitor la tipul de campanie dus de comunişti şi la efectul ei însă, lucrurile pot sta şi altfel.
Presiunea până la violenţă, exercitată de forţele procomniste, cred că a îndepărtat mai mulţi alegători decât a adus.
Şi este unul din motivele pentru care mă aşteptam ca diferenţa să fie mult mai mare decât cea comunicată :
„..Rezultate preliminare oficiale după numărarea a 97,4% de buletine numărate: PCRM 45,1%, PLDM 16,4%, PL 14,4%, PDM 12,5%, AMN 7,4%. Opoziţia obţine astfel 49,9% de voturi şi câştigă alegerile…”
http://www.azi.md/ro/story/4827
Nu mă întrebaţi cum „a câştigat opoziţia” cu… 49,9% şi nici prin ce calcul matematic au ajuns la numărul cu pricina.
Dar după toate semnele, e foarte posibil ca viitorul „şef al turmei de mioare” să fie … Lupu !
30 iulie, 2009 at 09:52
Argentina,
ti-am vizitat blogul.
Ti-am citit poeziile .
Sper ca visul pe care l-ai abandonat in aeroport sa fi fost gasit „de cineva care il merita”.
Si eu m-am trezit intr-o dimineatza cu buzunarele pijamalei pline de visuri , stateau unele-ntr-altele speriate sa nu le scap pe podea , sa nu le strivesc cu talpile goale sau cu nepasarea mea …
Le-am dat drumul sa zboare …iar ele s-au cuibarit uimite in boabele de roua care zambeau in soare
si s-au prelins cuminti pe tulpina firava de floare
in pamantul insetat si el de visare.
Oricum erau prea multe si nu-mi aminteam cine mi le daduse si de cand le aveam.
30 iulie, 2009 at 09:52
http://www.unimedia.md/?mod=news&id=12278
Fiindcă merge mai greu am copiat mai jos:
„„Rezultatul alegerilor a impus Moscovei să se gândească cu ce alte forţe politice poţi „face afaceri” la Chişinău, în afară de Partidul Comuniştilor”, scrie influenta publicaţie rusă Kommersant, oferind spaţiu larg pentru prezentarea partidelor parlamentare de opoziţie.
Kommersant precizează că societatea şi clasa politică din Republica Moldova este profund divizată în urma protestelor din 7 aprilie.
Publicaţia apreciază că niciunul dintre partidele de opoziţie, care au acces în Parlament, nu este gata să facă o coaliţie directă cu Partidul Comuniştilor şi că, cel mai probabil, în Republica Moldova va apărea pentru prima dată după 8 ani de comunism un Guvern necomunist.
Kommersant aminteşte că Moskova a susţinut Partidul Comuniştilor în alegeri, mizând pe strategia „răului cel mic”, doar că, în acest moment, politicienii ruşi ar urma să mizeze pe alţi oameni politici decât Vladimir Voronin.”
Deci e klar că pînă şi Moskova funcţionează după regula răului cel mai mik. 🙂 Asta-i bine de văzut şi interpretat pe invers.
30 iulie, 2009 at 09:58
FIl,
Am câteva chestii de dincolo, dar aştept să vină interlocutorii 😀
Păcat că n-am putut fi prezent, că nu gebeaba am pus ideea aia.
Se leagă şi de faptul că unii din cei catalogaţi drept „şopârle” pot fi guşteri mai de treabă pe subiectul ăsta, se leagă şi de utilitatea/necesitatea de a discuta măcar periodic şi despre doctrine, şi de găsirea unei căi simple, clare, uşor de aplicat pentru a ne clarifica opţiunile politice cât mai eficient.
30 iulie, 2009 at 10:00
Luminiţa,
. 🙄 🙄 🙄 🙄 🙄
. 🙄 🙄 🙄 🙄 🙄
. 🙄 🙄 🙄 🙄 🙄
. 🙄 🙄 🙄 🙄 🙄
WOW !
30 iulie, 2009 at 10:02
Luminiţa,
. 🙄 🙄 🙄 🙄 🙄
. 🙄 🙄 🙄 🙄 🙄
. 🙄 🙄 🙄 🙄 🙄
. 🙄 🙄 🙄 🙄 🙄
WOW !
30 iulie, 2009 at 10:03
viq,
care interlocutori sa vina ?
Io mai stau nitel pe-aci,
uimeste-ma !
30 iulie, 2009 at 10:03
Viq
de acord. Argentina a scris articolul la cald aseară dar ţinînd cont şi de tema de dincolo am decis să intre abia în dimineaţa asta.
Nu cred că va fi o problemă să comentăm … stereo 😀
30 iulie, 2009 at 10:05
Luminiţa,
Aha, eşti.
Mai întâi mă laşi cu gura căscată cu poemul de la 8, şi-acu vrei să te uimesc ???
🙄
Poeteaso… care eşti.
…tu.
30 iulie, 2009 at 10:06
Eu zic sa nu alergam intre doua teme , daca asta e mai proaspata sa postam aici.
Viq,
te superi?
30 iulie, 2009 at 10:10
Mare skofala: Rusnaku de la moskova ii va spune pashol na turbinka lui Voronin cel cu rubashka , si va miza pe alt moldovean tot fsb-ist (apropo dl Gusha ! cite grade sunt acum la Maskva ?)dar la costum Armani.
Atita vreme cit opozitia moldoveana nu are scor clar, nici nu se poate gindi ca poate sa faca altceva decit ce zice Putin.
30 iulie, 2009 at 10:10
viq,
citisem poeziile Argentinei si m-a lovit brusc , pac-pac! vezi Doamne , inspiratia .
Pana m-am dezmeticit , ca sa-i trag si io doua sau chiar trei perechi de palme , disparuse ….si dadusem drumul la postare.
😆 😳
30 iulie, 2009 at 10:12
Comunismul încotro la mine sună Rusia încotro deşi pot fi cam simplist ţinînd cont de larga spălare de creier (care se mai numeşte şi brain mai nou) timp de mai bine de jumătate de secol. Tinerelu are el nişte concepţii cu homosexualii pe tema asta. 🙂
30 iulie, 2009 at 10:13
Ancoră de mail că nu primesc mail-uri. 🙂
30 iulie, 2009 at 10:14
Argentina,
ce scriu ziarele de la voi astazi ?
30 iulie, 2009 at 10:17
Luminiţa
din cît am văzut eu toată lumea încearcă să se repoziţioneze, face calcule, îşi evaluează posibilităţile. Apropos de citatul de pe Unimedia.md (sper ca de acum să nu-i mai interzică nimeni domeniul de internet) lumea vrea să vadă cine îi va lua locul lui varanin.
30 iulie, 2009 at 10:18
Filadelu’
Incepi sa gresesti de dimineata:
1
Rusia NU mai are monopolul la comunism. Obama vine din urma puternic !!!!!!
2
Homosexualii din vest nu voteaza cu comunistii ci cu liberalii.
30 iulie, 2009 at 10:20
Filadel,
eu nu prea ii stiu pe liderii politici din Moldova,
doar pe Chirtoaca l-am vazut la tv si l-am citit prin presa romaneasca.
Insa nu mi se pare nici el un tip puternic si ferm in fata comunistilor.
Poate ma insel.
30 iulie, 2009 at 10:21
Aşa-i tinere. Nu mi-am băut cafeaua încă. 🙂
Beau numai ceai negru.
30 iulie, 2009 at 10:21
tinere,
si transsexualii cu cine voteaza?
dar metrosexualii ?
30 iulie, 2009 at 10:23
Luminiţa,
Păi e în firea lucrurilor să postăm la ultima temă, mai ales că la noi libertatea discuţiilor „pe” sau „pe lângă” temă, e la ea acasă. Şi nici nu e offtopic.
Bonus : dac-ai observat, supărările mele-s foarte rare, că ştiu că se lasă cu chirurgie facială la năsoi.
Păi ziceai acolo :
„…FRICA DE SCHIMBARE, S-AU INDOBITOCIT DUPA ATATIA ANI DE COMUNISM SI SUPUNERE IN FATA MOSCOVEI…”
unde sunt lipite TREI idei/motive.
– frica de schimbare
– îndoctrinarea
– naţionalismul/antinaţionalismul.
Nu spun că nu-s reale.
Chestia e că, dacă e să ne luăm după profesionişti, procesul decizional este oarecum mai limpede.
Ci’că, da omul ia o hotărâre determinat de mai multe motive, dar numai unul din ele e decisiv.
DECI
– naţionalism/antinaţionalism – ăsta e mai degrab anticomnist. Am un clip excelent pe care o să-l pun pe teveu imediat ce-mi fac cafeaua.
– îndoctrinarea – da are efectul ei. Însă are şi o contrareacţie.
Pe de o parte impactul emoţional al recitării stereotipe „egalitate…toată lumea să aibă şi tot românu’ să prospere..bla-bla-bla” se cam duce după ce-l repeţi ca o moară stricată zeci de ani de zile.
Pe de altă parte este tot mai evident că este FĂRĂ ACOPERIRE ÎN REALITATE.
– frica de schimbare !
E posibil să fie adevăratul zid care blochează masele.
30 iulie, 2009 at 10:25
De-acum puteţi vota tot ce mişcă (pe blogul ăsta). 🙂 E un test să vedem ce iese.
30 iulie, 2009 at 10:28
OPA !
au apărut palmele virtuale. 😈
Adicătele acu’ putem să ne mângâiem unii pe alţii şi să dăm scatoalce duşmanului de clasă 👿
30 iulie, 2009 at 10:28
filadel,
eu am votat dar pt ce votam ?
pt postarea Argentinei daca ne place ?
30 iulie, 2009 at 10:30
Mă duc să fac o cafeluţă.
😉
Într-un borcan de-un kil….
30 iulie, 2009 at 10:30
filadel,
io pot sa ma votez pe mine insumi , adica e fair ?
pot si de mai multe ori?
cine castiga ce primeste ?
30 iulie, 2009 at 10:32
Luminiţa
acu experimentez şi io da-i fain că poţi da cu votu. 🙂
30 iulie, 2009 at 10:35
Lumi,
Sunt note date comentariului cred.
Nu temei.
poţi să te votezi şi tu, că eşti person cu ID şi IP..
da’ numa o dată 😉
Cine câştigă primeşte un număr mai mare de aprecieri 😀
Da’ poate fi o idee 🙄
„cel mai plăcut comentariu” care să primească un … maieu roşu cu petice galbini în coate şi cu o dungă portocalie .. cât maieul…
Da’ cine se mai ocupă şi de asta ?
30 iulie, 2009 at 10:40
BINGGggggg !
E o idee bună !
Acu’ mi-a picat fisa !
E un mod superinteligent pri care pot să-şi dea cu părerea cei vizitatori tăcuţi, ce nu vor a pune litere acilea în ruptul capului.
Şi o ocazie pentru „celulele Modrogane” de a-şi multplica IPurili ca orice balaure normal, spre a muşca „ca un câine turburat din mâna care i-a hrănit” cu litere de blog…
30 iulie, 2009 at 10:41
viq,
da’ se cam batzaie pagina la refresh de cand cu votarea .
Semnele astea cu degetul imi plac , le mai fac si eu in trafic pe autostrada , dar cu alt deget .
Io ma refeream si la votarea din susul paginii, de sub titlu,
aia cu stelutze .
E pt textul temei , nu ?
30 iulie, 2009 at 10:45
Viq
te-ai prins 🙂
Luminiţa
da e apreciere pe textul temei. La nevoie poate fi scos.
30 iulie, 2009 at 10:52
http://www.realitatea.net/moldovenii-au-ales–opozitia-liberala-si-partidul-democrat-au-majoritatea-parlamentara_575752.html
Procentul de 45,1% pentru comunişti este URIAŞ după părerea mea şi arată fraude masive. Este mult prea mult. Comuniştii au furat din nou alegerile.
30 iulie, 2009 at 11:02
http://www.realitatea.net/marian-lupu-va-fi-viitorul-presedinte-al-republicii-moldova–crede-fostul-premier-al-republicii-moldova–mircea-druc_575592.html
30 iulie, 2009 at 11:02
Ha ?
Aia de la temă acu am văzut-o !
Corect.
30 iulie, 2009 at 11:04
Marian Lupu, preşedintele Partidului Democrat, va fi viitorul preşedinte al Republicii Moldova, a declarat Mircea Druc, fostul prim ministru din Republica Moldova în perioada 1990-1991, la Realitatea FM .
Presedintele Partidului Democrat, Marian Lupu, este cunoscut ca un apropiat al Uniunii Europene şi al Washington-ului.
În ceea ce îl priveşte pe Vladimir Voronin, Mircea Druc spune ca numai o parte a puterii de la Moscova îl susţine şi că, în cazul în care va trebui să părăsească ţara, Voronin nu va fugi la Moscova, ci în vestul Europei unde îşi are banii puşi în bănci.
30 iulie, 2009 at 11:08
Bre,
da’ cine a facut modificarile astea, wordpress-ul sau unul dintre voi ?
PS: batzaiala paginii este enervanta .
Naspa.
Poate vrea cineva sa se tina de blog ca sa nu se mai zgaltaie ca la cutremur .
Io am febra musculara si nu ma ofer.
30 iulie, 2009 at 11:11
Io le-am băgat de test. Dacă nu ne place le scot (dar începînd de mîine).
30 iulie, 2009 at 11:18
filadel,
nu le scoate !
mie imi plac.
30 iulie, 2009 at 11:22
S-a stabilizat si pagina. 😆
Ies putin, s-a trezit juniorul si isi cere drepturile la taste.
Deh !
30 iulie, 2009 at 11:29
http://www.romanialibera.ro/a161079/de-ce-trebuie-sa-plece-udrea.html
30 iulie, 2009 at 11:36
Da Constans. Alina Mungiu-Pipiddi este o mare doamnă a societăţii civile româneşti. Asta e deja o axiomă. Păcat că eu n-o să mai prind vremurile alea pentru care lucrează domnia sa şi nici n-am răbdare să mai aştept pînă atunci.
30 iulie, 2009 at 11:37
Salut!
Interesante „mainile” de la comentarii !
30 iulie, 2009 at 11:40
Riddick
să vedem ce iese dinrating-ul ăsta. 🙂
30 iulie, 2009 at 11:43
Deci, la n-spe commenturi de la o postare, poti vota o data, numai unul, pre caciula de IP ? 😀
30 iulie, 2009 at 11:48
AMP despre EU(drea)
INTERESANT…………..
,,Nu are probleme cu calcarea protocolului, sare in avionul prezidential din mers si-i ambaraseaza pe diplomatii nostri care nu stiu niciodata la ce sa se astepte.,,
,,Prezenta dnei Udrea anihileaza orice avantaj moral al PDL, il handicapeaza in lupta politica, da arme adversarilor redutabili ai lui Basescu, il face de nevotat.,,
,,Trebuie sa recunosc ca ingeniozitatea dnei Udrea de a intretine zvonuri ca Vantu ii negociaza capul (in vreme ce i se aranjau emisiuni la prime time la Realitatea ca sa se disculpe) e neobisnuita. Dar are limite. Ca dna Udrea nu are nici o credibilitate ca luptatoare cu mogulii sau cu PSD. Fosta avocata a RA-APPS sub Nastase, trecuta si pe la PNL, Duduia sare peste cal cand ataca PSD, ca un fel de reincarnare a lui Corneliu Coposu. Sa ne lase!,,
30 iulie, 2009 at 11:50
Constans, chiar daca Elena Udrea n-a facut mereu ceea ce trebuia, dupa ce pleaca, cine ar urma la rand? Ca nu s-ar opri „criticii” aici.
30 iulie, 2009 at 12:12
Constans,
Va trebui să-mi fac timp mai mult pentru madam… Gogoaşă, că mi se pare tot mai diabolică.
Dacă te uiţi cu atenţie TOATE „argumentele” au drept ţintă electoratul portocaliu.
Ura e un sentiment de care încerc să mă feresc cât pot.
Dar oamenii inteligenţi şi ticăloşi sunt greu de suportat.
30 iulie, 2009 at 12:24
OFF TOPIC 🙂
înainte să uit!
Acu vreo doo zile îl rugam pe :Sf. Gheorghe: endepandantul să arunce o privire pe calea Călăraşilor unde-s gropile de juma de metru, apropo de viitoarea candidatură probabilă la preşedinte. Nu ştiu cine a citit şi ce a citit sau unde a citit dar azi dimineaţă am văzut că au început decopertarea asfaltului în zona menţionată.
30 iulie, 2009 at 12:26
Mda.
Se pare că Moldova scapă în fine de Voronin.
Putin se reorientează.
Îi caută un înlocuitor.
O fi Lupu.
UpDate la MTM.
(MounTThorMedia)
30 iulie, 2009 at 13:25
Filadel
Da, Oprescu a citit aici pe blog postarea ta si s-a executat!
Da, In ritmul asta Oprescu va cistiga si alegerile prezindentiale
30 iulie, 2009 at 13:28
Tinere ţi-am dat un vot pe plus 🙂
30 iulie, 2009 at 13:35
Filadel, Eu, mi-am dat votul ala pe minus, asa cum fac intotdeauna. Scriu ceva si dupa aia nu mai sunt de acord cu ce am scris 🙂
E o copilarie ! Zi-i lui Viq sa ne puna si un tetris pe blog 🙂
30 iulie, 2009 at 13:48
Tînărul
dacă e o copilărie atunci are de-a face numai cu mine. Nu cu Viq. 😀
30 iulie, 2009 at 14:01
Azi am intrat aici in formatia „testudo” sa ma feresc de bolovanii aruncati de pe ziduri :).
Parerea mea, zbang!, este ca RM are ancore prea solide in economia fosta sovietica si de aici frica de schimbare.
Cit timp rusii stau cu minutzele pe robineti, votantii vor lua in calcul si eventualele masuri de retorsiune economica venite de la Est. Priviti un pic tarile baltice. Una taman ce a dat faliment total.
Apoi, sa ne gindim la imaginea oamenilor de afaceri de peste Prut. Imaginea mea ZBANG! despre ei este apropiata de mafia calabreza.Posibil exagerez, dar abordind subiectul cu diversi interlocutori, reiesea ideea ca o eventuala unire ar duce la o catastrofa economica.
Una peste alta, Romania are in coasta Ucraina. Iar rusii stiu bine tehnica „divide et impera”.Asa ca vecinii nostri moldoveni sint o cutie a Pandorei plina de surprize.
30 iulie, 2009 at 14:15
Salut
De acord cu opinia lui Richard.
Chiar daca opozitia va face guvernul, sa nu uitam ca aceasta a fost dintotdeauna divizata si cu interese destul de divergente. Cred ca in MD va urma o perioada asemanatoare cu cea din anii 1996-2000 din RO.
Sa nu mai vorbim de rusi, care sint obisnuiti sa conduca MD prin interpusi bastinasi.
Important e ca totusi s-a facut un pas inainte in politica din MD. Cred ca e prima data dupa zeci de ani cind guvernul nu e facut de comunisti.
30 iulie, 2009 at 14:19
Habar n-am de ce mi-a aparut vechiul avatar. 🙄
Mie nu-mi place „Degetzel”. Parca e catalogul de note. 🙂
30 iulie, 2009 at 14:26
test
30 iulie, 2009 at 14:44
PRIETENI,
pe acest blog aveti un DIALOG SUPERB intre doi oameni care STIU FOARTE BINE DESPRE CE VORBESC:…..
AVP on iulie 29, 2009
at 11:45 pm
Nu exista oameni perfecti, my friend… Hai deci sa vedem ce ne leaga de Volo (cum faci domnia ta prin reiterarea acelui mumos articol rememberator…) si sa lasam deoparte ce ne desparte… Nu, nu Vladimir Tismaneanu trebuie sa constituietinta pamfletelor noastre inegalabile si, indraznesc s-o spun, nici macar Base ista… Caci daca practic toata media Ro il injura pe bietu Corsar, ce rost sau ce chic mai are sa-l injuram si noi, iar si iar…?? Ca sa se spuna ca suntem in acelasi ciopor odioaso-kknar cu alde Vanghelie, Mazare, Prostanacu, Trinebunu, Ivan Ilici, Nepotu lu Vass, Felix Motanu, Paturiciu, Motocicleanu, Chucky et aliis ejusdem farinae… ?
Cand a fost sa-l injur si io pe Base (pe cand tonti liberalii, in frunte cu our friend Iaru, il laudau, probabil…), am facut-o , macar, cu haz… Astazi insa, vazand ca liota activisto-securista a prins pe impetuosu Pirat mare nacaz, considerandu-l un “iuda” in al lor cin’ or ras’, prefer sa ma scarpin in cap or in gaoaz, dupa caz, naz si praz, decat sa se creada ca sunt cu astia-n barcaz, aloo…
http://avp-fun.blogspot.com/2005/06/base-is-coo.html
Parerea mea, pai cum naiba… Hai pa
By: Dorin Tudoran on iulie 30, 2009
at 12:16 am
AVP,
Eu ştiu ce mă apropie şi ce mă desparte de dl. Vladimir Tismăneanu.
Despre cei pe care-i menţionezi ca potenţiale subiecte de pamflet, parcă m-am pronunţat.
Cât despre dl Băsescu, ce să-ţi mărturisec mai mult decât ţi-am mărturisit până acum — probabil că tot pe el îl votez; ca şi data trecută. Nu pentru că este mai bun decât ceilalţi, ci pentru motive pe care le ştim cu toţi.
Crede-mă, ce-l interesează pe dl Băsescu sunt voturile noastre (chiari şi votul tău ori al meu) nu ce opinie aveam noi despre Domnia sa. Dar, dacă tot nu avem între cine şi ce să alegem, măcar să-i spunem Alesului că nu este, nici pe departe, ce ar trebui să fie.
Prietenul tău, la fel de imperfect ca şi alţii.
Dorin
CONCLUZIA:
,,Crede-mă, ce-l interesează pe dl Băsescu sunt voturile noastre (chiari şi votul tău ori al meu) nu ce opinie aveam noi despre Domnia sa. Dar, dacă tot nu avem între cine şi ce să alegem, măcar să-i spunem Alesului că nu este, nici pe departe, ce ar trebui să fie.
Prietenul tău, la fel de imperfect ca şi alţii.
Dorin,,
SPER CA SI VOI INTELEGETI DESPRE CE ESTE VORBA………….
n’est ce pas?????????????????
30 iulie, 2009 at 14:49
Salut,salut din coltisorul meu din Ardeal!
@Argentina,ma bucur pentru bratul prietenesc pe care ni-l intinzi,pentru comunicarea directa prin Mount Thor.Podul de flori s-a ofilit inainte de vreme si trebuia inlocuit cu ceva durabil.Ne poti da amanunte despre democratul Marian Lupu?Se pare ca este agreat atat de fortele democratice interne cat si de tatucul Putin.N-as vrea sa joace rolul unui Constantinescu de pe plaiurile noastre. 🙂
30 iulie, 2009 at 14:55
Richard
ei vezi că n-ai păţit nimic? 🙂
Cam aşa arată situaţia din Moldova dar trebuia început de undeva, făcut un prim pas. Să sperăm că dreptacii nu vor dezamăgi … prea mult.
Robin
părerile voastre se contabilizează. Dacă nu vă place noua găselniţă o scoatem. Mîine.
30 iulie, 2009 at 15:21
Richard,
Nu mai dăm cu bolovani, că ne-am pus .. mănuşi, nu vezi ?
Dăm cu apreciatu’…
So…
Nu ţin neapărat să te contrazic.
dar 😉
„..RM are ancore prea solide in economia fosta sovietica si de aici frica de schimbare…”
.. cred că un pic forţat.
Sunt două planuri diferite. Cel raţional, logic, rece, din emisfera albastră, care n-are treabă cu frica în sine.
Conform lui, ruperea de mama Rusie este sau nu profitablă economic.
dacă vorbin de frică, intrăm în zona sentimentelor, emisfera ailaltă şi ţine de o tendinţă inerţială naturală, despre care am mai vorbit cu altă ocazie.
Luat însă ca idee generală „teama” raţional-economică că ruperea cordonului ombilical cu Moscova ar fi păgiboasă pentru Chişinău, în măsura în care ea chiar există (şi e posibil) este complet idioată.
Mama Rusie nu a luat Moldova la sân să-i dea ţâţă. Ca de altfel pe nici una din celelalte state satelite.
Scopul a fost mulgerea periferiilor spre belşugul zonei centrale a imperiului, specific de altfel oricărui imperiu.
Dovada cea mai limpede este starea economică actuală a Moldovei după zeci de ani de apartenenţă la Uniunea Roşie.
Principiul „robinetului” este cea mai mare capcană. Acceptarea respectivei conducte implică dependenţa esenţială faţă de monopolul rus asupra întregii economii moldave şi, automat, şi asupra nivelului de trai, a regimului politic şi libertăţilor sociale ce rezultă de aici.
La nivelul liderilor politici ai opoziţiei, mă îndoiesc că nu se vede asta.
La nivelul moldoveanului de rând nu se ajunge până la o asemenea analiză, dar pentru el nivelul de sărăcie cred că este un argument suficient să nu accepte ideea „binelui economic” rusesc.
30 iulie, 2009 at 15:26
Hai sa va scap eu de teama de a nu avea pe cine injura 😉
Judecand dupa ce au vazut la vecinii de peste Prut ( sa recunoastem ca in afara de libertatea de a iesi afara, nu-i nimic care sa-i incurajeze sa ne urmeze, nivelul de trai si indatorarea pe vreo 2 generatii, nu cred ca i-ar tenta), rezultatul votului din Moldova mi se pare chiar f.f. bun !
P.S .N-o sa-mi trag nici o palma , ca sa nu va suspectati unii pe altii, ca cine-i tradatorul, care i-a dat astuia o mana de ajutor 😆
30 iulie, 2009 at 15:28
Humoru
eu ştiu pe cineva care ne invidia că am putut vota la alegerile PE din 7 iunie.
30 iulie, 2009 at 15:35
Richard,
iar la a doua idee, cea referitoare la „oamenii de afaceri” din RM, probabil că ai dreptate.
ceea ce e posibil să-ţi scape însă, este că nici ai noştri nu-s deloc departe.
L-am ascultat de câteva ori pe Patriciu vorbind de conceptele lui „economice” şi m-am umplut de nervi.
L-am ascultat şi pe Vîntu şi m-au trecut fiorii.
Ai noştri au doar vocabularul mai elegant, atâta tot.
Prin urmare poate lor să le fie frică de „rechinii” de peste Prut care le pot fura arealul. Ca de la mafiot la mafiot.
30 iulie, 2009 at 15:45
Radule,
acilea te contrazic pe faţă.
Am povestit cu altă ocazie o scurtă incursiune până la Cahul.
Pe când ne întorceam spre graniţă, pe o şuşa paralelă cu Prutul, printr-o beznă ca-n nucă, peste gârlă se vedeau luminile unei localităţi româeşti. Vreu-n sat ameţit, vre-o comună… nu ştiu ce era.
Chestia e că pe când priveam la el, şoferul, un moldovean, a sesizat şi a simţit nevoia să mă lămurească privitor la acea aşezare LUMINATĂ cu becuri de stâlp :
„- Acolo e ROMÂNIA !”
Impresia mea (pe viu) este că se uită la noi cum ne uitam noi la vestici cu ani în urmă.
Altminteri şi eu zic că e un rezultat bun. Dar mi-ar fi plăcut unul mai radical.
30 iulie, 2009 at 15:50
http://www.ziare.com/Basescu_Analizez_in_mod_deosebit_varianta_de_a_nu_candida-837001.html
30 iulie, 2009 at 16:16
Viq
Nu te contrazic !
Si eu stateam pe malul nostru de Dunare la Moldova Noua si contemplam seara luminile de la sarbi.
N-a fost sa fie !
Dar oricum gandul meu trecea mai departe spre Austria, RFG…..
Cam asa cred ca gandea si moldoveanul tau:
Pe el nu-l interesa Romania, ci Libertatea, fara sa stie ca uneori, n-ai ce face nici cu ea…
30 iulie, 2009 at 16:22
Filadel
Eu stiu pe cineva, care ne invidia pentru ca avem niste vamesi atat de corupti 😉
Zicea ca daca la ei ar fi stat lucrurile la fel, ar fi fost de mult milionar $ si nu un parlit de mafiot, obligat sa imparta jumi-juma cu acestia
P.S. Ai mai vorbit cu el si dupa ce s-au stiut rezultatele de la PE 😉
30 iulie, 2009 at 16:24
Radu,
Cam ăsta era sentmentul pe care-l simţeam la tip.
A !
Întotdeauna ai ce face cu libertatea.
Pentru că … poţi să fac cu ea ce vrei 😀
30 iulie, 2009 at 16:30
Robin,
Când e piratul în discuţie totul este posibil.
😈
30 iulie, 2009 at 16:33
Sună goarna..
Revin mai încolo.
30 iulie, 2009 at 16:37
luminita,
😆
ma uimesti din nou!Un poem in proza de rara frumusete si delicatete….si pentru mine de invidiat.Puneti neuronii la treaba ca,iese ceva miraculos. 🙂
30 iulie, 2009 at 16:43
Mazăre, Viezure, Wehrmacht, Mînz, Matrapazlîc
(Ridzi)
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-6010628-cum-platit-radu-mazare-800-mii-euro-bani-publici-catre-televiziunea-partenerilor-afaceri-cumpere-stiri-pozitive-primaria-constanta.htm
30 iulie, 2009 at 16:54
robin,
am citit si eu stirea:se gandeste tot mai mult la varianta de a nu candida.Mi se invalmasesc ideile prin cap:in primul rand,criza este atat de devastatoare?Neparticiparea la cursa prezidentiala este ombilical legata de iesirea din criza cu pierderi cat mai mici.Base are date sigure,de nemodificat?Sau in alta percepere a situatiei,alianta pe care a girat-o este sortita esecului?
30 iulie, 2009 at 17:31
dora,
mafiotzii si bolsevicii lui ilici si bonbonel, boicoteazä guvernarea,
asta este tactica lor.
de mafiotul de mazäre, dece nu se deranjazä nimeni,
de opärilä ?` a aruncat milioane panä acum.
30 iulie, 2009 at 17:34
Lasa-l sa se gindeasca. Poate sa moara de inima sau atac cerebral.
Dar cind il vad pe Pavelescu cu capu mare si picioare moi urlind la tv, chiar imi doresc ca Piratul sa le-o mai traga 5 ani.
Dar daca Basescu capoteaza se duce dreaq toata speranta tarii asteia. Ajungem ca o Republica Moldova in Nato si UE 🙂 🙂
30 iulie, 2009 at 17:46
Radu Hunor
crezi că faci glume cu rezultatele alegerilor PE? E o minimă cerință a democrației să te alăuri rezultatelor alegerilor. Dacă nu crezi că alegerile PE au fost fraudate eu înclin să te consider nu dușman al lui TB ci al democrației.
30 iulie, 2009 at 17:49
http://www.hotnews.ro/stiri-politic-6010597-traian-basescu-realitatea-catavencu-intact-sunt-hotarate-influenteze-decizia-politica-oameni-din-guvern-isi-platesc-linistea.htm
Traian Basescu: Realitatea-Catavencu si Intact sunt hotarate sa influenteze decizia politica. Oameni din Guvern isi platesc linistea
30 iulie, 2009 at 18:18
TRAIAN BASESCU :
„Am in analiza in mod deosebit varianta de a nu candida (la alegerile prezidentiale, n.red.). Nu am luat o decizie, cand o voi lua o sa o anunt intr-un cadru corespunzator momentului ”
si , dupa cum intuiam si doream eu , se pare ca Piratul CHIAR NU VA MAI CANDIDA la un nou mandat pt. presedintie !
Si bine face !
Romanika de astazi – dar care se afla inca la inceputul secolului trecut si mioritii ei locuitori , plini de laudarosenie personala nemeritata , de figurisi fumuri , dar si de mitocanie si misoginism ancestral si cronic (daca pot spune asa – si iata ca am si putut !! 🙂 ) nu merita un biet om (supus si el greselilor de tot felul) care doreste sincer sa scuture acest mil depus pe fundul baltoacei unde mioriticul asteapta linistit finalul !
De citeva luni , multi „portocali” au ajuns sa atace la baioneta , la fel de furibund ca si gaozarii si colivaresele lui SOV , Felix sau Paturiciu , tot ce misca in (sau pe linga) PDL , motivind aceste atacuri idioate ca fiind dictate de independenta lor in gindire si marea lor moralitate .
Iar „sosonarii portocalii” sunt abia o mica parte (si cea mai neimportanta) pentru o eventuala decizie luata de Pirat de a nu mai candida .
Cel mai mare rau pentru candidatura lui Basescu vine chiar din interiorul PDL , acolo unde unii din „baronii” vechi ai PD-ului au inceput sa negocieze … la doua capete !
Oricum , in tara unde Mona Musca asteapta sa primeasca un cadou de la parchet (ca pina si procurorii lui Tulus sau Kovesi au inceput sa negocieze cu mafiotii din PSD) CU MACAR 2 LUNI DE PUSCARIE PENTRU FALS IN DECLARATII , iar jegul Felix a ajuns vicepresedinte al Senatului , Dictatorul e mai bine sa-si bage picioarele in ea , de tara si sa se retraga in liniste la comanda unei nave , daca tot si-a reinnoit brevetul de navigatie !
Tare m-as amuza sa-i vad pe deontologii si moralistii portocalii , sa-l conbata in Ianuarie pe noul presedinte al Romanicii , Oprescu , care o sa organizeze un concurs si mai dihai , pentru cartea recordurilor : Romanika , cu cel mai mare cirnat ….. infipt drept in kur , fara friska !
Drept si corect a zis Fane Spoitorul , acest adevarat filosof de Chitila , mai nou colegul Alinei Mungiu , noua batoza stahanovista plina de kakat la gura :
Romania , vere – cea mai tzara proasta!
Basescule , NU MAI CANDIDA : da-i in pizda ma-sii pe toti si pe toate … si vezi-ti de viatza ta , ca n-ai cu cine bre , in tara lui Ionesco !
30 iulie, 2009 at 18:28
Am scris , de nervi , ca un kur …. dar cum nu mai pot corecta textul (ca l-am suparat rau pe Viq ca m-am clonat si a dorit cheile blogului numai pt. cei care trudesc ca admini in „livada”)corectez doar „conbata” cu „combata” …… hai bai , misoginistilor, ca nici chiar eu nu sunt chiar atit de prost la scris ca EBA la vorbit , este ???
–––––––––––-
Emil
nu ne-ai supărat, ne-ai surprins doar chiar într-un moment în care blogul era atacat cu spam și întărisem puțin vigilența. Viq era foarte stresat fiindcă lucra la MountThorMedia, Qibiț nu mai prididea cu blocarea spamului iar eu eram în draci cu blocarea adreselor adverse. Aici ai intervenit tu. 🙂
filadel
*************************
Filadel are dreptate 100% 😆
Chibit
30 iulie, 2009 at 18:38
cat de räu imi pare, cä eu iubesc cu adevärat romania.
dar romanii vor ajunge mai räu decat in moldova.
mafiotzii si tonomatele vor fii in frunte ca in rusia.
iar romanii isi vor ineca supärarea in bäuturä ca rusii.
dar ei , nu au avut ocazia sä schimbe cava.
romanii au aceastä ocazie, si ce fac cred nenorocitzii de psd-pnl care distrug tot.
30 iulie, 2009 at 18:40
Postare nouă … zece. 🙂
Salut Emil.
30 iulie, 2009 at 19:04
Thor,
„puschea pe limba ta”!..Tocmai ce am pus un comment pe Hotnews la articolul cu trusturile.Nu stiu daca mi l-a publicat ,dar vesteam un fel de apocalipsa ptru trusturile de tv.si ziare..Las’ca „Ridzi „va avea efecte perverse ptru moguli..Vor mai avea publicitate de la stat, la sf.asteapta.Sa vad eu ce ministru sau primar va mai avea curaj sa-si cumpere stiri pe banii statului…
R.Mazare va trebui sa dea socoteala ,si citi or mai fi. Pina la alegeri praful se va alege de trusturile mizerabililor.
P.S.Base nu ne va lasa..Nu politicienii l-au reales la suspendare,deci nu ptru ei va cistiga ci ptru milioanele de romani care isi pun sperantele in el..Basescu este un luptator..Va lupta cu ei si-i va invinge cu ajutorul nostru..
30 iulie, 2009 at 20:19
Hai că nu e chiar așa de rău în Moldova! 🙂 Și ce dacă ajungeți ca noi? Mda, știu că nu prea dă bine ce se vede: că Poliția noastră bate așa de bine, că oscilăm între est și vest, ca și cum am fi consumat, in corpore, ceva halucinant, că lacunele din administrație sunt acoperite, ca în perioada sovietelor, cu un fel de patriotism de mucava, urât mirositor… Dar, dincolo de asta, tot mai avem câte ceva (fructe dulci, vin bun).
Apropo, eu cred că Poliția a făcut bine că a bătut bine. Astfel poliția noastră a spulberat mitul bolșevic despre ”bătaia jandarmului român”… Poate chiar acesta a fost scopul lui Voornin? Poate că nu degeaba se bate cu pumnul în piept că e mare patriot… 🙂
* * *
Mulțumesc, Luminita, Dora, Filadel, Viq, Robin, tanar, Richard… Adică, mulțumesc tuturor pentru comentarii, pentru interesul față de subiect și pentru acest spirit polemic pe care îl cultivați…
* * *
Dora, podul de flori e în inimile noastre și nuse va ofili. Dar va rămâne invizibil, dacă nu vom ști să producem nu doar vorbe, ci și fapte… Nu știu dacă Lupu este cel mai credibil dintre politcienii noștri, dar dacă are un IQ mai mare decât 0, nu va risca să se bage în ”lături”, tocmai acum, când are șansa să capete o mică strălicire… Dar, cine știe?..
* * *
Luminita, foarte frumoasă continuarea poveștii despre ”vis”… Dacă zici că versurile mele te-au inspirat, mă mândresc de rolul meu de muză… 🙂
30 iulie, 2009 at 20:24
Argentina
mulțumesc pentru suportul excelent și sper să ne bucuri cît mai des cu imaginea ta despre oamenii de dincolo de rîu. Ce-i un rîu pînă la urmă? Totul e în suflet.
Nu considera reflexiile spre Moldova ca peiorative. Nu Moldova și oamenii săi sînt ținta ci administrația rusească ce nu mai păcălește pe nimeni. Roadele amare ale experimentului Pitești își vor mai face simțită prezența și efectele.
30 iulie, 2009 at 20:30
scuze argentina.
esti un copil cu suflet frumos.
nu am citit dela inceput, in ultimul timp ,ea s-au strecurat atatzi viermi
räutäciosi, tendentziosi, frustratzi.
simbriesii mafiotzilor si tonomatelor.
30 iulie, 2009 at 21:22
Theo, e OK, nu sunt supărată. 🙂 Glumeam, earm (auto)itonică. Altfel, înțeleg foarte bine mesajul tău și chiar îți dau dreptate.
P.S. Cred că am întârziat cu răspunsul la unele întrebări. Cu părere de rău, nu pot intra prea des pe net. Sper să mă revanșez cumva, de acum încolo.
30 iulie, 2009 at 21:51
Argentina,
te mai astept !
aveti grija de voi !
😆